en enää ikinä lainaa rahaa työkavereille.
hitto, niin noloa pyytää kolmatta kertaa maksamaan velkansa. ja joo, velka ei ole iso, mutta ei mua huvita tarjota työkaverille lounasta. ja tartten kyllä kaikki sentit.
tutuimmille kavereille voi lainata, kun ne oikeasti maksaa sen heti takaisin.
perse. mitä tekisit?
Kommentit (4)
Valitettavasti se on aina samat jotka 'unohtaa' maksaa. Meilläkin naapurinrouva aina silloin tällöin lainaa muutaman euron, kun ei ole huomannut varata rahaa mukaan ja onkin esim kahvia + pullaa myynnissä. Mutta kun muistaisi edes kerran maksaa takaisin. Joskus tein niin että laitoin tekstarin ja siihen tilinumeron, että voit maksaa velkasi tänne. Silloin yleensä paremmin muistaa. Mä olen lainannut hänelle varmaan vuosien saatossa kymmeniä euroja, ja ehkä puolet olen saanut takaisin. Ihminen joka ei muista maksaa koittakoon pitää rahaa aina taskussaan.
En ole köyhä, mutta vuositasolla lainailen kavereille ehkä 100 e, mutta itsellä on käytännössä aina rahaa, joten multa ei jää unohduksia. Jos tarjoan kahvit, niin en toki odota että maksetaan myöhemmin takaisin, mutta jos pyydetään lainaksi, että voi ostaa jotain, niin se pitäisi maksaa aina heti takaisin.
Ensinnäkin lainatessa otan huomioon, millä summalla olisin valmis pyyhkimään perseeni.
Meillä usein tehdän niin, että yksi maksaa kahden tai kolmen sapuskat ja seuraavan kerran sitten tarjoaa joku muu. Menet sen kanssa syömään ja se maksaa sun sapuskat, asia on sillä selvä.
siis esim kahvilla tai kun olette seruaavan kerran lounaalla tms. niin että muutkin kuulevat. vielä parempi jos siinä lounasjonossa toteat, että" sähän voitkin maksaa munkinlounaan tällä kertaa kun mä tarjosin silloin sulle".