Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä sisustamista harrstukssena

Vierailija
30.08.2011 |

Eikö sitä voi kerralla laittaa sellaisen kodin että kelpaa vähäksi aikaa? Tosin minä arvostan hyvin yksinkertaista, pelkistettyä sisustusta, aikaa kestäviä huonekaluja ja vihaan krääsää. Ehkä tuo harrastus on sellaisesta maalaisromanttisesta tykkäävien puuhaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoita, että sitä omaa kotia laittaa koko ajan erilaiseksi. Vaan sitä, että on kiinnostunut, seuraa lehtiä ja nettiä ja ehkä osallistuu keskusteluihin jne.

Ja sisutaakin voi niin monessa mittakaavassa. Meilläkin on samat huonekalut vuodesta toiseen, mutta tekstiileillä jne saa vaihtelua. Tyyli on selkeeä, mutta aika värikästä. Valkoinen maaalisromantiikka ei nappaa yhtään.

Vierailija
2/8 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sisustaminen ei ole sitä, että mennään autolla kauppaan ja ostetaan sieltä uusia huonekaluja, tekstiilejä ja esineitä. Mulle sisustaminen on sitä, että saatetaan odotella vuosiakin, että joku tavara sattuu eteen kirpparilla.

Eikä meillä ole todellakaan varaa eikä aikaa toteuttaa kaikkia remontteja kerralla, vaan tehdään vähän kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle se tarkoittaa sitä, että luen aiheesta, seurailen blogeja ja muutamia firmoja. Ei se tarkoita että olisin koko ajan shoppaamassa, tai haalisin krääsää kotiin. En tykkää siitä että joka paikka on täynnä tavaraa. Jonkun verran on sesonkitavaraa, esim. kesällä laitan olkkariin toisenlaiset tyynynpääliset sohvan pariin pikkutyynyyn ja siirrän fleece-huovat kaappiin. Olisiko 1 vaatekaapin hyllyllinen tällaista vaihtotavaraa joka ei ole koko ajan esillä, ei siis mitenkään hirveästi.

Kotia on päivitetty pikku hiljaa, ensin opiskelijakämpästä sieltä täältä haalittuine huonekaluinen vauvaperheen kodiksi, sitten seuraava päivitys kun vauva kasvoi isommaksi lapseksi. Välissä pari muuttoa, jolloin vanhat ratkaisut eivät välttämättä ole toimineet ja on pitänyt kehittää uusia, tai kun ne vanhempien kellareista kannetut huonekalut ovat hajonneet on pitänyt hommata tilalle jotain muuta.

Vierailija
4/8 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ajan kanssa, kun sopivat halvalla löydetyt tavarat (esim. matot) tuli vastaan niin hankittiin.

Sisutaminen on siinämielessä harrastus, et aina kattelee kaupoissa ja aleissa, et olisko jotain minkävoisi vaihtaa romuhuonekalun ideasisustukseen sopivaks.

Ja toki toi et kattelee lehtiä ja tykkää sisustuskuvista muutenkin.

Vierailija
5/8 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastus, niin ei sitä voi laittaa kerralla kuntoon. Aivan sama kuin autojen kunnostaminen. Toki voisi ostaa kerralla 25 000 euron auton, mutta jotkut ostavat 10 000 euron auton ja laittavat sitä vuosien saatoss 15 000 eurolla kuntoon. Vain jälkimmäinen on harrastus.

Minusta ap:n kuvaama ihmistyyppi eli ostetaan kerralla koti uusiksi, ei tosiaan ymmärrä sisustamisesta tuon taivaallista, koska kodissa ei ole kerrostumia eri aikojen tyyleistä.

Tunnen toki tyypin. Kaikkihan me tiedetään näitä, jotka esim ostavat uuden talon ja sitten uusivat kaikki huonekalut myös. Persoonattomia koteja tuollaiset.

Vierailija
6/8 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin kotiin vain sellaisia huonekaluja, joiden voi uskoa kestävän oman elinikäni. Koti voi olla yksi itseilmaisun väline, mutta sen ei tarvitse olla jatkuvaa tavaran ostamista vaan vaikkapa päinvastoin - yksinkertaisuuteen pyrkimistä. Haluan elää kauniissa ympäristössä, mutta omanlaistaan estetiikkaa voi yleensä toteuttaa vain oman kodin sisällä.

Mainittakoon vielä, että hankin huonekalut käytettynä ja kunnostan itse.

Vierailija
7/8 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en vaihtele edes tekstiilejä, ne ovat käsintehtyjä juuri tänne.

Enkä ole kiinnostunut sisustuslehdistä tai -blogeista yhtään.

Vierailija
8/8 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä mun aloittamasta ketjusta, miten ihmisillä on erilaisia kiinostuksen kohteita (ja yhdeksi mun kiinnostuksen kohteeksi siinä ketjussa nousi sisustus, vaikkei nyt tosiaan ole edes ainoa tai suurin tms.)

No, en nyt sanoisi että se on HARRASTUS, sanoisin että asia kiinnostaa / asialle on silmää samalla tavoin, kuin jollain taas on heti silmää ja kiinnostusta vaatteille/meikeille.

Joku heti huomaa jonkun vaateparren / minkä merkkistä on / onko jollain uudet hiukset tai meikki / onko ihmisen vaatetus tyylikäs vai juntti vai nolo vai rennon cool vai mitä, vaiko vain jotkut 15v. vanhat nukkaiset vaaatteet päällä ei mitään väliä mitkä...

(Periaatteessahan asia PITÄISIkin olla niin, että kunhan vaatteet lämmittää niin ne riittää. Meillä länsimaissa asia vaan nyt ei toimi niin.)

Jotkut taas vain automaattisesti huomaa sellaiset asiat, jotka liittyy sisustukseen vastaavalla tavalla.

(Jos ihan ekologisesti ajatellaan, niin siinäkin pitäisi kelvata yksinkertaisuudessaan mikä tahansa vanha tavara, ja esineitä / kalusteita mahd. vähän ja vain tarpeeseen - mutta jälleen kerran me länsimaiset jotenkin harvat osaamme elää näin, en osaa siis oikein itsekään.)

Ja joillain taas on silmää ihan muille asioille, esim. autot... tai ihmisten vartalo (osa tsekkaa heti miten timmissä kunnossa on mikäkin osa, itse en huomaa edes onko joku lihonut tai laihtunut).

Ja sisustamisessa tosiaan on ainakin meillä sama kuin moni muukin kirjoittaa, että kaikkea ei ole aikaa ja varaa tehdä kerralla, vaan sitä kotia laitetaan pikkuhiljaa.

Ja samaan projektiin kuuluu myös piha, joka vasta onkin vuosienpitkäjänteisyyttä vaativa projekti.

Joitakuita nämä asiat vaan kiinnostaa, joitakuita ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän