Olenko ihan outo, kun vaatteet/kengät/meikit eivät kiinnosta pätkääkään?
Kunhan on jotakin päälle pantavaa, olen tyytyväinen. Hiukset leikkautan lyhyiksi ja mahdollisimman helppohoitoisiksi. Meikkiä en käytä. Hygieniasta huolehdin tietysti enkä liiku likaisissa tai rikkinäisissä vaatteissa, mutta muuten ei ole niin väliä. Teen työtä kotona, mikä tietysti mahdollistaa tämän välinpitämättömyyden paremmin kuin vaikka joku asiakaspalvelutyö.
Tajusin juuri, että olen ostanut viimeksi ulkoilutakin 5-6 vuotta sitten, "paremman" syystakin 7 vuotta sitten, toppatakin sentää vuosi sitten, ulkoilukengät ehkä 4 vuotta sitten, "paremmat" talvikengät 8 vuotta sitten, ulkoilutalvikengät 3 vuotta sitten... Olisi varmaan syytä uusia päällysvaate- ja ulkoiluvaatevarastoa, mutta INHOAN vaateostoksia yli kaiken.
Sisävaatteita ostelen tarpeen mukaan eli harvoin. Ainoat vaattet, joihin satsaan, ovat rintaliivit. Tällaisia äärimmäisen vähän omaan vaatetukseen huomiota kiinnittäviä ei varmaan ole muita?
Kommentit (30)
Ei kauppakaduilla eikä tavarataloissa, mutta esim. bussipysäkeillä, työpaikkojen lähellä ja puistoissa. Ihmetyttää joka kerta, miksi joku nainen nyrityttää tukkansa yhtä lyhyeksi kuin miesten lyhyet mallit. Onhan se helppohoitoinen, mutta outoa.
Mielipiteeni on, että naisen tulisi olla huoliteltu, aina ja joka paikassa. Tulee itsellekin parempi mieli, kun on tehnyt jotain ulkonäkönsä eteen.
en meikkaa, enkä välitä vaatteista.
Teen myös paljon töitä kotona, mutta en pidä kotona edes rintsikoita, kun on niin pienet tissit :)
en meikkaa, enkä välitä vaatteista.
Teen myös paljon töitä kotona, mutta en pidä kotona edes rintsikoita, kun on niin pienet tissit :)
mutta meikit ei pätkääkään. Viimeksi olen ostanut jotain meikkejä vuosia sitten. Sanomattakin on kai selvää, että meikkaan tosi harvoin..
Eikö sulla ole yhtään sellaista ajatusta, että haluaisit yrittää näyttää nätimmältä tai persoonallisemmalta? Varmasti olet ihan nätti noinkin, mutta yleensä ihmiset tykkää jotenkin panostaa ulkonäköönsä.
Ihmetyttää joka kerta, miksi joku nainen nyrityttää tukkansa yhtä lyhyeksi kuin miesten lyhyet mallit. Onhan se helppohoitoinen, mutta outoa.
Ei tosiaankaan tarkoita sitä etteikö välittäisi ulkonäöstään. Pikemminkin minusta ne, jotka eivät käy kampaajalla ja kulkevat luirutukka ponnarilla, ovat harmaita ja huomaamattomia. Hyvin leikattu lyhyt tukka vaatii paljon enemmän vaivaa ja rahaa kuin pitkä.
Eikö sulla ole yhtään sellaista ajatusta, että haluaisit yrittää näyttää nätimmältä tai persoonallisemmalta? Varmasti olet ihan nätti noinkin, mutta yleensä ihmiset tykkää jotenkin panostaa ulkonäköönsä.
Olen sellainen kuin olen (ylipainoinekin vielä) ja kelpaan sellaisena tai sitten en. Olen puhdas, vaatteeni ovat puhtaat ja "normaalit" (lähinnä farkut ja joku pusero/tunika), en vasiten hankkiudu ihmisten ilmoille kulahtaneissa verkkareissa kuitenkaan. En vaan jaksa miettiä mikä milloinkin on muodissa ja minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ihmiset minusta ajattelevat.
Ihme kyllä, lapseni ovat ihan toisenlaisia. Teiniä kiinnostaa vaatteet ja meikkaaminen, eikä mallia ole taatusti opittu kotoa!
ap
Kuin se muka on outoa jos joku tykkää olla vaan ihan oma itsensä sen enempää laittautumatta...?
Siis ap, et ole mun mielestä outo jos tykkäät olla ja elää omalla tyylilläsi niin se on ok. Eihän se ketään vahingoita.
Itse olen taas sellainen että haluan laittautua ja pukeutua siististi. Ja se on mun tyyli.
Hän ei edes tee töitä kotona mutta töissä (asiakaspalvelussa) on työpuku. Vaateet on jotenkin tosi tyylittömiä tai jotenkin "vanhaa muotia". Ei panosta yhtään mihinkään esteettiseen. Tai ehkä yrittää, kun ottaa permanentin (tyylin 80-luku) kerran vuodessa.
Koti ja lapset samanlaisia, mutta on ihan kätevä ja urheilullinen ihminen. Ja keski-ikäinen nainen
Minäkään en varmaan täytä mitään elegantin naisen ideaalia. Eikä haittaa! Pidän itsestäni näin.
Vaatteita ostan vain pakon edessä, kaapista löytyy parit meikit, joita käytän muutaman kerran vuodessa kun sattuu huvittamaan. Hiukset tosin on puolipitkät. Pukeudun siististi, mutta aina samoihin farkkuihin ja muutamiin t-paitoihin.
Ei ole mies valittanut, päinvastoin on sanonut että yksi parhaita juttuja minussa on ns. huolettomuus. Minua ei tarvitse odottaa tuntikaupalla, ja vaatekertani sallii aika lailla kaikenlaiset puuhat, milloin tahansa.
Minäkin huolehdin hygieniasta, vaatteet ovat ehjät ja siistit, mutta muotia en seuraa vähääkään. Vaatteissa kiinnostaa lähinnä käytännöllisyys, kävelen esimerkiksi paljon, eikä minun ole mitään järkeä ostaa jotain muotikenkiä, joita ei ensisijaisesti ole tarkoitettu kävelemiseen. Eikä rahakaan meillä ihan puussa kasva. Jos jotain "pinnallisempaa" ajattelen, niin vaatteissa olen kiinnostunut väreistä. Olen jopa käynyt värianalyysissa vuosia sitten ja olen syksy, jolle sopivat tummat ja lämpimät värit, joten jos vaatekaupan värit ovat harmaa, beige, sininen ja pastellivärit, ei minun kannata kiinnostuakaan. Joskus on mukava katsella vaatteita, meikkaan välillä jne., mutta mitään rutiinia tämä ei ole. Enkä varmaan ole sen kummemman näköinen kuin moni muukaan.
Muodin perässä kulkeminen on nimenomaan turhaa kulutusta. Itse osteen vain tarpeen mukaan.
Muodin perässä kulkeminen on nimenomaan turhaa kulutusta. Itse osteen vain tarpeen mukaan.
ap
ja huomaan että alan olemaan ikätovereissani 35+ "tosi outo". Rasittavalta tuntuu kun kaikki ystäväpiirini naiset ovat kovin "esteetikkoja sisustajia". Ugh.
mikä on minun mielestäni aivan hyväkin näkökulma. Lisäksi tässä on erilaisia kulttuureja kaupungin ja maaseudun välillä. Maalla kaikki tietävät jo millainen olet. Hiusmalli tai toppatakki ei muuta sinua ihmisten silmissä. Kaupungissa väkeä on paljon ja kontaktit lyhyitä, ja silloin vaatteilla on viestinnällinen merkitys "tällaisena haluan sinut minun näkevän". Siksi joillekin on niin kovin tärkeää tuo "huolitelti" olemus, koska he ovat tottuneet arvioimaan ihmisiä nopeasti ulkonäön mukaan.
Minusta naiset, jotka eivät meikkaa eivätkä "panosta" ulkonäköönsä ovat jotenkin tosi kiehtovia. Kun vaatteet, kampaus ja meikki eivät vie huomiota, tulee ihmisen persoona esiin eri tavalla.
joka ei välitä vaatteista, kengistä eikä meikeistä pätkääkään. Ja miksi edes pitäisi? En ole edustustyössä minäkään ja kelpaan toimistolle siistinä ja puhtaana, ilman meikkiä. Kuten myös perheelleni, ystävilleni ja ennenkaikkea itselleni. OOstan vain käytännöllisiä vaatteita ja kenkiä ja vain tarpeeseen, en meikkaa koskaan. Ei vois vähempää kiinnostaa muoti tai kosmetiikka, onneksi minulla on elämässäni muuta sisältöä ja mielenkiinnonkohteita kuin ulkonäköasiat. Eikä kukaan ole koskaan ainakaan minun kuulleni valittanut ulkonäöstäni, oikeastaan päinvastoin.
joka ei välitä vaatteista, kengistä eikä meikeistä pätkääkään. Ja miksi edes pitäisi? En ole edustustyössä minäkään ja kelpaan toimistolle siistinä ja puhtaana, ilman meikkiä. Kuten myös perheelleni, ystävilleni ja ennenkaikkea itselleni. OOstan vain käytännöllisiä vaatteita ja kenkiä ja vain tarpeeseen, en meikkaa koskaan. Ei vois vähempää kiinnostaa muoti tai kosmetiikka, onneksi minulla on elämässäni muuta sisältöä ja mielenkiinnonkohteita kuin ulkonäköasiat. Eikä kukaan ole koskaan ainakaan minun kuulleni valittanut ulkonäöstäni, oikeastaan päinvastoin.
ap
Ulkovaatteet vaan kestää aikuisella pidempään, joten ei niitä ole tarvetta uusia vähän väliä. Juuri laitoin käytöstä pois leikkipuisto ym. käytössä olleen vedenpitävän ulkoilutaki ja siirsin paremmassa käytössä oleen ulkoilutakin leikkipuisto käyttöön, kun ostin alesta muutaman uuden takin. Leikkipuistossa kuitenkin likaantuu niin helposti niin en halua sinne laittaa uusimpia vaatteita.
Ostan alesta silloin kun sopivaa tulee vastaan muuten ja laitan vanhimpia pois.
Mä olin ihan yhtä välinpitämätön asiakaspalvelijanakin, eikä ikinä ollut pomolla mitään sanomista asiaan. Kunhan vaatteet on puhtaat ja säädylliset. Hiukset mulla tosin on pitkät, koska mun hiuslaadulla lyhyt tukka on kaikkea muuta kuin helppohoitoinen. Ikinä en meikkaa, en ole koskaan kokenut sitä tarpeelliseksi. Turhaa rahanmenoa ja ajanhukkaa.
Pukeudun kuitenkin siististi ja ostan joskus harvakseltaan tarpeen mukaan uutta. Koskaan en kiertele kauppoja huvikseni.