Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette pukeutuneet vieraana ns. maistraattihäihin, jos juhlat eivät ole hääpäivänä?

Vierailija
30.08.2011 |

Pelkään että ylipukeudun, jos muut vieraat tulevatkin ihan jossain farkuissa..?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialliset pikkasen paremmat vaatteet, jos kerran vieraaksi olette kutsutut.

Vierailija
2/9 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän maistraattihäissä (torstaipäivä) yksi sinne kutsutuista kavereista oli tummissa farkuissa, mutta oli kuitenkin siisti paitapusero ja löysä kravatti - täysin hänen tyylilleen sopivasti. En edes ajatellut että olisi ollut jotenkin alipukeutunut. Meille oli tärkeintä vain mennä vihille ja se että tärkeimmät ystävät tulivat todistamaan :)

Muilla ystävillä oli rentoa mutta asiallista vaatetusta, suoraa housua mutta ei pukua kuitenkaan. Minusta jos joku ois ollu parhaimmissa kokopuku päällä tai juhlamekossa, se ois ollut hieman ylipukeutumista (mun omasta mielestä). Hääjuhla toisena päivänä sitten oli asia erikseen, siellä oli kaikki ykköset päällä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän maistraattihäissä (torstaipäivä) yksi sinne kutsutuista kavereista oli tummissa farkuissa, mutta oli kuitenkin siisti paitapusero ja löysä kravatti - täysin hänen tyylilleen sopivasti. En edes ajatellut että olisi ollut jotenkin alipukeutunut. Meille oli tärkeintä vain mennä vihille ja se että tärkeimmät ystävät tulivat todistamaan :)

Muilla ystävillä oli rentoa mutta asiallista vaatetusta, suoraa housua mutta ei pukua kuitenkaan. Minusta jos joku ois ollu parhaimmissa kokopuku päällä tai juhlamekossa, se ois ollut hieman ylipukeutumista (mun omasta mielestä). Hääjuhla toisena päivänä sitten oli asia erikseen, siellä oli kaikki ykköset päällä :)

Naiselle on ihan liikaa vaihtoehtoja: jakkupuku, iltapuku, hame/pusero-yhdistelmä, suorat housut/pusero-yhdistelmä, farkut/pusero-yhdistelmä jne.

Vierailija
4/9 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle on ihan liikaa vaihtoehtoja: jakkupuku, iltapuku, hame/pusero-yhdistelmä, suorat housut/pusero-yhdistelmä, farkut/pusero-yhdistelmä jne.

Iltapukuako oikeasti ajattelit maistraattihäihin??

- Mutta kuten sanottu niin hääparille tuskin on kauhean suurta merkitystä sillä, miten vieraat on pukeutuneet, lähtökohtaisestihan maistraattiin kutsutaan vain lähimpiä ja rakkaimpia. Noista vaihtoehdoista hame+pusero tai suorat housut+pusero on ihan sopiva. Tai sitte jakkupuku, WHO CARES.

Vierailija
5/9 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hääjuhla vaikka vihkiseremonia ei olekaan jumalan silmien alla. Jokaisessa hääjuhlassa minun ystäväni ja sukulaiseni pukeutuvat asianmukaisesti. Miksi hääjuhla olisi vähäpätöisempi jos rekisteröinti tapahtuu rekisteriviranomaisen toimesta eikä kirkon viranomaisen toimesta?

Vierailija
6/9 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hääjuhla vaikka vihkiseremonia ei olekaan jumalan silmien alla. Jokaisessa hääjuhlassa minun ystäväni ja sukulaiseni pukeutuvat asianmukaisesti. Miksi hääjuhla olisi vähäpätöisempi jos rekisteröinti tapahtuu rekisteriviranomaisen toimesta eikä kirkon viranomaisen toimesta?

Meillekään vihkimisemme ei ollut sen vähäpätöisempi kuin kirkkovihkiminenkään, mutta sen verran on oltava realisti, että jos vihkiminen on arki-iltapäivänä (virka-aikaan) niin meillä ainakin kaikki sinne kutsutut tulivat sinne töistä omalla lounastauollaan. Meillä, hääparilla, oli juhlavat vaatteet (miehellä tumma puku, minulla vaalea mekko - ei siis varsinainen hääpuku) emmekä odottaneet vierailtakaan kesken työpäivän erityistä "juhla"pukeutumista, mitä sillä sanalla käsitän. Kukaan ei sinne tullut rähjäisissä tai likaisissa vaatteissa tai t-paidassa ja verkkareissa, meidän ystävät oli fiksua porukkaa :)

Vierailija
7/9 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos juhlat EIVÄT ole hääpäivänä" tarkoittaa että vihkiminen on jo suoritettu. Eli kysymys kuuluu: miten pukeudutte hääjuhlaan. Ja luultavasti kysessä ei ole tämä dilemma klo 18/ klo 18 jälkeen ja paljaat olkapäät

Vierailija
8/9 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos juhlat EIVÄT ole hääpäivänä" tarkoittaa että vihkiminen on jo suoritettu. Eli kysymys kuuluu: miten pukeudutte hääjuhlaan. Ja luultavasti kysessä ei ole tämä dilemma klo 18/ klo 18 jälkeen ja paljaat olkapäät

Mä jo kerkesin ajatella että kirjoitin väärin ja siksi kaikki vastaavat miten pukeutua sinne maistraattiin vaikka tarkoitin siihen juhlaan pukeutumista.

Vierailija
9/9 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo kerkesin ajatella että kirjoitin väärin ja siksi kaikki vastaavat miten pukeutua sinne maistraattiin vaikka tarkoitin siihen juhlaan pukeutumista.

No huhhuh kylläpä kirjoitit epäselvästi. Olet menossa HÄÄJUHLAAN, mitä väliä sillä sitten on oliko vihkiminen ollut jo aiemmin ja missä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä