Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttajat, laihdutatko mutu-tuntumalla vai laskien

Vierailija
30.08.2011 |

joko kaloreita tai hiilaireita, tai mitä sit lasketkin, mutta puunitseko siis ruokasi ole olet tarkasti tiedossa mitä syöt ja paljonko, vai syöt vain vähän sinnepäin miltä sinusta tuntuu?

Itse olen huomannut, että helposti voi mennä overiksi, suuntaan tai toiseen, jos ei tarkkaan laske, ainakin niin kauan, että oppii tietämään paljonko on paljon.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasken hiilarit noin suurin piirtein ( alle 20g/pv.).

Karppaan nyt ma-pe ja sitten relaan viikonloppuna ja aloitan taas maanataina saman. Ei tee varmaan hyvää verensokereille, mut kyse onkin vain muutamasta kilosta.

Vierailija
2/3 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasken hiilarit noin suurin piirtein ( alle 20g/pv.).

Karppaan nyt ma-pe ja sitten relaan viikonloppuna ja aloitan taas maanataina saman. Ei tee varmaan hyvää verensokereille, mut kyse onkin vain muutamasta kilosta.

Mulla karppaaminen ei tehonnut ja veikkaan sen johtuva siitä, että en ole ylipainoinen. Silti -5kg tekisi hyvää. Vasta kun jätin vielä enimmät rasvatkin pois, alkoi tapahtua. Tosin järkyttävä vilu vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsen ja mittaan sellaisi aineksia, joita tulee harvemmin käytettyä tai jos on jokin ihan uusi ruoka. Pikkuhiljaa menee selkäytimeen ne oikeat määrät.

Silloin kun tuntuu, että paino jää pitkäksi aikaa jumittamaan, suoritan silmän/ranteen "kalibroinnin". Joskus nimittäin käy niin, että esim kuohukermaa kahviin kaataessani tai jugurttia kuppiin annostellessa se määrä ikään kuin varkain päivä päivältä suurenee, tarvitaan siis tarkistuspunnitus.

Jos alan päivittäin joka aterialla kaikki ainekset puntaroimaan, mulle iskee siitä stressiä, joka taas osaltaan saattaa aiheuttaa sitä painon jumitusta.

Kaloreita en laske, hiilareita kyllä jossain määrin.

Painoa lähtenyt vuodessa 11 kiloa, vauhti ei ole huima, mutta hiljakseen ne kilot on tulleetkin.