Kellään tietoa lapsen hampaiden "kumilenkkioikomisishoidoista" ov
7- vuotiaalla ollut raudat jo parisen vuotta. Muutama viikko sitten raudat otettiin pois ja tänään laitettiin kumilenkit hampaisiin..
Siis metallitapit liimattiin yläetuhampaaseen ja alaetuhampaaseen ja niihin nyt sitten viritellään kumilenksua päivin ja öin pidettäväksi. Syömisen ja hammaspesun ajaksi kumilenksun saa ottaa pois. Kumilenksun toinen pää on siis kiinni yläetuhampaassa ja toinen pää alaetuhampaassa..
Mikä virka tällä virityksellä on? Toki jokin tehtävä mutta mikä? Mies käytti lapsen tänään oikojalla eikä kysynyt miten tämä hoito vaikuttaa..
Onko kellään kokemusta moisesta kumilenksuhoidosta. Tyttöä jännittää lähteä huomenna kouluun kun lenksu näkyy joka kerran kun suuta aukaisee..
Kommentit (8)
Sorry, en kyllä ihan tiedä mitä se hampailleni teki. En yleensä muistaakseni ottanut sitä edes syömisen ajaksi pois. Paljon hupia siitä tuli kun opin ampumaan sen kieleni avulla ulos suusta :D
tosin takahampaissa. Sillä keinoin oiottiin ristiin meneviä takahampaita. Mun ei kyllä tarvinut pitää lenkkejä kuin öisin, joten siinä mielessä ei haitannut normaalia elämää. Muuten niistä ei mitään haittaa ollut, paitsi silloin, kun se kumilenkki paikalleen laitettaessa meni poikki ja läsähti tuolla suun sisällä :)
Tosin mun piti pitää niitä myös päivisin. Muistan, että olin ekalla luokalla ja piti aina ottaa pois ne lenkut ennen ruokailua ja laittaa uudet sitten ruopkailun jälkeen =D Yleensä ne lenksut olivat yönkin aikana kummasti menneet poikki ja muutaman kerran olin kait nielaissut ne.
mulla oli lenkit takahampaista etuhampaitten viereen "kakkosiin" ja niitten lenkkien avulla käännettiin lähes poikittain kitalakeen päin olleet hampaat suoraan riviin.
Mä otin lenkit syömisen ajaksi pois,koska en oisi saanu suuta tarpeeksi auki :D, varsinkin kun lähes joka hammaslääkärikäynnillä lenkkejä pienennettiin.
Sun lapsella varmaan joko ala- tai ylähampaat saatetaan taaempaa olevat hampaat suoraan riviin.
ei ole tarkoitus ala- ja ylähampaita vetää yhteen vaan sivusuunnassa. Eli onko siellä takana toiset tapit?
ei ole tarkoitus ala- ja ylähampaita vetää yhteen vaan sivusuunnassa. Eli onko siellä takana toiset tapit?
Ja se kumilenksu oli siis sekä yläetu- että alaetuhampaassa kiinni, siinä edessä.
Tyttö pystyy toki puhumaan ja liikuttamaan suutaan lenksunkin kanssa, mutta jos syömään meinaa niin sivulta se ruoka sinne viedään.
Haukottelemista mietittiin miten tulee onnistumaan ja tyttöä nauratti hirveästi ajatus että kun haukottelee niin lenksu ensin narisee kireelle ja sitten läsähtää ala- tai ylähuuleen..
tosin takahampaissa. Sillä keinoin oiottiin ristiin meneviä takahampaita. Mun ei kyllä tarvinut pitää lenkkejä kuin öisin, joten siinä mielessä ei haitannut normaalia elämää. Muuten niistä ei mitään haittaa ollut, paitsi silloin, kun se kumilenkki paikalleen laitettaessa meni poikki ja läsähti tuolla suun sisällä :)