Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratkaisu kaverisynttäreiden lahjaongelmiin

Vierailija
29.08.2011 |

Viitaten tuohon toiseen ketjuun:

Me emme halua lasten synttäreistä kilpavarustelua. Meillä on molempien lasten kohdalla kirjoitettu jo useampana vuonna kutsuun, että toivomme jotain pientä lahjaa. Joskus se on suoremmin sanottu, joskus runomuotoon, kuten tytön synttäreillä viimeksi: "Lahjaksi toivoisin jotain pientä ja somaa, ei isoa ja komiaa. Tärkeintä on juhlamieli iloinen, silloin minäkin oon onnellinen". (Pitäkää mauttomana jos tahdotte, mutta mielestäni ajoi hyvin asiansa.)

Ja pientä rahasummaa ollaan pyydetty seuraavasti kutsukortissa: "Minulla on eteisessä yllätys, iso värikäs norsu, jonka masuun voi pudottaa kolikon. Tykkäisin, jos tervehtisit norsua vaikkapa parilla eurolla. Synttäreiden jälkeen avaan norsun ja ostan jotain mukavaa, joka muistuttaa jokaisesta synttärivieraasta."

Tämä juttu onnistui erityisen hyvin, sillä tytär itse piteli ylpeänä norsua (vanha säästöpankin norsu, jonka olin koristellut erityisen hienoksi) ja keräsi juhlallisesti lapsilta kolikot, jotka juhlallisesti ne norsun masuun pudottivat. Lapsi osti sitten itselleen nukenrattaat (vähän pistimme ylimääräistä).

Tällä tavoin meillä juhlien järjestäjillä ei ole velvollisuutta ostaa niitä ihmeen synttärivieras-lahjoja, joka on ihan mauton perinne, joka on rantautumassa Suomeen. Tarjoilukin on aina ollut normaalia lastenkutsu-tarjoilua, eli (jäätelö tai juusto)kakku, erilaisia pikkuleipiä, suklaakakkua, karkkeja, pop cornia ja limsaa.

Ja näin siis ihan Helsingissä!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä tavoin meillä juhlien järjestäjillä ei ole velvollisuutta ostaa niitä ihmeen synttärivieras-lahjoja, joka on ihan mauton perinne, joka on rantautumassa Suomeen."

Vieraiden tuomien lahjojen pienuusko syynä? En nyt ihan tajunnut. Siis jos kaveri tuo vain pienen lahjan, niin hänelle ei tarvitse antaa mitään pientä ongintapussia tms.?

Ja tuo rahan antaminen lahjaksi kuulostaa ihan oudolta. Vaikka laitettaisiinkin "säästönorsuun" parin euron kolikko niin silti.. makuasioita toki.

Vierailija
2/4 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on iso juttu pienelle sankarille. Kolikon pudottaminen norsuun kyllä pilaa sankarin ilon.8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tuo norsu-juttu pienille lapsille. Taidankin keksiä jotain vastaavaa meidän pojalle 5-vuotis-synttäreille!

Kiitos hyvästä vinkistä!

t. toinen lahjahulinaan kyllästynyt

Vierailija
4/4 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pyytäisi lapsia tuomaan rahaa lahjaksi, vaikka olisi pari euroa vain kyseessä!

Mutta me asutaankin Espoossa, täällä maalla on toiset tavat.