Raskausmyrkytysoirehia
Nää on ihan ihmeellisiä kysymyksiä, mutta...
' Jos kutittaa kasvoja ja kehoa eikä niitä kämmeniä, voiko olla kyse raskausmyrkytyksestä?
Miten kova päänsärky pitää olla jotta se saattaisi olla raskausmyrkytystä?
kyselee epätietoinen kutiaja , jolla yleensä karmea migreeni
Kommentit (5)
ensin.. Mulla edellisessä odotuksessa paha raskausmyrkytys. Alkoi verenpaineen nousulla, sitten tuli valkuaista pissaan ensin yksi plussa ja lopulta kolme. Kutiaminen ja karmea päänsärky alkoikin seuraavaksi ja lopulta tuli läiskiä näkökenttään, niin ettei autolla ajamisestakaan tullut mitään, kun ei nähnyt kunnolla. Kaikkinensa ekasta oireesta oli kulunut kaksi viikkoa, kun tyttö leikattiin masustani pois eli aika nopeesti kehittyi ainakin minulla. tsemppiä, toivottavasti on vain muita kutinoita!!
miullahan alkoi ruo myrkytys kehittyä jo heti rv 20 jälkeen..verenpaineet nousi pikkuhiljaa ja muita oireita alkoi tulla. Näköhäiriöitä ja päänsärkyjä sekä ylävatsa kipua ja valkuaista pissassa.
Tyttö syntyi sitten rv37 Kun verenpaineet huitelivat tuolla 117/170 lääkityksestä huolimatta ja olin sellainen turvonnut plussapiste. Valkuaiset oli silloin parilla plussalla ja päätä jomotti jatkuvasti sekä iloisia hileitä tanssi silmissäni...
Mutta hyvin siis mulla myrkytys meni ja vuodelevolla ja lääkityksellä saatiin pidettyä se kurissa tosi hyvin.
Nyt odotan toista alkuraskaus menossa ja kauhulla odotan tuleeko myrkytys taasen...
Itselläni oli ekasta raskaudesta raskausmyrkytys joka alkoi jo oireilla raskauden puolivälissä kovilla ylävatsa kivuilla jotka heijastuivat vyömäisesti selkään. Päänsärky ja verenpaineen nousu tuli n. viikolla 30 jolloin virtsasta löytyi valkuaista sen verran että lähetettiin sairaalaan. Tästä kehittyi hyvin nopeasti paha raskausmyrkytys jossa verenpaine huiteli hyvin korkealla, ihokutisi ja kämmenissä punaisia pisteitä. Synnytys käynnistettiin rv 31+2 ja tyttö syntyi lopulta hätäsektiossa. Synnytyksen jälkeen vointini romahti eli näkökykyni heikkeni ja nukuin montapäivää pimeässä jotta verenpaineeni ym. saataisiin tasapainoon. Tyttö oli syntyessään 1280g eli raskausmyrkytys oli vaikuttanut sikiön kehitykseen. Loppu hyvin kaikki hyvin. Terve 5v. tyttö jolla ei juuri mikään muistuta keskosuudesta ja iselläni kaikki palautui normaaliin.
Jos luet vielä tätä viestiketjua niin olisin kiinnostunut tietämään millä rv:lla jouduit sairaalahoitoon kun sinulle puhkesi raskausmyrkytys heti puolen välin jälkeen ja sitä saatiin jatkettua noin pitkälle loppuraskauteen?Ja millä tavoi sinua hoidettiin sairaalassa,mitä lääkityksiä ja kontrolleja?
Kiitos jos viitsit vastailla?
Nimittäin itselleni puhkesi heti rv:n20 jälkeen vaikea raskausmyrkytys ja sektio jouduttiin kohdallani jo tekemään viikolla 24.
voi olla vaan kun iho venyy ja paukkuu. päänsärky taas voi johtua huonoista yö unista, hajuista, näöstä, stressistä jne.... neuvolassa kun pissit purkkiin niin he kertovat onko valkovuotoa tai muuta.... siel voi käydä muulloinkin kun ajanvarauksella, kyllä ne pissan aina tarkistaa. ja ainahan voi käydä äippäpolil pissimäs purkkii jos epä varma.