Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia leikkipuisto-toiminnasta?

Vierailija
29.08.2011 |

Oletteko vieneet lapsianne puistotädille? Millaisia kokemuksia? Sopiiko 3-vuotiaalle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se homma toimii? Itse olen esikoisen kanssa alkanut puistoilla ja siellä hiekkalaatikon reunalla istuessani olen pannut merkille nämä tädit. Siellä on siis porukkaa töissä? Mikä heidän työnkuvansa on? Voiko lapsen siis jättää heille? Pitäisi kai mennä juttelemaan joskus :D

Vierailija
2/7 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon puistoja, joissa puistotätitoimintaa. Kuukausimaksu 27€ ja päivittäinen "leikkiaika" 9-12.30. Meidän lähipuistossa on 2 tätiä. Sinne saa siis lapsen jättää ja mennä vaikka itse kauppaan, tekemään ruokaa tms. Mitä siinä ajassa sitten ehtii. Puisto toimii säävarauksella, eli ei siellä lapsia sateessa tai yli 12 asteen pakkasessa pidetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esikoinen 2 - 3,5-vuotiaana. Ja sitten yhden kuukauden kuopuksen kanssa kesälomalla, kun olivat 5 ja 3.

Vierailija
4/7 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esikoinen 2 - 3,5-vuotiaana. Ja sitten yhden kuukauden kuopuksen kanssa kesälomalla, kun olivat 5 ja 3.

Vierailija
5/7 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nuorin nyt vasta kolmatta viikkoa. Esikoinen aloitti 1v 4kk ikäisenä, keskimmäinen vuoden ikäisenä ja tämä viimeinen 1v 3kk ikäisenä. Tällä pienimmällä oli hankalinta, koska ei ollut yhtään tottunut muihin lapsiin (isommat jo teinejä), eikä osaa tapoja ollenkaan. Ottaa toisilta kädestä ja käy läpsimässä kaikkia... mutta eiköhän tuokin opi talon tavoille. Pienimmällä oli myös eroahdistus kovin. Veikkaan, että tämäkin johtui siitä, ettei ollut ollut paljoa puistoissa ja muiden lasten kanssa. Nyt jo sujuu, ja siis kolmatta viikkoa mennään. Voin suositella lämpimästi! Lapsi ei ota puistotätiaikaa varsinaisesti päivähoitona ollenkaan. Aika on niin lyhyt ja ollaan kokoajan ulkona. Veikkaisin, että sopii 3-vuotiaalle aivan mainiosti! Toimii hyvin esim. silloin, kun perheeseen syntyy vauva, eikä isompaa haluta viedä päiväkotiin. Siinä hoituu päivän pakolliset ulkoilut, ja äidin on helpompi käydä vauvan kanssa esim. kaupassa tai muilla asioilla. Tai sitten ihan vaan levätä kotona. Suosittelen!

Vierailija
6/7 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä tuon ikäiselle. Meillä on ollut jopa 1v3kk 3v. isoveljen kanssa leikkipuistossa, kun minulla on ollut asioita hoidettavana. Eväät vaan mukaan. Ja asianmukainen vaatetus.

Vierailija
7/7 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainakin Helsingissä kaikissa leikkipuistoissa on henkilökuntaa. Järjestävät touhua lapsiperheille ja iltapäivisin pitävät koululaisten iltapäivähoitoa. Heille ei voi kuitenkaan jättää lapsia hoitoon.

Puistoissa käy myös perhepäivähoitajia ja sitten on vielä erikseen puistotätejä, joille voi lapsensa jättä hoitoon mutta esim. meidän lähileikkipuistossa ei puistotätiä ollut niin asia jäi sitten selvittämättä kun arvelin, että olisi turhan pitkä kuljetusmatka. Nyt kun lapsi on 2-vuotias voisi jo ollakin ihan kiva juttu. Leikkipuiston nettisivuilta saattaa löytyä maininta puistotädeistä ja leikkipuiston henkilökuntakin varmasti osaa neuvoa.

Tässä vielä linkki, josta löytyy tietoa Helsingin puistotädeistä:

http://www.hel.fi/hki/sosv/fi/leikkipuistot/palvelut/puistotadit

Käytännnön kokemuksia ottaisin myös minä vastaan, erityisesti satunnainen hoitovaihtoehto vaikka vähän kauempanakin voisi kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi