Miten selviän kolmen lapsen kanssa 12 vuorokautta?
Mieheni lähtee työmatkalle ja joudun olla yksin...
Miten pärjään kun en saa edes iltaisin mitään apua, puhumattakaan viikonlopuista!
Hermot menee ja olen varmasti väsynyt. Sukulaisia ei ole lähellä. Kavereilla on omatkin lapset.
Kaikki vinkit kehiin kiitos! :)
Kommentit (47)
pitäs pärjätä.. olethan äiti! minäkin pärjään minulla 4v8kk 3v6kk 2v7kk 1v7kk ja nuorin 5kk :) jos lapsia on monta niin olen kokenut että helpompaa. niistä on toisille seuraa.. minä leivon kun olen lasten kanssa yksin kotona ja onhan se lapsista hauskaa päästä leipomaan.
meillä hauskempaa kotona kun isäntä jaloita pois.
mies on työreissussa tai lasten kanssa reissussa, en ymmärrä mikä siinä pitäisi olla niin rankkaa?
No minä koetan vielä kerran selittää. Ei sen tartte olla rankkaa kun mies on reissussa. Mutta se VOI olla rankkaa. Siksi kun tavallisesti ollaan paljon perheenä. Lapset ikävöivät isäänsä jota rakastavat ja joka viettää heidän kanssaan aikaa.
Lisäksi pienten lasten kanssa arki voi olla erilistakin kun teillä. Eli voi olla tosi itkuista vauvaa jonka rauhoittelu viee paljon aikaa ja voimia. Voi olla rauhattomia ja vilkkaita isompia lapsia joita pitää vahtia tarkemmin kuin jonkun toisen samanikäisiä "helppoja" lapsia. Lapset saattavat heräillä paljon ja ainakin minä koen unenpuutteen tosi rankaksi. Olen kärsinyt vuosia siitä että lapset herättelivät todella tiheästi koko yön ja vain sillä että nukuttiin puolison kanssa vuorotellen lasten kanssa sai toinen nukkua ainakin iltayön tai sitten aamuyön. Jos puoliso oli reissussa ei välttämättä saanut juurikaan nukkua ja se on minusta ihme kyllä raskasta.
Samoin se jatkuva vastuu lapsista on minusta tosi raskasta. Tavallisesti mies katsoo välillä lapsia ja voin käydä vaikka kävelyllä ilman lapsia tai nukkua päiväunet. Silloin kun mies on reissussa ei ole tällaista mahdollisuutta.
Mutta jokainen tavallaan.
superäitikään. Siis kun pitää antaa monenlaiset eri lääkkeet ja pestä sekä rasvata ja lopuksi kääriä suolavesikääreet niin että lapsesta ei näkynyt kuin silmät, nenä ja suu kun laitettiin sänkyyn.
...muumiolapset suolakääreissä.
Varmaan vakavaa ja ikävää, mutta... sori.
AP:lla ilmeisesti oli kuitenkin ihan normaalit lapset.
mutta jos parisuhteessa oleva joutuu olemaan joskus vähän yksin, hän on sankari?
Mulla on kolme lasta ja hoidan kaiken yksin, ihan kaiken, eikä ole edes autoa. Pärjään oikein hyvin.
Olen ihan täysin samaa mieltä kuin 38.
Tsemppiä ap:lle.
"YH:t on luusereita" mutta jos parisuhteessa oleva joutuu olemaan joskus vähän yksin, hän on sankari?
Mulla on kolme lasta ja hoidan kaiken yksin, ihan kaiken, eikä ole edes autoa. Pärjään oikein hyvin.
että ahistaa. Itse usein annan isomman katsoa videoita tai kuunnella satukasettia kun vien vauvan nukkumaan. Siis silloin kun mies on kotoa pois. Tämä toki edellyttää lapselta, että käyttäytyy illan kunnolla, ja siivoaa lelunsa, muuten ei videita saa katsoa.