Nytkö se sairastelukierre alkaa taas ?!
Kerkes poika olla melkein sen kaksi viikkoa koulussa terveenä ja nyt flunssassa ja ainakin tänään kotona. Eilen oli hieman kuumetta, nyt nukkuu vielä. On niiskuttanut ja korissut koko yön. Pari kertaa oli hereillä ja kävi juomassa kun suuta kuivaa.
Viime syksi ja talvi oli yhtä sairastelua vaikka syötin monivitamiinia sekä D-vitamiiniä lisäksi. Sairastelu loppui about hihtikuussa. Ruokavalio monipuolista kotiruokaa sekä vihanneksi ja hedelmiä lisänä. Vihanneksiä ja hedelmiä aika vähän koska poika ei vaan syö kaikkia vihanneksia ja hedelmiä. Lähinää kurkkua, paprikaa, jääsalaattia, omenaa ja banaania.
Mitä tässä vielä voisi tehdä?
Kommentit (5)
minkä ikäinen koululainen teillä on? Meillä on nyt 10v ja eilen hiukan nenä kutisi ja tänään heräsi sanoen, että kurkkuun ja joka paikkaan sattuu. Kun siitä kuitenkin piristyi ja söi niin jaksoi jo riidellä kumppareista ja lähti kouluun. Katotaan, millaiseksi muttuu.Monesti on aamuisin kurkku käheä ja sitten taas menee ohi.
Flunssaa on riittänyt tasaisin väliajoin, luulen, että toisilla vaan on heikompi vastustuskyky.Meillä on tosin myös se, että lapsen ruokavalio on aika onneton; hän on TOSI nirso ja hyljeksii tasaisesti kasviksia. Paprika on ainoa, jota saan hivutettua leivälle ilman riitaa :(Hedelmiä ei suostu syömään.
Monivitamiinia välillä talvisin käytössä ja yksi mitä voin suositella kokeilemaan on gefiluskapselit. Tuntuu,että niistä voisi varovasti arvioiden olla apua.
Tsemppiä teille, vastustuskykyä ne sairastelut vaan tuo! Positiivinen ajattelu kunniaan! :)
Sairastaa astmaa joten tää jatkuva sairastelu ei todellakaan tee hyvää.
Täytyy vielä kokeilla noita maitohappobakteereja jospa auttaisi.
Siksi ne taudit vain tarttuu - ja pysyy.
t. 2
astmaatikko, joskin lääkkeistä on pyritty eroon jo parisen vuotta....Tautien aikana taas avaavaa kuluu ja koko kesä menty estolääkityksen turvin :( Ihan kökkö sairaus tuokin....
Meillä sairastettu jo kaksi viikkoa. Lapsista toinen räkäinen, toinen väsynyt ja minä olen ihan kuumeinen edelleen.
Ja olikohan sitä tervettä koulunkäyntiä meillä kolmisen päivää ennen kuin tää kaikki alkoi toden teolla...