Täällä äiti, joka ansaitsisi kivityksen :(
Helvetillinen päivä takana ja iltatoimet meni ihan hulabalooksi, minkä seurauksena läpsäsin lasta paljaalle pepulle. Enkä ihan kevyesti. Lapsi säikähti, mutta tajusin heti virheeni. Otin syliin, lohdutin, rauhoittelin, pyysin anteksi ja myönsin tehneeni hyvin väärin.
En halua enkä halunnut satuttaa häntä. Kontrolli petti täysin. Halveksin itseäni.
Ainoa postiivinen juttu tässä on se, että huomenna alkaa työt ja pääsen taas aikuisten pariin.
-väsynyt yh-
Kommentit (24)
Ihminen on erehtyväinen, vasta sitten ollaan todella pulassa kun ei tunnisteta virheitään.
Ei se lapsi siihen kuole! Palaa ne hermot kuule itse kultakin väsyneenä. En kivitä sua.
Me kaikki tehään virheitä.
Iloista työpäivää!
Olet vain väsynyt äiti. Pyysit anteeksi, se on tärkeintä. Huomenna on taas uusi (parempi) päivä.
Et tehnyt oikein, mutta et myöskään mitään peruuttamatonta. Sitä paitsi lapset rakastavat vanhempiaan juuri sellaisena kuin he ovat. Pyysit anteeksi, mikä on erittäin tärkeää. Et varmaankaan ole menettänyt lapsen luottamusta.
Oma äitini joskus menetti hermonsa. Myös hän oli yh. Meillä on edelleen erittäin läheiset välit enkä koe, että hän olisi ollut huono äiti. Jokainen tekee parhaansa niillä mahdollisuuksilla, joita on annettu. Arvostan äitiäni erittäin paljon juuri sellaisena kuin hän on. On myös erittäin tärkeää opettaa lapselle, että kukaan ei ole täydellinen ja jos tekee väärin pyytää anteeksi - myös lapselta.
Hyvää työpäivää! Ja tsemppiä arkeesi.
Päänsilitystä ei tule, koska nyt pitäisi alkaa hälytyskellojen soida, fyysistä väkivaltaa tuokin on :(. Tarkkaile kunnolla omaa jaksamistasi ja yritä saada apua jos tunnet olevasi todella uupunut, ennen kuin tilanne menee pahemmaksi.
no ei ainakaan mennyt oiken jos oli mulle tarkoitettu :D se joka sanoin että poliisina esiintyminen on rikos
Katso viestipuu ja ihmettele mikä viesti oli kenellekin tarkoitettu... ;-D
sinä syyllistyit todella oman lapsesi pahoinpitelyyn. Se on kyllä järkyttävää!
Mutta onneksi se jäi siihen ja pyysit anteeksi. Yleensä näissä jutuissa vaan on se, että kun sen tekee kerran, tekee sen toistekin. Ja lapsikin kyllä muistaa, vaikka ei siltä näyttäisi...
Ihmettelinkin illalla, että miten kukaan normi av-mamma ei ollut kivittämässä ap:ta. Onneksi tuokin asia tuli sitten korjattua, kun täydelliset äidit saivat ensin yön joko nukkua tai leikkiä poliisia ?!?
Ap - on totta, että tekosi on väärin, mutta turha sinun on uskoa kaikkea törkyä, jota täällä sinulle tuputetaan. Aina voi tehdä toisin seuraavalla kerralla. Jos pystyt, hae apua tai pyydä tukiverkolta lastenhoitoapua. Kyllä sinä ja perheesi selviätte!
että läpsäsit lasta, mutta tuskimpa olet ainoa väsynyt vanhempi jolla on kontrolli pettänyt. Pääasia että itse ymmärsit virheesi.
Älä itseäsi suotta halveksi. Ei kukaan vanhempi ole täydellinen. Itse karjun välillä kurkku suorana 3-vuotiaalleni, enkä todellakaan tunne itseräni kovin hyväksi äidiksi sen jälkeen.
Tsemppiä!
mutta lapselle sitä ei saa kostaa.
Ja yksikin kerta on liikaa.
Anteeksi vaan, mutta multa ainakaan ei löydy ymmärrystä lasten fyysiselle kurittamiselle. Ihan sama, miten väsynyt vanhempi on.
Lapsen satuttamiselle ei ole yhtään hyvää selitystä.
Ei sitä suotta ole jopa laissa kielletty. Tekisi mieli tehdä tästä ilmoitus poiiisille tai lastensuojeluun.
Minä en olisi ikimaailmassa muistanut edellisen kaltaista tapausta ellei äitini olisi sitä minulle aikuisena kertonut! Olin 4v. Välit on hyvät ja luottamus kunnossa.
sinä syyllistyit todella oman lapsesi pahoinpitelyyn. Se on kyllä järkyttävää!
Mutta onneksi se jäi siihen ja pyysit anteeksi. Yleensä näissä jutuissa vaan on se, että kun sen tekee kerran, tekee sen toistekin. Ja lapsikin kyllä muistaa, vaikka ei siltä näyttäisi...
On sattunut itsellekin vastaava enkä koe olevani huono äiti. Lasteni mielestä olen maailman paras äiti.
Lapsistani osa jo aikuisia ja loput teini-ikäisiä.
Kaikkiin on hyvät välit.
Täydellistä ja aina oikein toimivaa vanhempaa ei ole olemassakaan kuin saduissa.
italiaiset äidit huonoja, koska läpsivät huonosti käyttäytyviä lapsiaan? Siellä se on ihan arkipäivää.
Eikös se niin mene että synnitön heittäköön ensimmäisen kiven ;)
...koska en ole itse synnitön, päinvastoin! Minulla alkoi väkivallan ja ahdistuksen kierre yhdestä läimäisystä juuri iltapuuhien aikaan. Järkytyin valtavasti jo siitä yhdestä, mutta järkytys ja kuvotus (en todellakaan pidä lapsen lyömistä oikeutettuna) eivät riittäneet vaan vastaavissa paineisissa tilanteissa sitä alkoi tapahtua uudelleen ja useammin ja useammin. Ilmiannoin itseni lastensuojeluun. Pitkät terapiat, vuosien työ oli edessä.
italiaiset äidit huonoja, koska läpsivät huonosti käyttäytyviä lapsiaan? Siellä se on ihan arkipäivää.
Ei se, että moni muukin tekee niin, tee siitä laillista tai oikeutettua.
Unohda asia - tuosta ei mitään traumaa lapselle koidu, varsinkin kun selvititte asian.