Käsityöihmiset, neulonta.
Missä ajassa noin _suurinpiirtein_ lastenhoidon ja töiden ym ohella (eli lähinnä vain iltaisin/viikonloppuisin) kudot aikuisen L-kokoisen villapaidan?
Mulla 7 veljestä lankaa tämä neule. Olen kutonut montakin villapuseroa, mutta en ole koskaan tehnyt sitä yhtämittaa valmiiksi, oon tehnyt välissä muita juttuja, siksi en ole koskaan mitannut ajan tarvetta.
Saako (kohtuullisen kokenut neuloja) sen kuukaudessa valmiiksi, mitä arvelette?
Kommentit (22)
Mistä langasta sitten yleensä kudot? Et kai nyt sataa villapaitaa ole seiskaveikasta kutonut.
YLEENSÄ kudon villapaidat ihan "omasta päästä" ja silloin käytän langanloppuja, eri lankalaatuja, luovaa hulluutta hieman kaffe fasset tyyppisesti.
MUTTA tämä nimenomainen lahjapaita on tavallaan tilaustyö: saaja halusi valita värit, langan tyypin (ei mitään mohairia tai muuta erikoista, vaan tavallinen sileä) ja mallin. Eli minä vaan toteutan. Ja rahakin tässä todellakin tulee kyseeseen. 7veljestä maksoi kaikenkaikkiaan tähän tuotteeseen jotain 30€ (voi olla että yhden kerän joudun vielä hakemaan), kun erikoislangat ovat usein lähelle 5€/50gr. Sekin on lahjaksi minusta kalliihko. Plus että tosiaan meidän paikkakunnalla pärjätään marketvalikoimalla tai sitten on ajettava noin 50 km suurempaan ostariin. netistä en oo tilannut.
mutta Novitallakin on kyllä paljon muitakin lankoja kuin 7v ja Nalle. Se kai lähinnä hämmästytti, että oman kuvailunsa mukaan ap on neulonut todella paljon, enemmän kuin vaikka minä, mutta tarttuu silti perus-sukkalankaan villapaitaan tehdessään. Tuolla praktiikalla voisi tutustua jo muutamaan muuhunkin lankalaatuun :).