Määrätäänkö raskausaikana unilääkkeitä jos ei saa
Kommentit (16)
sain vasta sitten, kun suostuin lopettamaan vauvan imetyksen
sain vasta sitten, kun suostuin lopettamaan vauvan imetyksen
en tosin käyttänyt sitä sitten vaan sinnittelin ilman
kärsin raskaudessani pahasta unettomuudesta (ensimmäistä kertaa elämässäni). Sain Opamoxia, joka ei tosin auttanut paljoa mutta sain hieman nukuttuakin.
Kuinka voit? Kuinka pitkällä raskaus?
eipä ne mielellään niitä kirjoita kenellekään.
töitä niitten ongelmieni eteen että saa nukuttua: henkinen ja fyysinen väsytys niin tehoaa, ainakin minuun.
kun ei tullu nukkumisesta yhtään mitään. Selkä- ja jalkasäryt oli ihan hirveät. Näki päällepäinkin, että olin ihan totaalisen ylirasittunu ja väsyny.
Uskalsin peräti kaks kertaa ottaa puolikkaan.. Että se siitä hyödystä.
töitä niitten ongelmieni eteen että saa nukuttua: henkinen ja fyysinen väsytys niin tehoaa, ainakin minuun.
Itselläni oli paha unettomuus ja jotain rauhottavia kirjoitti, en halunnut sitten ottaa niitä. Akupunktio ja vyöhyketerapia auttoivat.
varmaan semmoisiin ihmisiin, jotka ei kärsi kovin vakavista nukahtamisvaikeuksista. Itse oon kärsinyt kausiluontoisesta unettomuudesta ihan nuoresta saakka, ja kun mulla oli pahin unettomuusjakso, edes nukahtamislääkkeistä ei ollut mitään apua.
Onneksi nyt raskaana ollessa ei ole ollut unettomuutta. AP:lle sanon, että on tärkeää saada nukkuminen kuntoon, unettomuus vie ihmisen psyykkisen ja fyysisen terveyden. Tsemppiä!
Söin sitä koko raskausajan pahaan unettomuuteen,joka ei kovin edes auttanut....sillon tällöin otin puolikkaan nukahtamislääkkeen....sitä myös loppuraskaudesta lääkäri antoi reseptillä...imovanea siis!!!
Synnytyksen jälkeen meni kokonaan unet,joku hormonaalinen juttu vissiin...ei mielialaan liittyvä... mulla näin käynyt joka lapselta...
Levozin mini annoksella pelasti elämäni :)
lääkärit ei monestikkaa tiedä noista lääkkeistä... kannattaa soittaa teratologiseen niin sieltä tietävät voiko syödä ja on kunnon tutkimukset ym
opamoxia annettiin joka ilta lähes pyytämättä ja tulihan se uni sitten sieltä :)
teille määrätty mielialalääkkeitä raskaana? Alan olla yllätysraskaudessani niin masentunut ja ahdistunut, että päädyn keskeytykseen, ellen saa apua ;-(
No tämä nyt onMINUN kokemus!
Onko pakko kivatella vaan sillä että ei tajua etten tahdo popsia pillereitä? Juu, lääkkeitä on mutta en niitä syö.
Masentuneisuus on tunne ja elämä on joskus todella paskaa. Silti on ihmisiä jotka ei tahdo tunteitaan turruttaa. Menkää johonkin puimaan niitä asioitanne läpi mieluumin, enkä sano että KAIKKI pärjää ilman lääkkeitä siinä missä minä tai olisin vahvempi tai minulla asiat ei ole niin huonosti koska en ota lääkettä.
9
Joo, mä sain opamoxia hetkellisesti.