G: Kuinka usein isit voi käydä baarissa?
Pienen lapsen/lasten isi, mikä olisi kohtuullinen "tiheys" käydä baareissa?
Kerran viikossa, kerran kuussa, vai joka toinen kuukausi...?
Siis olenko itse liian nipo, kun kerran viikossa tuntuu minusta aivan liian usealta? Jos joka viikonloppu käy, niin se on aika paljon parisuhteelta ja perhe-elämältä pois.
Myös kerran kuussa tuntuu paljolta, sillä jos ajatellaan että myös äitikin saisi käydä yhtä usein, niin se olisi jo kaksi viikonloppu yhteensä kuukaudessa, jolloin pareisuhteelle ja perheelle jää vain kaksi viikonloppua kuussa... mutta sittenei tunnu kovin terveeltäkäänse, kun on törmännyt perheisiin, joissa vaimo saattaa sanoa oikein ylepydellä "meidän Jukka ei ole käynyt MISSÄÄN kahdeksaan vuoteen, kyllä sille riittää ihan vain rauhalliset koti-illat minun kanssani..."
Joten kertokaa ja perustelkaa, mikä olisi sellainen sopiva tiheys baari-iltojen viettoon, huomioiden parisuhteen, perhe-elämän/lapset, harrastukset, ystävät, vapaa-ajan, ja ennen kaikkea vanhempien oman jaksamisen.
Kommentit (33)
miehelleni kun hän soitteli että onkin vanhemmillaan parantelemassa baarikrapulaansa ja joutui perumaan menomme tänään. hän on ollut paljon työmatkoilla ja työpaikan juhlissa ja nyt tuli mulle mitta täyteen lasten kanssa yksin olosta ja tuli kunnon riita:(
Yhtä paljon kun äitikin. Mitäs siihen sanotte?
tämä on minusta ainoa oikea vastaus! enkä tarkoita nyt pelkästään baari-iltoja, vaan kaikkea omaa aikaa. ainakin meillä minä ja mieheni olemme tasa-arvoisia ja aikamme on yhtä arvokasta
että koska juuri tällä hetkellä en millään jaksa käydä yhtä usein baarissa tms. illanvietoissa kuin mieheni, enkä arkisin pääse mihinkään harrastuksiin tms. sillä mieheni tulee arkisin töistä kotiin vasta klo:20:00, niin voisin alkaa käymään yhtä usein viettämässä vaikka hotelliyön kaikessa rauhassa. :)
Se kyllä vaatisi miestä vähentämää baareissa käymiset vain joka toiseen viikonloppuun, sillä minä voisin käydä sitten itse joka toinen viikonloppu la-su välisen yön hotellissa nukkumassa rauhassa. Saisin käydä illalla hotellin kuntosalilla ihan kaikessa rauhassa, ilman että on kiire kotiin, saunassa, ja nukkua kokonaisen yön ilman herätyksiä, ja mikä parasta, kävellä hyvin nukutun yön jälkeen valmiiseen pöytään aamupalalle. :)
Sittenhän se olisi tasapuolista. Kotiutuisin sunnuntaina jo heti klo:12 jälkeen, enkä olisi edes väsynyt!!!
ap
Kannattaa harkita. Kyllä ne vapaaillat sinulle kuuluu siinä isällekin!
että koska juuri tällä hetkellä en millään jaksa käydä yhtä usein baarissa tms. illanvietoissa kuin mieheni, enkä arkisin pääse mihinkään harrastuksiin tms. sillä mieheni tulee arkisin töistä kotiin vasta klo:20:00, niin voisin alkaa käymään yhtä usein viettämässä vaikka hotelliyön kaikessa rauhassa. :)
Se kyllä vaatisi miestä vähentämää baareissa käymiset vain joka toiseen viikonloppuun, sillä minä voisin käydä sitten itse joka toinen viikonloppu la-su välisen yön hotellissa nukkumassa rauhassa. Saisin käydä illalla hotellin kuntosalilla ihan kaikessa rauhassa, ilman että on kiire kotiin, saunassa, ja nukkua kokonaisen yön ilman herätyksiä, ja mikä parasta, kävellä hyvin nukutun yön jälkeen valmiiseen pöytään aamupalalle. :)
Sittenhän se olisi tasapuolista. Kotiutuisin sunnuntaina jo heti klo:12 jälkeen, enkä olisi edes väsynyt!!!
ap
Kannattaa harkita. Kyllä ne vapaaillat sinulle kuuluu siinä isällekin!
Näinhän mä alankin ihan oikeasti tästä lähin tekemään! :)
(Ja nyt varaamaan ensi lauantaiksi hotelliyötä...)
ap
ole todella paljon parisuhteelta ja perhe-elämältä pois? Etenkin jos äitikin sitten käy kerran viikossa?
Minusta kuulostaa todella surulliselta lasten kannalta, eikä pahemmin parisuhteellekaan jää aikaa. :(
Miten niin ei jää aikaa parisuhteelle tai perheelle jos yhtenä iltana viikossa on pois?krapulalla pitkälle sunnuntai iltapäivään n. klo 16:00 ennenkuin miestä saa sängystä pois, on se aika paljon. Ei tuollaista viitsisi katsoa edes kerran kuussa. Itsellä se illan vietto menee aika lailla kyllä saman kaavan mukaisesti.
Ok, Kyllä on hektistä ja tärkeää teidän välinen aika, miten sitten kun mies on töissä aamu aikaisesta ilta myöhään kahtena päivänä peräkkäin, siinäkin tulee 2 päivää että ei ole viettämässä sitä mahtavaa laatuaikaa perheensä kanssa, lemppaisitko miehen siinäkin tapauksessa?
On vähän eri asia, lähteekö äijä omasta halustaan huitelemaan, kuin että on töissä. Ja alkoholinkäyttö on asia vielä erikseen. Sanoit mitä hyvänsä, alkoholinkäyttö ja krapulapäivät vaikuttavat perheeseen. Ja kyllä - normaalisti normaalien ihmisen näkemyksen mukaan juurikin vapaapäivät ovat sitä perheaikaa, jolloin tehdään yhdessä jotain tai vain ollaan.
Jotkut tosin eivät osaa olla kotona, eivätkä kahden toisen ihmisen kanssa. Silloin pitäisi vähän tutkiskellä pääkoppaansa, sillä kaikki ei ole ihan kondiksessa, jos ei kestä rauhaa ja hiljaisuutta.
Ei kai Ap:n tarvitse selitellä. Jokainen voi käyttää mielikuvitusta, mitä vaikuttaa, kun joku on pois kotoa säännöllisesti. Kun kyse on vain parisuhteesta, silloin voi sopiakin, että molemmat voi olla tasapuolisesti harrastuksissaan. Kun on perhe mukana, molempien on huolehdittava ensin, että perheelle jää aikaa.
Jos on lapsia ja vaimo, ei voi sopia vain, että miten vuorotellaan. Isästä on isäksi vain silloin kun hän on isänä. Ryyppäys ja kotoa poissaolot voi olla kaikille kivaa, mutta silloin kun tulee perhettä, ollaan ensisijaisesti isä ja äiti. Kavereita on hyvä olla, mutta heitä voi kutsua kotiin viikonloppuisin kahville. Jos se ei kavereille sovi, tarkoittaa se vain, että kavereita näkee vähän harvemmin.
minun mielestä isänä oleminen on tärkeintä ja sitten tulee vasta oma hauskanpito ja kaverien tapaaminen. isänä on paljon vastuuta ja perhe elämä vaatii todellista huolenpitoa että kaikilla on hyvä olla. minun mielestä joku kuudes viikon loppu voisi yhtenä iltana olla kännäystä. minulla itselläni (äitinä ja naisena) ei ole enää kovin suuria dokaus himoja eikä kavereiden tapaaminenkaan enää ole niin tärkeää niin luultavasti kävisin itse noin kerran puolessa vuodessa jossakin. siinä minusta hyvä määrä joka sopisi meidän perheen elämäntyyliin. jos olekkin käy harvemmin tai useammin niin siinähän sitten sopii. mutta kannattaa muistaa että nuorena sitä oltiin kamujen kanssa ja dokattiin, nykyään on perhe ja siihen panostettu aika on kuin laittaisi rahaa hyvä korkeiselle tilille :)
Juuri tällä tavoin minäkin ajettelin (ja miehenikin ajatteli ennen), mutta nyt hänelle on ilmeisesti iskenyt joku orastava 4-kympin villitys... >:/ Vaikka ikää on vast 35v.
Joten minä todellakin otan käyttööni nyt nuo omat hotelliviikonloput aina kun miehenikin lähtee baari-iltojaan viettämään.
Eli oli taas eilisen illan/yön, joten minä varasin naapurikaupungista ensi lauantaille hotelliyön. :)
Ja koska miehelleni on kuitenkin tärkeää viettää myös laatuaikaa perheen kanssa, niin luulisi että viimeistään hän siinä kohtaa huomaa kuinka vähän sitä aikaa jää, kun kumpikin vanhempi on kahtena viikonloppuna peräkkäin omilla teillään.
Tähän asti kun hän on nämä vuoden päivät viilettänyt, niin minä ole ole päässyt käymään missään, ja aikaa perhe-elämälle on löytynyt aina kun hänelle on sopinut.
(Mitäköhän se 4-kympin villitys tulee vielä minulle tekemään... toivottavasti ei mitään kovinkaan radikaalia tai perhe-elämää+parisuhdetta rasittavaa...)
ap
Meillä mies on käynyt baarissa viimeksi pari vuotta sitten, minä kerran sen jälkeen mutta muuten harvemmin. Emme kumpikaan välitä baarissa käymisestä, joten ei ole ongelma.
Kaverilla sen sijaan se aiheutti ongelmia, juurikin tuon että meni sunnuntaikin pilalle. Tekivät sitten (vaimon painostuksesta) niin, että saa mennä niin usein kuin huvittaa, mutta aamulla pitää nousta normaalisti ylös lasten kanssa. Heillä oli siis kaksi pientä lasta.
Tässä tapauksessa kävi ihme kyllä niin, että mies lopetti kokonaan baareissa käymisen. Tajusi kuulemma ettei kannata, ja ettei ole vaimonkaan kiva aina nousta lasten kanssa aamulla kun mies jää nukkumaan.
Uskoisin että monenkaan kohdalla ei tämä onnistu. Mies kertoi myöhemmin, että oli vaan jäänyt ikäänkuin vanha tapa päälle, eikä ollut tajunnut lopettaa ja ajatteli vaan vaimon nalkuttavan turhasta. Nyt kuulemma katselevat leffoja, ja mies käy joskus kavereidensa kanssa pubissa ja tulee ajoissa kotiin. On sittemmin alkanut urheilemaan, ja näkee samoja kavereitaan nykyään siellä. Elämänlaatu parani molempien mielestä.
Joten minä todellakin otan käyttööni nyt nuo omat hotelliviikonloput aina kun miehenikin lähtee baari-iltojaan viettämään.
Eli oli taas eilisen illan/yön, joten minä varasin naapurikaupungista ensi lauantaille hotelliyön. :)
Statementina tuo voi olla oikein hyvä ratkaisu. Isä huomaa vaikutuksen. Jos isä ei ymmärrä, vaan kuvittelee vuorottelun toimivan, jonkun on otettava vastuu perheestä. Harva isä on niin alkoholin orja, että ummistaisi silmänsä, kun tilanteen tekee selväksi.
Minun mieheni käy baarissa ehkä 2 kertaa vuodessa, pikkujoulujen jatkoilla tai vastaavassa. Joskus hän käy katsomassa jotain tärkeää ottelua isolta screeniltä. Kännissä mies ei tietääkseni ole ollut koskaan ja kotiin on tullut viimeistään klo 02.
Tiedän että perheitä ja tapoja on erilaisia, mutta tällainen sopii meille. Minä en käy baarissa senkään vertaa kuin mies. Kaverinikaan eivät käy, joten kenen kanssa edes menisin? Myöskään työpaikan tilaisuudet eivät ole pahemmin kosteita koskaan.
ap