Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua kaikki yrittäjät!! ennakkoverosta!

Vierailija
05.09.2011 |

Oon ihan järkyttävän tyhmä. Oon luullut että maksan ennakkoveroja joka kk kun olem maksanut alveja... voi v***u! Eli viime marraskuussa aloitin yritystoiminnan (toiminimi) enkä ole sen jälkeen siis veroja maksnaut :( paljonkohan niitä mätkyjä tulee.. Miksi ei kirjanpitäjä ole neuvonut minua. Itkettää, en selviä! Vinkkejä mitä teen? kaikki oli mulle alottaessa ihan uutta, ja en ymmärrä, miten tämmönen on menny multa ihan ohitse........

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjän tehtävä ei ole neuvoa sua, vaan hoitaa kirjanpitoa.

Kovin pienestä yrittäjätulosta ei muuten edes mene veroa.

Vierailija
2/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjän tehtävä ei ole neuvoa sua, vaan hoitaa kirjanpitoa.

Kovin pienestä yrittäjätulosta ei muuten edes mene veroa.

Kirjanpitäjän nimenomainen tehtävä on huolehtia sinun neuvomisesta ja huolehtia esim.verot maksuun.hommaa kokonaan uusi kirjanpitäjä!!minun omani pitää huolta kaikesta!!ja minä maksan siitä!nyt soitto verottajalle,tai mene käymään,saat maksusuunnitelman.alv on AINA maksettava,vaikket saisi euroakaan itsellesi palkkaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tyhmä..mä en vaan ymmärrä näistä asioista mitää, SIKSI palkkasinkin kirjanpitäjän, joka neuvoo..vaan eipä neuvonutkaan. Ja eikös hän näe sitä, että paljon kannattaa esim korottaa ennakkoveroa,luulisi että olisi tässä vuoden sisällä jotain jo maininnut :'( Olen erittäin hyvä työssäni/ammattitaitoinen, mutta nämä muut asiat vaan ovat vaikeita minulle tässä yritysmaailmassa.

Vierailija
4/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot on pienet, veroja ei hirveästi tule, ja jos taas tulot on isot, niitä tulee varmaan jatkossakin, joten voit maksaa tämän vuoden verot oman arviosi perusteella tammikuun 2012 loppuun mennessä ilman viivästyskorkoja.

Verottaja ei välttämättä ole edes lähettänyt ennakkoverolappuja jos toimintasi on alkanut vasta viime vuonna, koska ennakkoverot perustuvat edellisen vuoden tuloihin. Verottaja on muutenkin melko käytännöllinen aloittelevien yrittäjien kanssa, joten jos joudut oikeasti liemeen verojen kanssa, hyvä verovirkailija saattaa tarjota sinulle esim. mahdollisuutta rukata verovuottasi vähän edullisempaan suuntaan. Älä huoli.

Vierailija
5/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro paljonko olet nostanut rahaa itelles kuussa?

Vierailija
6/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei todellakaan ole isot tulot, korkeimmillaan 1500e/kk. Ehkäpä panikoin liikaa. Verotoimistosta en ole saanut minkäänlaisia lappuja, siksi en ole osannut mitään maksaakaan omin päin. huh, vähän helpotti!

ap

Vierailija
7/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin.jos olet nostanut n 1500 e/kk,maksat n.300 e ennakkoveroa /kk.eli 12x 300 tekee 3 600 e.ILMOTA NYT HETI ARVIO,KUINKA PALJON AIOT OTTAA PALKKAA VUODESSA,SEN PERUSTEELLA SULLE TULEE ENNAKOT!ÄLÄ HUOLI,KAIKEN SAA SOVITTUA!

Vierailija
8/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nostanut rahaa korkeintaan 1000€/kk.

-ap

Vierailija
9/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap maksanut eläkemaksun?

Vierailija
10/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nostanut rahaa korkeintaan 1000€/kk.

-ap

Jos siellä on 500 euroa ylimääräistä joka kuulta, sinulla on paljon enemmän rahaa kuin verottaja haluaa. Ja ennakkoveron täydennystä saa maksaa ilman ylimääräisiä kuluja ainakin seuraavan vuoden tammikuun loppuun.

Vierailija
11/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jos yritysmuotosi on oy, maksat veroa siitä mitä maksat itsellesi palkkaa (plus tietty oy maksaa mahdollisesta tuloksestaan), mutta jos sulla on toiminimi, maksat veroja yrityksen tilinpäätöksen osoittaman tuloksen mukaan, olet sitten nostanut itsellesi nolla euroa tai vaikka tuon tonnin kuussa tai mitä tahansa. Eli siis toiminimellä verotettava tulosi EI ole se, mitä olet yksityiskäyttönä nostanut. Juttelepa kirjanpitäjäsi kanssa näistä - ja jos hän ei ymmärrä näistä mitään, laita vaan vaihtoon.

Vierailija
12/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jos yritysmuotosi on oy, maksat veroa siitä mitä maksat itsellesi palkkaa (plus tietty oy maksaa mahdollisesta tuloksestaan), mutta jos sulla on toiminimi, maksat veroja yrityksen tilinpäätöksen osoittaman tuloksen mukaan, olet sitten nostanut itsellesi nolla euroa tai vaikka tuon tonnin kuussa tai mitä tahansa. Eli siis toiminimellä verotettava tulosi EI ole se, mitä olet yksityiskäyttönä nostanut. Juttelepa kirjanpitäjäsi kanssa näistä - ja jos hän ei ymmärrä näistä mitään, laita vaan vaihtoon.

Vierailija
13/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni tärkeintä on vapaus,oma päätösvalta ja rakas työ!muista yrittäjäeläke eli YEL,aloittava yrittäjä saa hyvän aloitusalennuksen moneksi vuodeksi,jolloin kantsii makssa enemmän kuin todelliset tulot

Vierailija
14/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta helpompi tehdä toiminimellä niin hirmu moneen paikkaan töitä, kuin olla palkallisena näihin kaikkiin paikkoihin. En ole koskaan tienannut paljon (pärjään) ja opiskelen tosiaan tässä samalla. Maksan eläkettä ja tosiaan noita alveja tietenkin.. työhöni kuuluu aika paljon hankintoja, joten yritytililläni ei ole joka kuulta tuota 500€. Josatin syystä tili on plussan puolella vain noin 500€. En oikein itsekään ymmärrä, mihin nuo rahat sitten menevät.. vakuutus, eläke, alvit.

Vierailija
15/17 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Kirjanpitäjälle laitoin juuri viestiä asiasta. Nyt voin nukkua yöllä paremmin.

-sressi ap

Vierailija
16/17 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa olla surkean huono työssään, ja saada paskan maineen, kannattaa ajatella just noin että "ei kuulu mulle.."

Jos haluaa menestyä, maksavaa asiakasta kannattaa neuvoa ja lypsävää lehmää ruokkia.

Vierailija
17/17 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla itse aktiivinen kirjanpitäjään päin ennakkoveroissa, koska ne osoitetaan henkilölle eikä firmalle ja jos hilloat tietoa itselläsi, kirjanpitäjä ei tiedä veroistasi mitään vaan pahimillaan ilmoittaa vuoden lopuksi veroista arvion.

Toiminimen verotettava tulos on veron peruste, ei vaikuta se paljonko on nostettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän