Pikkuvauvan äiti baarissa.
Olin eilen viihteellä ja vastaan siellä tuli tuttu nainen. Sai vauvan alkukesätä. On se kumma kun nykyään on niin kiire ryyppäämään. Hyvä, että synnäritä ehtii kotiutua kun pitää jo baanalle päästä.
Kommentit (38)
Eli alle viikon. Ne on mun "varpajaiset". Muutaman tunnin olin ja join yhden siiderin. HUI! Nyt lapset jo koululaisia ja kahden käden sormin on laskettavissa ne kerrat kun olen baarissa käynyt.
No niin minäkin tein, ja hyvältä tuntui olla ihmisten ilmoilla ja ystävien seurassa!
Osa ei sitten voi luopua omista menoistaan vauvansa takia.
Yksi nuori äiti lähti lenkkeilemään seuraavana päivänä kotiutumisesta synnäriltä.
Eikö vauva sitten tullutkaan sopivaan aikaan, kun itsekkyys nostaa päätään.
Ei sitä vauvaa tarvii kantaa ja tuijottaa 24/7 sen takia kun on ÄITI. Itse saan kohta 4. lapsen enkä todellakaan jää jumittaa kotiin. Heti kuin mahdollista, alan treenaamaan kroppaa kuntoon ja huomion muutkin lapset ja heidän menot/harrastukset.
Eli vaiva on kuitenkin jo usean kuukauden ikäinen? Mitä väliä, onko se mamma vaikka leffassa likkaporukalla, pyjamabileissä vaiko baarissa? Ja miksei isä, toinen tasa-arvoinen vanhempi (imetystä lukuunottamatta) voisi hoitaa vauvaa, joka luultavasti nukkuu kotona levollisin mielin isän hoivassa.
Kauheeta, kun äidit luulee olevansa jotain korvaamattomia ja kaikkivoipia olentoja, huh! Mahtaa olla paineet. Onneksi meidän lapsilla on aina ollut kaksi vastuullista ja yhtä kykenevää vanhempaa. Itse olin viikonlopun mökillä kun kuopus oli alta 6kk, mutta kai sitä jo kolmanne kohdalla tajuaa, ettei se siitä kärsi/saa traumoja.
Eli ap, hanki elämä, selvästikin se on sinulla puutteellinen. Kenties olit etsimässä sitä siellä baarissa, mutta löysitkin jonkun toisen elämän.
Osa ei sitten voi luopua omista menoistaan vauvansa takia.
Yksi nuori äiti lähti lenkkeilemään seuraavana päivänä kotiutumisesta synnäriltä.
Eikö vauva sitten tullutkaan sopivaan aikaan, kun itsekkyys nostaa päätään.
isästä ei taida olla kun leivästä paskaa tekemään?
Olin eilen viihteellä ja vastaan siellä tuli tuttu nainen. Sai vauvan alkukesätä. On se kumma kun nykyään on niin kiire ryyppäämään. Hyvä, että synnäritä ehtii kotiutua kun pitää jo baanalle päästä.
Hmm, minun laskujeni mukaan nyt on jo loppukesä, lähes syksy. Vaikka tänään ja eilen onkin ollut varsin lämmintä ilmaa.
Alkukesä, on taas toukokuun loppua, kesäkuun alkua. ELI siis tästä johtopäätöksenä lapsen täytyy olla siis jo yli 2kuinen.
Ja nyt se hassuin juttu, enpä ole koskaan kuullut, että joku joutuisi viikkotolkiulla siis 2KUUKAUTTA olemaan synnytyksen jälkeen sairaalassa. Ensisynnyttäjälläkin se maksimi taitaa olla viikko, normaalisti 4päivää. Ellei ole jotain mennyt pahasti pieleen.
Onkohan ap:n ajantajussa jotain vialla vai miks en nyt ymmärrä?
Minulle on ainakin yks paskan hailee, mitä kukakin ajattelee mun baarireissuista, vaikka pienten lasten äiti olenkin. Tää on mun elämä, ei muiden, eikä lapset joudu mun viihteellä käymisen takia heitteille.
Ja tästäkin, mies on juonu viimesen vuoden lähes joka viikonloppu, vaikka sain vauvankin tässä välissä, sitä ei kukaan ihmettele. Mutta minä kun olin kerran KAHTENA lauantaina peräkkäin baarissa, niin siitä sain kyllä kuulla kuinkA tutuntuttu oli taivastellut mun menemisiä- sekä mun mies!
Antakaa toisten olla ja elää ja puuttukaa vasta sitten ja tulkaa jakamaan niitä elämänohjeita ja mielipiteitä, kun oikeasti joku niitä tarvii.
Terveisin yksi niistä maailman huonoimmista äideistä
kolme lasta, joita imetetty eikä yhdellekään ole pulloa saatu kaupattua. Lapset ovat kiljuneet isän ja pullon kanssa niin kauan, että tulen kotiin. Eipä silti, että baariin kaipaisinkaan. Ihan jostain kauppareissuista on kyse ollut lähinnä testimielessä. Josko vauva suostuisi ottamaan pumpattua maitoa pullosta, kun olen poissa.
No mulle imetys on noin tuhat kertaa tärkeämpi asia kuin baarit tms. Ei mitään ongelmaa olla sitä ekaa neljää-viittä kuukautta "vauvaan sidoksissa". Päinvastoin ajat ovat olleet sitä elämäni parasta. Mutta ei siinä mitään, jos ei kaikille ole ja haluaa lähteä tuulettumaan. En vain tajua, miten se käytännössä onnistuu, kun meillä ei niin millään:)
Mä olinkin Tuska-festareilla kun vauvani oli 2 kk vanha. Ja jatkobileissäkin. Ihan siis hirveää.
Tosin vauva oli isän kanssa kotona, nukkui suurimman osan siitä ajasta kun olin poissa. Mutta siis onhan tämä nyt tosi huonon äidin merkki kumminkin, eikös?
Mulla on teoria siitä, miksi jotkut ovat niin kauhuissaan äitien rentoutumisesta baarissa/kavereiden kanssa. Nämä arvostelijat haluaisivat itse, että heidän puhelimensa joskus soisi ja joku pyytäisi mukaan jonnekin aikuisten kesken. Vaan eipä puhelin soi, ei ole kavereita. Siksi sitten moralisoidaan muita ja ollaan niin että "minähän en baareihin menisi".
Itse kävin ekan kerran baarissa yhdellä,olin noin 2h pois kotoa,kun vauva oli viikon vanha.
Kunnolla lähdin bilettämään kun vauva oli 1kk ikäinen. Isä oli vauvan kanssa kotona ja syötti pullosta rintamaitoa.
Nyt lapseni on 10v ja eipä ole kovin traumatisoitunut...Oikeesti antakaa ihmisten elää niinkuin he parhaaksi näkevät.
Jos ette itse pysty rentoutumaan ja viettämään omaa aikaa, niin antakaa niiden niin tehdä jotka pystyvät.
tiedän aika monta, jotka:
-ovat menneet töihin heti vauvan synnyttyä ja tehneet täyttä päivää.
-ovat ryypänneet vauvan syntymän kunniaksi ja muutoinkin käyneet viihteellä kuukausittain vauvan syntymästä lähtien.
-harrastaneet edellämainittujen lisäksi useamman kerran viikossa.
-lähteneet risteilylle/ulkomaan matkalle vauvan ollessa pari viikkoinen.Niin, mutta nuohan ovatkin olleet miehiä. Se tekee asiasta hyväksyttävää. Miehet saavat jatkaa elämäänsä samaan tyyliin kuin ennen lapsia, mutta äidin tulee muuttaa elämänsä täysin ja viettää kaikki aikansa vauvassa kiinni. Edes kauppaan ei saa lähteä ilman vauvaa, ei vaikka vauva nukkuisi sen aikaa.
Vaikka pieni vauva tarvitseekin pääasiallisesti äitiään, niin ei tod.ole normaalia että vain äiti on lapsesta yksin vastuussa kuten nykypäivänä tuntuu tapana olevan. Jo vastasyntyneet osaavat "hyväksyä" 1-2 muuta hoitajaa ja nopeasti myös muut läheiset ja pian sen jälkeen lyhyen eron äidistä heidän kanssaan. Eli kyllä sellainen maltillinen baari-ilta voi olla ihan ok parinkuisen äidille - ellei sitten se äidin lisäksi ainoa saman katon alla asuva aikuinen huitele kokopäivätyön jälkeen harrastuksista baariin ja käy kotona korkeintaan nukkumassa ja sotkemassa jääden vauvalle vieraaksi.
Jos katsotaan eri kulttuureja kautta historian, ei äidit ole selviytyneet yksin arjenpyörityksestä lasten pyöriessä jaloissa, vaan tyypillisesti useampi sukupolvi (ikäpolviltaan iloisesti lomittain) asuu yhdessä ja yhteisö on tiivis, eikä arkailla antaa isommille lapsille vastuuta arjenpyörityksestä = vauva on pääosin äitinsä rinnalla, mutta aina joku ottaa hetkeksi jos tarve vaatii. Oma kulttuurimme on kääntynyt ihan päälaelleen, lukuunottamatta äidin vastuuta - mikä aiheuttaa tällaisiä käsittämättömiä kuvitelmia, ettei pienen vauvan äiti saa olla hetkeäkään ulottumattomissa ilman, että vauva traumatisoituu. Väärinymmärrettyä kiintymysvanhemmuutta.
Äippä oli saanut vähän omaa aikaa, voi kamala sentään. Että miten kehtasikaan oikein baariin lähteä, olisihan sen oman ajan voinut käyttää vaikka päivällä kahvilla käymiseen tai tietenkin mielellään jättää kokonaan käyttämättä, eihän nyt äidillä saa olla koskaan mitään omaa vapaa-aikaa.
mä olin 2 vkoa synnytyksestä ekaa kertaa baarissa. Hui kamala. Vauvakin nukkui synnäriltä saakka yöt läpeensä kellontarkasti, ei edes tajunnut minun olevan poissa. Mikä se ap:n ongelma on?
kolme lasta, joita imetetty eikä yhdellekään ole pulloa saatu kaupattua. Lapset ovat kiljuneet isän ja pullon kanssa niin kauan, että tulen kotiin. Eipä silti, että baariin kaipaisinkaan. Ihan jostain kauppareissuista on kyse ollut lähinnä testimielessä. Josko vauva suostuisi ottamaan pumpattua maitoa pullosta, kun olen poissa.
No mulle imetys on noin tuhat kertaa tärkeämpi asia kuin baarit tms. Ei mitään ongelmaa olla sitä ekaa neljää-viittä kuukautta "vauvaan sidoksissa". Päinvastoin ajat ovat olleet sitä elämäni parasta. Mutta ei siinä mitään, jos ei kaikille ole ja haluaa lähteä tuulettumaan. En vain tajua, miten se käytännössä onnistuu, kun meillä ei niin millään:)
Jos ei vauva huoli pulloa, niin silloin ei tietenkään imetystä voi korvata pullolla. Onhan se silloin ihan eri asia. Mutta jos vauva kerran huolii myös pumpattua maitoa pullosta, niin silloinhan se sujuu oikein hyvin, että isä hoitaa välillä yksin. Nekään, jotka nyt käyvät imetyaikana välillä jossain ilman vauvaa, tuskin kokisivat ongelmaksi olla vauvaan sidottuja imetysaikaa, mikäli tilanne olisi sellainen, ettei muunlainen syöminen onnistuisi. Mutta jso tällaista ongelmaa ei ole, MIKSI pitäisi väkisin liimautua siihen vauvaan? Eikö ole ihan reilua antaa isällekin mahdollisuus opetella pärjäämään vauvan kanssa kahdestaan?
Ihmettelen näissä aloituksissa aina sitä, että nimenomaan baariin meneminen on kamalan tuomittavaa (ja heti osoitus siitä, että ei lastenhoito nappaa yhtään), mutta sen sijaan kaupassa/kaupoissa käyminen ihan ok.
Hassua, että sinusta baarissa käyminen on osoitus siitä, että on tyytymätön elämäänsä. Mutta onko vain baarissa käyminen sitä? Minä esim. aloin heti jälkitarkastuksen jälkeen käydä kahdesti viikossa uimahallissa - onko tämäkin sinusta osoitus siitä, että "en elänyt elämäni parasta aikaa"? Sinulle muuten tiedoksi, että usein juuri ne masentuneet, jotka EIVÄT elä millään lailla parasta aikaa, menettävät mielenkiinnon harrastuksiin ja kaikkeen ja nyhjöttävät vain kotona. Joten oikeastaan se, että äiti ilahtuu asioista ja jaksaa tehdä asioita, on ihan positiivinen merkki.
En toki tarkoita, että tiiviisti vauvan kanssa oleva olisi masentunut, mutta ihmetyttää tuo sinun kummallinen näkemyksesi, että mikäli äiti tekee mitään, mikä ei suoranaisesti liity vauvaan, on hän heti jotenkin tyytymätön elämäänsä. Miten sinä itse - katsotko koskaan elokuvia, vaikka telkkarista? Jutteletko ystävien kanssa puhelimessa? Luetko lehteä? Kirjoja? Istutko koskaan yksin parvekkeella/pihalla vain omiin ajatuksiin vaipuneena? Käytkö suihkussa?
Minä olin baarissa viime viikonloppuna. Vauva on 3,5kk ja nukkunut vajaan 2kk ikäisestä asti 8-9 tunnin yöunet. Minä laitoin vauvan nukkumaan ja kummi tuli hänen untaan valvomaan. Ja minä olin jopa niin hurja että join yhden oluen ja kaksi siideriä illan aikana, kun ei sitten niin maistunutkaan. Mutta kivaa oli.
oli baarissa ekan kerran kun kuopus oli viikon ikäinen =D Kävin juomassa muutaman konkeron kavereiden kanssa.
Taisin juuri saada maailman huonoimman äidin tittelin =D
Toi on niin wt, jos kokoajan ravataan baarissa, oli lapsi 1 vk tai 10 v!!!! Ei äiti ja isä jaksa krapulassa hoitaa niitä lapsia ja alkoholin suurkulutus lisää masennusriskiä ja hormonihäiriöitä naisella.. En ymmärrä miksi pitää juoda? Eikö riitä, jos kotona ottaa muutaman, tai menee baariin muutamaksi tunniksi ja tulee sitten kotiin! Aina pitää vetää älyttömät kännit ja valittaa sitten raskaasta vauva/lapsiperhearjesta? Ei ihme, että on raskasta kun on pilannut alkoholilla itsensä.
Nythän on jo melkein syyskuu?! Eiköhän siitä ole jo aika kauan kun sieltä synnäriltä kotiutui?