APUA!! Sainkohan keskenmenon :(
Tein positiivisen raskaustestin neljä päivää sitten.
Raskaus olisi ollut ihan alussa rv oletetusti 3-4.
Tänään yht`äkkiä alkoi kirkas vuoto, jota tuli reilusti jonkun aikaa kunnes loppui kuin seinään.
Tein kuitenkin äsken testi joka näytti positiivistä, mutta voinko luottaa siihen vai onko mahdollisuus että raskaus on keskeytynyt?
Auttakaa, olen ihan epätoivoinen :(
Kommentit (6)
Ne ovat hirveän yleisiä - monesti esim. menkat vain ovat muutaman päivän myöhässä ja sitten alkaa vuoto.
veristä vuotoa, eikä mennyt kesken, mutta kaipa yleensä reilumpi verinen vuoto, joka ei ruskeaa, keskenmenon merkki on, mutta ei välttämättä, joten eipä sinun auta, kun tarkkailla tilannetta.
tossa vaiheessa vielä vuotoa. 3ssa raskaudessa oli vähäistä vuotoa mutta nyt viimeisimmässä tuli liki normaalit menkat. eli ihan kunnon vuotoa ja monta päivää. odottele pari päivää ja testaa uudestaan.
Menkat oli n. viikon myöhässä ja olin juuri ajatellut tehdän testin. Tiesin jo kuitenkin oireista olevani raskaana.
En ehtinyt tehdä testiä, kun alkoi vuotaa pöntöllä istuessani. Luulin, että menkat alkaa. Vuoto kuitenkin loppui siihen. Tein testin ja positiivinen oli.
En oikein tiennyt mitä pitäisi ajatella ja kävin gynellä. Ultrassa näkyi (silloin rv5+5) jo syke, mutta pieni tummentuma.
Gyne sanoi, että voi kehittyä kumpaan suuntaan vaan ja määräsi uuden ultran 2 viikon päähän.
2 vkon päästä tummentuma oli poissa ja syke näkyi hyvin. Tässä vaiheessa siis näytti hyvältä. Ja gyne sanoi, että raskaus jatkuu ihan normaalina raskautena.
Ikävä kyllä vähän tämän jälkeen kehitys oli loppunut ja keskeytynyt km. Huomattiin rv 10.
Joten et kyllä voi tietää miten käy. Hyvinkin voi käydä. Tsemppiä matkaan!
kahdessa viime raskaudessa valemenkat. Tullut kirkasta vuotoa kolmisen päivää. Raskaustesti näyttänyt plussaa vasta viikkoa myöhemmin.
mulla se kyllä oli ruskehtavaa. testi ei näytä heti negaa keskenmenon jälkeen.