Mitäs me tykätään Iiittalan Verna laseista? Ev
Kommentit (18)
tosin ei niistä ole tullut viiniä juotua. Kauniimpia kuin ihan peruslasit, mutta kuitenkin sen verran tujuja, ettei pelota käyttää jatkuvastikaan.
meillä vain on noita ihan liikaa. Itse en ole ostanut yhtään vaan lahjaksi saatu. Musta noita voisi olla vaikka puoli tusinaa ja suurin osa laseista pieniä aino aalto laseja, jotka mun suosikkejani iittalan laseista. Mutta en ole viitsinyt kirpparillekaan vielä ja tilalle toisia ostaa kun nuo kuitenkin on ihan kelvollisia. Meillä ei mitään tuon parempia viinilaseja ole, viiniä ylipäätään kovin vähän nautitaan niin silloin harvoin kun sitä juodaan nuo vernat kyllä kelpaavat.
Se lämpenee liian nopeasti kun lasi on niin paksua.
Meillä ne viinilasit on normaali juomalaseina. Anopilta saatu ja ihan mukavia arkikäytössä, koska ovat tukevia, viinin juontiin ne ei kyllä sovellu. Anopilla on kotona myös pienempää kokoa juomalaseina ja ne on kyllä kamalia, mahtuu ehkä desin verran nestettä.
kotona ihan vesi-maito-mehukäytössä, mökille vein nyt kesällä osan viinilaseiksi. Mökillä ei ole tiskikonetta eikä lavuaaria (tiskaus perinteisesti vadeissa), joten vernat kestävät hyvin käsintiskauksen + muun ronskin käytön.
Normaalioloissa en käyttäisi viinilasina.
Ihan kivan näköisiä, mutta mielestäni vaativat sen, että kattauksessa käytetään useampaa väriä - tulee sellainen rento sekamelska, mutta muoto kuitenkin sama (meillä käytössä kirkasta, vaaleansinistä, koboltinsinistä, vaaleanvihreää + se toinen vaaleansininen).
Meillä on eri värisiä Verna ja Kartio laseja. Ruokapöytä on kiva kattaa nätiksi värikkäillä laseilla ja ruoan väriin sopivilla lautasilla. Harmittaa, kun Arabia on muuttanut Teema astioiden kokoja, eikä enää omaa astiastoa voi täydentää, kun tulee uusia värejä.
mehän ollaan yhtä suurta perhettä?
mutta viiniä en niistä mielellään juo.
ihan arkilöaseista käy, viiniä pitää juoda kevyemmistä ja läpinäkyvistä laseista.
Olen ihan unohtanut ne. Taidanpa käydä kaivamassa ne arkikäyttöön taas hetkeksi ja viedä jotkut muut lasit säilöön.
tuossa monen kanssa eli tykkään, mut viini mieluummin ohuemmasta.
Ihan ok, mutta en kuitenkaan itselle ostaisi. alkoholijuomat maistuu parhailta ohuista kristallilaseista, Luminarcin lasitkin on liian paksuja, vaikka niitäkin meillä käytetään jos on enemmän vieraita. paksummat lasit kun voi pestä koneessa, kristallisia ei uskalla pestä kuin käsin.
on niitä mökillä ja veneessä, ovat niin paksua tekoa, että kestävät hyvin kolhuja.
on mustikansinisiä ja koboltinsinisiä. Itse on ostettu. Ja maitoa, mehua, limsaa, viiniä ja olutta niistä juodaan.
Vähän liikaakin, ei oikein tuppaa pysymään kohtuu mielessä kun tulee uusia värejä ja malleja...
Mutta juuri Vernasta en välitä.