Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs sitten tehdään, kun paljastuu, että teini on varastanut vanhemmiltaan rahaa?

Vierailija
26.08.2011 |

Muutaman kympin tai vähemmän, muutaman kerran. Ne on menneet syömisiin ym. Kaveripiirissä kulutetaan paljon rahaa ja teini sanoo syyksi, että siten hän on pysynyt menossa mukana. Hän katuu kyllä kovasti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei todellakaan tiedä mihin rahat ovat menneet, jos olisi tarvinnut syömisiin, olisi varmasti pyytänyt.

Itse tekisin, niin että 1kk kotiaresti. Suoraan koulusta kotiin, ja erilaisia kotiaskareita korvaukseksi, myös kännykän käytön rajoitus sekä totaalinen netti ja pelikielto.

Vierailija
2/7 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuukausi ilman rahaa varmaan opettaa jo käytöstapoja.Tuon paljastuttua saisi myös kotiarestia ainakin pari iltaa,varsinkin jos on viikonloppu(tuplateho)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko outo äiti?

Vierailija
4/7 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:3 Jos kyseessä on poika,mopo menisi myös käyttökieltoon.

Vierailija
5/7 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoisimme mitä on tapahtnut, (poliisit muuten ymmärtää tämän kasvatuskeinon),

siellä kerrottaisiin mikä olisi lainpuitteissa rangaistus tuon ikäiselle, saa vähän miettimistä.

Tämän lisäksi, kotiaresti, netti ja puhelinkielto, sekä rahantulo täysin seis 1kk ajan.

Vierailija
6/7 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoisimme mitä on tapahtnut, (poliisit muuten ymmärtää tämän kasvatuskeinon), siellä kerrottaisiin mikä olisi lainpuitteissa rangaistus tuon ikäiselle, saa vähän miettimistä. Tämän lisäksi, kotiaresti, netti ja puhelinkielto, sekä rahantulo täysin seis 1kk ajan.

Vierailija
7/7 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, 'rangaistukset' on aina kierrettävissä ja sen olisin osannut itsekin. Mutta tuo keskustelu ja sen jälkeen säännöistä ja muista sopiminen toimi silloin. Olin jonkin aikaa ( en tod. enää muista miten kauan) aika tiukan seulan alla tuloineni ja menoineni (vanhemmat varmaan varmisti, ettei pahemmasta kyse) ja rahasta oli jokin tietty raja/ päivä ja sen myös sain päivittäin ja sitten piti opetella, missä säästää ja mihin käyttää, että haluamansa saa. Opin. Itse asiassa jälkikäteen viisaita olivat. Vanhemmat nyt välillä 70-80v ja itse yli 40v.