Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika helpolla saa henkilöpaperit ilman mitään virallista esim passia,ajokorttia tms

Vierailija
26.08.2011 |

Eli mulla hävisi passi,joka on mun ainut henkilötodistus. Sormin jälkitunnisteella ei saatu todistettua henkilöllisyyttäni, koska se on tehty eri kupungissa. Virkailija pyysi tuomaan useamman vanhan henk.kohtaisen paperin missä näkyy nimeni,näitä vastaan saan uudet henkkarit?!? musta aika outoa...vien siis tyyliin ala-aste todistuksia,työtodistuksia,vaikka bonuskortin yms yms missä vain lukee nimeni. hassua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin sain uuden henkkarin, kun ei ollut muita papereita. Viisi kappaletta piti olla sellaisia papereita, jotka ovat varmasti henkilökohtaisia. Tuskin olisi riittänyt pelkät muovikortit, joissa kaikissa nimi, vaan nimenomaan todistuksia ja sellaisia.

Vierailija
2/8 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai ensimmäisen virallisen henkkarinsa niin, että hänen piti osata vastata kysymyksiin, kuten äitinsä tyttönimi, sisarustensa iät ja toiset nimet, jonkun vanhan asuinpaikan osoite ym...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi usein vaativat todistajan, joka todistaa "että tunnen tämän ihmesen tän nimisenä" ja liäski valokuvat pitää todistajien allekirjoittaa nimellään sinne taakse. Ja todistajan pitää olla joku luottumusasemassa oleva tai lääkäri, pappi, rehtori, tuomari yms.

Mulla hävisi kerran vieraassa kaupungissa ollessani rahapussi ja sen mukana ajokortti. Koska olin kesälomalla, menin silloisen heilani kanssa paikalliselle poliisilaitokselle. Hän todisti, että olen se kuka väitän olevani ja sain väliaikaisen henkkarin.

Ei siinä mitään valokuvia allekirjoitettu eikä luottamustoimia kyselty, perustiedot vaan kummaltakin. Ja todistaja joutui todistamaan oman henkilöllisyytensä.

Vierailija
4/8 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi usein vaativat todistajan, joka todistaa "että tunnen tämän ihmesen tän nimisenä" ja liäski valokuvat pitää todistajien allekirjoittaa nimellään sinne taakse. Ja todistajan pitää olla joku luottumusasemassa oleva tai lääkäri, pappi, rehtori, tuomari yms.

Mulla hävisi kerran vieraassa kaupungissa ollessani rahapussi ja sen mukana ajokortti. Koska olin kesälomalla, menin silloisen heilani kanssa paikalliselle poliisilaitokselle. Hän todisti, että olen se kuka väitän olevani ja sain väliaikaisen henkkarin.

Ei siinä mitään valokuvia allekirjoitettu eikä luottamustoimia kyselty, perustiedot vaan kummaltakin. Ja todistaja joutui todistamaan oman henkilöllisyytensä.

Suomessa tosiaan riittää jos mukana on joku, jolla on henkkarit ja joka todistaa että tämä henkilö on se joka sanoo olevansa.

Vierailija
5/8 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai ensimmäisen virallisen henkkarinsa niin, että hänen piti osata vastata kysymyksiin, kuten äitinsä tyttönimi, sisarustensa iät ja toiset nimet, jonkun vanhan asuinpaikan osoite ym...

Mun passi oli kadonnut, eikä siis ollut mitään millä todistin olevani minä, joten kauheasti oli kysymyksiä mihin piti vastailla, äidin syntymäpäivää yms.

Vierailija
6/8 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vastaamalla näihin kysymyksiin todistin olevani minä. Myöhemmin eksyin väestörekisterikeskuksen sivuille katsomaan omia tietojani, ja sieltähän se virkailija niitä kysymyksiä keksi.

Vierailija
7/8 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit väittänyt olevasi Monacon ruhtinatar tai Islannin Prinsessa.

Vierailija
8/8 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset