Voi syyllisyys...te joilla on tyttö ja poika
onko teillä samaa "ongelmaa" eli meillä isosiskolle löytyy niiiiin paljon ihania vaatteita ja vieläpä ns. edullisempia merkkejä ja pojalle ei taas tunnu löytyvän mitään, jos ei tykkää sinisestä, autoista, pääkalloista, örkeistä ja ötököistä, ei ainakaan edullisimmista ketjuista, vaan täytyy tilata kalliimpia uusretroja.
Tytölle löytyy koko ajan ihanuuksia ja pojalle ne täytyy etsiä, joten tässä tullaan siihen ongelmaan: isosiskolla on noin puolet isompi vaatevarasta kuin pikkuveljellään. Tunnen syyllisyyttä kun valitsen lapsille vaatteita aamuksi, vaikka tiedän ettei kumpaakaan juuri kiinnosta mitä päälleen pistävät.
Äh, onko ihan hölmöä?
(Ja ei, en tällää tyttöäni miksikään röyhelöprinsessaksi...)
Kommentit (44)
pojallani kaikkia värejä.En ymmärrä tätä vouhotusta. Olen samaa mieltä siitä että pojille löytyy paljon enemmän värejä, saati ne ainaiset pinkit. Mulla siis on huono omatunto tytön puolesta:(
Käytämme linkin tyylisiä vaatteita pojalla ja väreissä on taivas rajana! En sorru batmangollegepaskaan ennen kuin poika vaatii itse. Toivottavasti saan kasvatettua niin, että hänkin ymmärtää värien ja vaatteiden päälle:)
http://aijaa.com/v.php?i=004348566741.jpg
En ole koskaan ajatellut että pikkulasten vaatteet ovat tyttöjen ja poikien vaatteita. Eivät olleet ainakaan omassa lapsuudessa.
ku harmiata collegehousuja tai batman-paitoja ja liekkilenkkareita. Hölynpölyä, käykää vaikka ihan henkkamaukan netissä!!!
en ymmärrä tätä vouhotusta. Itsellä on poika ja tyttö ja mielestäni ainoa missä joutuu poika "kärsimään" on juhlavaatteet. Tytöille on niin paljon enemmän vaihtoehtoja. En ikinä sortuisi massojen suosimaan retropaskaan pojan vaatteissa, enkä toki tytönkään.
Batmangollegepaska on niin av:ta :D
Meillä lapsien vaatteista aika iso osa ostetaan kirppareilta ja loputkin yleensä on ns halpamerkkejä (paitsi kengät niistä en tingi). Tytölle löytyy aina vaikka mitä ja valinnanvaraa on. Pojan vaatteita taas kirppareilta on vaikeampi löytää. Ilmeisesti pojat kuluttavat enemmän tai sitten vaate varasto on pienempi jolloin käyttöä tulee enemmän/vaate.
Halpismerkeissä on jämähdetty näihin vauvanvaaleansinisiin ällötyksiin. Poikkeuksiakin toki on, mutta niitä täytyy ihan erilailla etsiä kun tyttöjen vaatteissa. Tytöllekkään en siis mielelläni mitään vaaleanpunaisia ripsuhamosia ostele.
Olen myös huomannut että asenteessani on eroa. Jotenkin tyttöjen vaatteisiin on paljon helpompi "ihastua" ja näin tulee hankittua vaatteita joita ei välttämättä tarvitsisikaan. Pojalle taas tulee ostettua enemmän tarpeen mukaan.
Vielä lapset ei ole tähän tyttö saa enemmän vaatteita juttuun kiinnittäneet huomiota. Jossain vaiheessa sekin varmasti tulee puheeksi. Tietenkään tasan samanverran ei varmasti tule lapsille koskaan ostettua. Varsinkin jos kirppiksiä käyttää niin minkäs teet jos ei toiselle sopivia löydy. Tarvittavat/tarpeeksi vaatteita tietysti löytyy molemmilta. Jos kovin epäreiluksi asian kokevat niin sitä täytyy miettiä sitten..
En ole koskaan ajatellut että pikkulasten vaatteet ovat tyttöjen ja poikien vaatteita. Eivät olleet ainakaan omassa lapsuudessa.
Minusta ainoa "rajaus" on tyttöjen prinsessajutut ja niitä on tyttöjen hyllyt pullollaan. Pojalle ostan kaikkia värejä, jopa vaaleanpunaista, jos sitä on vaatteessa vähän:)
En myöskään ymmärrä ap:n pointtia tässä sukupuolijaottelussa. Ainostaan semmoisen korostetun pikkunyrpeän prinsessan:D yök:) Mun poika ja tyttö pitää keskenään ihan samantyylisiä vaatteita.
miksi naisia pidetään shoppailuhirviöinä, jos tytöt on jo pienenä tottuneet pursuilevaan vaatekaappiin ja pojalle ostetaan "mitä tarvitaan". Niin sen pitäisi mielestäni olla tyttöjenkin kohdalla ettei tule näitä "high maintenance" -muijia ukkojensa elätiksi.
Suoraan sanottuna mä en ymmärrä näitä jotka pukee tytön pojaksi ja pojan tytöksi ja sitten tulee vielä tälläiseen ketjuun sitä mainostamaan. Ei kaikki tykkään pojan vaatteista tytön päällä ja kyse ei ole nyt väreisstä.
miksi naisia pidetään shoppailuhirviöinä, jos tytöt on jo pienenä tottuneet pursuilevaan vaatekaappiin ja pojalle ostetaan "mitä tarvitaan". Niin sen pitäisi mielestäni olla tyttöjenkin kohdalla ettei tule näitä "high maintenance" -muijia ukkojensa elätiksi.
Pidättekö muuten itse nyt aikuisena pelkkää pinkkiä ja hörhelöitä ja miehenne sinistä ja mustaa gollegea???
Mun tytär valitsee aina näitä värejä:
- oranssi
- musta
- sininen
- vihreä
- turkoosi
ym ym ja poika samoin:)
Meillä ei tarvitse tunnistaa VAATTESTA sukupuolta, meillä sen näkee kasvoista ym:D
Juhlavaatteista olen samaa mieltä, eli en koskaan pue poikaani aikuisten miesten pukuihin ja kravatteihin!!! Joku laittoi linkkiä haalareihin, meillä käytetään pojalla myös juhlissa tuon tyylisiä, sametin tapaista ainetta, ihania värejä.
Tytöllä on puolet enemmän vaatteita kuin pojalla. Minusta tämä ei selity tyttöjen runsaammalla vaatevalikoimalla vaan sillä, että teet selvästikin tytölle heräteostoksia.
Sinun kannattaisi satsata järkeviin vaatehankintoihin eli ostaa molemmille vain sen verran, kuin he oikeasti tarvitsevat.
Itselläni on kolme tyttöä ja minua ärsyttää sellainen suhtautuminen, että tytöille on "pakko ostaa" kun "on kaupoissa on niin paljon ihanuuksia".
EI OLE PAKKO OSTAA, JÄRKEÄÄN SAA KÄYTTÄÄ! Kaikilla tytöillämme on mieluisia vaatteita kohtuullisesti, mistään ei ole pulaa mutta kaapit eivät myöskään tursua mistään turhasta.
Pidättekö muuten itse nyt aikuisena pelkkää pinkkiä ja hörhelöitä ja miehenne sinistä ja mustaa gollegea???
Mun tytär valitsee aina näitä värejä:
- oranssi
- musta
- sininen
- vihreä
- turkoosiym ym ja poika samoin:)
Meillä ei tarvitse tunnistaa VAATTESTA sukupuolta, meillä sen näkee kasvoista ym:D
Juhlavaatteista olen samaa mieltä, eli en koskaan pue poikaani aikuisten miesten pukuihin ja kravatteihin!!! Joku laittoi linkkiä haalareihin, meillä käytetään pojalla myös juhlissa tuon tyylisiä, sametin tapaista ainetta, ihania värejä.
Silti mä olen edelleen sitä mieltä että pojille on tarjolla kaupoissa vähemmän kivoja vaatteita kuin tytöille.
aika paljon netistä. Siellä on pojille tarjontaa tosi paljon. Tytöille en löydä mitään muuta kuin hörsöä, jos klikkaan "tyttöjen vaatteet" jaottelua.
Netissä on pojille sopivia enemmän, tämä on mun kokemukseni.
Kaupoista ostan vähän (ei ole ihania vaatteita siellä!), eli en nyt ole varma millaiset jaottelut ja määrät siellä on mitäkin.
Tossa yhdessäoli linkki. Kaikki ne (paitsi hameet) sopii pojille ja sitten taas tytöille ei niinkään... Mun mielestä. Meidän vaatekaapin sisältö koostuu Metsolan ja monen muun saman tyylisen ihanan merkin vaatteista. Käytämme niitä sekä tytöllä että pojalla. Netissä on minun mielestäni enemmän tarjontaa pojille. Mutta tässä taisi olla kyseessä juuri kauppojen valikoima eli tämä vähän OT.
isosiskolla on noin puolet isompi vaatevarasta kuin pikkuveljellään.
isoilla tytöillä onkin sitten 10 kertaa enemmän vaatteita ja kenkiä kuin pojilla. Tuossa iässä on ihan ok, että ero vaatemäärässä on vielä noinkin pieni.
en nyt tarkoita värejä vaan ihan vaatteiden mallia.
Meillä tytön lempi vaatteet ovat sininen lyhythihainentunika ja mustat legginssit tai tummansiniset housut joiden puntissa punaisia kukkia. Mitään näistä en pojan päälle pistäisi vaikka samoja värejä toki pojankin päällä on. Pojalla on melkein enemmän punaista ja oranssia kun tytöllä, koska niistä tykkää. Kyllä meillä osa vaatteista siirtyy tytöltä (vanhempi) pojalle, mutta ei todellakaan kaikki. Nuo retrokankaiset unisex-vaatteet on mun mielestä tosi rumia, joten niitä ei meillä käytetä.
En tiedä minkäikäisten vaatteista täällä muut puhuu, mutta meillä lapset on jo sen ikäisiä että osaa oman mielipiteensäkkin sanoa. Sitä ei orjallisesti tietenkään noudateta, mutta tottakai silläkin on väliä.
Se että lapsen vaatteista näkee sukupuolen ei todellakaan tarkoita sitä että ellämä pyörisi vaatteiden ympärillä ja että lapsesta tulisi isona "high maintenance" -soppailuhirviö.
että pitää olla ainakin kymmenen erilaista juhlamekkoa kenkineen, meikit ja "kauneudenhoitotuotteet" kaupan päälle.
Tyttöjä ja poikia tulee kohdella tasa-arvoisesti. Johan siihen menee hillittömästi paljon enemmän rahaa jos tytöllä on isompi vaatekerta kuin pojalla. Reiluako?
Lisäksi en tajua tuota höösäämistä että lapsia HALUAA sitä ja tätä. Jos koko elämä menee lapsen ehdoilla niin huhuh. On vanhemman tehtävä osata ostaa kestäviä ja laadukkaita vaatteita, jotka ei hajoa leikeissä. Siinä on lapsen prinsessaunelmat toissijaisia. Minun tyttäreni ei ainakaan saa prinsessamekkoa koskaan. No, eipä ole halunnutkaan kun on tajunnut että housuissa on niin paljon mukavampi olla ja mennä. :)
Olen mmiettinyt kovastikkin kysymystä, sillä teen vaatteita. Mikä olisi sitä kivaa pojalle mikä massatuotannosta puuttuu. Minulle on tullut tunne että pojat ovat krantuja vaatteiden suhteen ja heille kelpaa vain ylle juuri se mikä on legoissa tai muissa leluissa juuri suosiossa. Itselläni ei ole poikia.
Omasta mielestäni pojille on enemmän "helmiä", mutta niitä täytyy metsästämällä metsästää, juurikin kalliimmilta merkeiltä.
Tytöille sen sijaan löytyy laajasta kaikenlaista vähän jokaiselta merkiltä.
Ja vaikka joku tykkäisikin enemmän poikien vaatteista, niin on se vaan niin totta että tytöille on paljon laajempi valikoima. Enkä puhu pelkästään väreistä, vaan vaikka ihan malleista: on huosuja, legginsejä, capreja, sukkiksia, tunikoita, mekkoja, hameita, haalareita, shortseja, haalarimekkoja, t-paitoja rypytyksellä ja ilman, neuleita, neulemekkoja, boleroita yms.
Itse olen suuri unisex-vaatteiden fani, mutta kyllä esim. po.p:in vaatevalikoimassakin on huomattavasti enemmän tytöille suunnattuja vaatteita juurikin malleiltaan: mekkoja, hameita, tunikoita yms. vaikka kuosiltaan olisikin unisex.
Olen mmiettinyt kovastikkin kysymystä, sillä teen vaatteita. Mikä olisi sitä kivaa pojalle mikä massatuotannosta puuttuu. Minulle on tullut tunne että pojat ovat krantuja vaatteiden suhteen ja heille kelpaa vain ylle juuri se mikä on legoissa tai muissa leluissa juuri suosiossa. Itselläni ei ole poikia.
Juurikin se, että myös poikien puolelta löytyisi erilaisia malleja. Ei tarvitsis olla vain ja ainoastaan housuja ja paitoja. Jotkut merkit tekee onneksi vähän isommillekin pojille haalareita, mutta useimmilla merkeillä nämä loppuu viimeistään koossa 86/92, ja sitten onkin tarjolla vain niitä perushousuja ja paitoja. Eli rohkeasti suunnittelemaan "uusia" vaatekappaleita myös pojille.
Olen löytänyt henkka-maukasta ihan kivoja värikkäitä vaatteita pojalle, eikä ole pelkkää ruskeaa, mustaa, sinistä eikä missään nimessä pääkalloja !
Myös lastenvaatteiden nettiliike Du&Ja tekee vaatteita 140 cm:iin saakka. Viimeisin paketti oli aivan ihana: sammarit, joissa ei ollut yhtäkään nappia tai vetoketjua, säädettävä kuminauha vyötäröllä !!! ja hauska kartta-aiheinen retrohenkinen pusero.
en itse erityisemmin pidä retrokuoseista.
Myös ihan marketeista ollaan ja edullisestikin löydetty värikkäitä kivoja vaatteita.
Vaatii vaan enemmän vaivaa.... ehkä.