Rasittava lapsi häissä!
Olimme vieraana häissä joissa oli myös lapsia. Sitä vastaan minulla ei ole mitään, mutta omamme olimme jättäneet tällä kertaa kotiin.
Häissä oli myös yksi poika n. 4-vuotias, joka terrorisoi muita häävieraita. Otti pari miestä "kohteekseen": ensin teki tuttavuutta ja nämä miehet olivat tässä vaiheessa tietysti ihan ystävällisiä, niinkuin lapsille nyt ollaan.
Mutta kun tuo poika ei jättänyt näitä paria miestä koko iltana rauhaan! Roikkui koko ajan kimpussa, kiipeili miehiä pitkin (siis roikkui käsissä ja kiipesi jalkaa pitkin), kutitteli kun olivat syömässä jne. Aluksi miehet olivat tietysti ystävällisiä, mutta kyllä huomasi, että alkoi pinna mennä. Sanoivat mm. kovaan ääneen ja jo hieman tiukempaan sävyyn, että "menepä nyt vanhempiesi luo, haluan syödä rauhassa!".
Kaiken tämän näin niin tarkasti, koska olin samassa pöydässä näiden miesten kanssa. Ja poika tosiaan roikkui siinä koko ruokailun ja ohjelman ajan. Ja mitä tekivät vanhemmat? Istuivat tyytyväisenä viereisessä pöydässä ja hymistelivät, että "kyllä tuo meidän Matti on sitten ulospäin suuntautunut poika". Lopulta miehiltä meni lopullisesti hermo ja lähtivät mukamas tupakalle, jotta pääsivät pojasta eroon ja sille reissulle jäivät.
Kuvitteleeko joku tosiaan, että heidän rasavilli Nico-Petterinsä on muidenkin mielestä niin vastustamattoman ihana, että nämä haluavat viettää koko iltansa tämän kanssa sen sijaan, että keskustelisivat pöydässä olevien aikuisten kanssa, söisivät rauhassa ja seuraisivat ohjelmaa? Itselläni nousi v-käyrä jo sivustaseuraajana niin paljon, että mikäli olisin ollut toinen noista miehistä olisin varmaan huutanut vanhemmille suoraan, että "viekää nyt helvetti tuo pentunne kimpustani!".
Kommentit (36)
Olen lastensuojelussa töissä ja sinun kaltaisia on liian paljon tässä maailmassa.
"33:lle
Vierailija - 26.08.11 07:24 (ID 13289030)tais kalikka kalahtaa. Vie kuule vaan se räkänokkas pois mun pöydän äärestä norkoilemasta. Kiitos."
Luuletsä että sä saat jotain glooriaa kun oot sossu? Kuitenkin joku epäpätevä tärkeilijä sä oot!
Yksi lapsistani leimautuu joka tilaisuudessa johonkin aikuiseen, jota ei jätä rauhaan (kyselee, kujertelee, istuu syliin, kutittelee). Yleensä tämä aikuinen on hyvin herttainen ja kiltti eikä tilanteen tajuttuaan ymmärrä edes muuttua välinpitämättömäksi. Haen aina lastani pois tilanteesta, mutta kun on pienempikin jonka perässä pitää juosta...Isää ei kiinnosta asia, vaan keskustelee aikuisen kanssa kaikessa rauhassa.
Minusta tämä on piinallista ja jätänkin lapsen aina hoitoon, kun on ko. tilaisuuksia, (eikä siis opi käyttäytymään).
mutta ovat onnesta soikeana, kun saavat kerrankin olla rauhassa siltä lapseltaan. Samaiset vanhemmat eivät myöskään ajattele, että onpas ulospäinsuuntautunut, vaan tietävät, että se on häirikkö ja vaatii koko ajan huomiota, eikä kukaan sitä jaksa.
mutta ovat onnesta soikeana, kun saavat kerrankin olla rauhassa siltä lapseltaan. Samaiset vanhemmat eivät myöskään ajattele, että onpas ulospäinsuuntautunut, vaan tietävät, että se on häirikkö ja vaatii koko ajan huomiota, eikä kukaan sitä jaksa.
röyhkeää jos noin todella on! Mutta minusta näytti kyllä siltä, että nämä vanhemmat olivat aidon ihastuneita lapsensa "ulospäin suuntautuneisuudesta".
ap
sinäkin olisit tehnty tyhmästi, jos tuo olisi sulle käynyt. Jos aikuiset eivät osaa hoitaa asioita, miten voidaan kuvitella, että joku 4v osaisi?
Itse olisin ottanut sen muksun kainaloon ja vienyt vanhempiensä luokse. Ja alkanut syömään ja nauttimaan juhlista.
Ihan hatunnoston arvoinen. Mutta nähtävästi joku tässä provossa ei toiminut, kun ei kerää kiihkeämpää keskustelua.
sinäkin olisit tehnty tyhmästi, jos tuo olisi sulle käynyt. Jos aikuiset eivät osaa hoitaa asioita, miten voidaan kuvitella, että joku 4v osaisi?
Itse olisin ottanut sen muksun kainaloon ja vienyt vanhempiensä luokse. Ja alkanut syömään ja nauttimaan juhlista.
vikahan tuo oli, ei lapsen. Vanhemmat olivat kuulo- ja näköetäisyydellä. Olivat kyllä hyvin tietoisia lapsen touhuista ja olisi ollut heidän tehtävänsä hakea lapsi pois!
ap
No siksi, että jos tietää itse lapsen olevan rasittava ja antaa tämän silti häiriköidä muita! Minusta sellainen on röyhkeää.
ap
Ihan hatunnoston arvoinen. Mutta nähtävästi joku tässä provossa ei toiminut, kun ei kerää kiihkeämpää keskustelua.
kai ap olisi aloittanut kertomalla kuinka poika roikkui AP:ssa ja hän yritti ensin olla ystävällinen. Kunnes sitten olisi pinna palanut ja kiikuttanut pojan vanhemmilleen ja sanonut pari valittua sanaa ja näillä olisi vuorostaan hermo palanut. SE olisi ollut provo...
sinäkin olisit tehnty tyhmästi, jos tuo olisi sulle käynyt. Jos aikuiset eivät osaa hoitaa asioita, miten voidaan kuvitella, että joku 4v osaisi? Itse olisin ottanut sen muksun kainaloon ja vienyt vanhempiensä luokse. Ja alkanut syömään ja nauttimaan juhlista.
vikahan tuo oli, ei lapsen. Vanhemmat olivat kuulo- ja näköetäisyydellä. Olivat kyllä hyvin tietoisia lapsen touhuista ja olisi ollut heidän tehtävänsä hakea lapsi pois! ap
siksi olisinkin tominut noin, enkä kuten sinä ehdotit tai kuten miehet tekivät...
tulkitsen siten, että kirjoittaja on kanssani samaa mieltä. Touhu on hänen mielestään niin räikeää, että sitä on vaikea uskoa edes todeksi.
ap
Mäkään en voi sietää sellasia muksuja jotka ei tajua edes käskystä häipyä paikalta.
Ravintoloissa noihin törmää aina välillä. Norkoovat siinä pöydän päässä kun toiset syö.
Vaikka niille sanoo että "me syödään nyt, menepäs siitä" niin ei ne mitään usko, kohta ne on taas siinä tai sitten jonkun toisen pöydän päässä notkumassa ja vanhemmat ei sano mitään. Kai ne on onnellisia kun toiset pitää niiden vilkkaalle lapselle seuraa?
Mä en oikein tiedä että mikä niitä vaivaa, siis lapsia? eikö ne saa omilta vanhemmilta tarpeeksi huomiota? vai onko ne vaan huonosti kasvatettuja? Molempia kenties?
vaan nimenomaan niitä vanhempia, jotka olivat kuuloetäisyydellä ja eivät puuttuneet. Mistä 4-vuotias tietää, että nyt riittää? Olen Ap:n kanssa täysin samaa mieltä. Olisin voinut (lapsen kuulematta) kysyä vanhemmilta, voisivatko MITENKÄÄN huolehtia omasta lapsestaan, että muutkin voisivat nauttia juhlasta.
käyn tappaan sun mutsis. Taatusti häviävät norkoilemasta ja saat syödä rauhassa.
Mäkään en voi sietää sellasia muksuja jotka ei tajua edes käskystä häipyä paikalta.
Ravintoloissa noihin törmää aina välillä. Norkoovat siinä pöydän päässä kun toiset syö.
Vaikka niille sanoo että "me syödään nyt, menepäs siitä" niin ei ne mitään usko, kohta ne on taas siinä tai sitten jonkun toisen pöydän päässä notkumassa ja vanhemmat ei sano mitään. Kai ne on onnellisia kun toiset pitää niiden vilkkaalle lapselle seuraa?Mä en oikein tiedä että mikä niitä vaivaa, siis lapsia? eikö ne saa omilta vanhemmilta tarpeeksi huomiota? vai onko ne vaan huonosti kasvatettuja? Molempia kenties?
Olen lastensuojelussa töissä ja sinun kaltaisia on liian paljon tässä maailmassa.
"33:lle
Vierailija - 26.08.11 07:24 (ID 13289030)
tais kalikka kalahtaa. Vie kuule vaan se räkänokkas pois mun pöydän äärestä norkoilemasta. Kiitos."