Kuka menee muka mieluummin töihin, kun hoitaa kipeää lastaan kotona?
Kyllä minä ainakin mielummin olen lapseni kanssa kotona, kun veisin sen kipeänä hoitoon. Ei työ voi olla niin tärkeää! Työt ehtii tehdä myöhemminkin. Lapsi on tärkein.
Kommentit (13)
Mutta ei tarkoita sitä, että veisin (todellakaan!) lasta hoitoon, vaan sitä, että jos joku muu hoitaja saatavilla, esim mummi, niin olen iloissani.
mikä on sellainen työ, jota ei voi tehdä muka myöhemmin tai jota työkeveri ei voi tehdä silloin, kuin ole poissa? Ja nyt en tarkoita YRITTÄJIÄ.
Minun kaaliini ei vain mene, miten työ voi olla lasta tärkeämpää :( Surullista.
-ap-
Mutta kerropa se työnantajalleni.
Minun kaaliini ei vain mene, miten työ voi olla lasta tärkeämpää :( Surullista.-ap-
ei meillä ole sellaisia resuja, jotka voivat yhtäkkiä hypätä sun saappaisiin ja hoitaa tarvittavat hommat. Kaikilla on ne omatkin hommat joita hoitaa ja päälle vielä se, että toisen projektista ei välttämättä ole mitään hajua. Joten lapsen sairastaessa teen töitä kotoa käsin.
Meillä on paljon kirurgien ym lapsia. Jos me hoitjat emme menisi töihin, jäisi monen ihmisen leikkaukset tekemättä.
niin palkanlaskija joutuu töihin, jos on se hetki... btdt
onhan vaihtoehtona, että mies jää kotiin hoitamaan sairasta. Miksi tuota vaihtoehtoa ei ollut, ap?
Loppuu ne pätkätkin jos tulee paljon poissaoloja.
Yleensä teen kotona etätöitä silloin kun lapset on sairaana.
Mies on kotona mahdollisuuksien mukaan.
Mulla on esim. ollut tilanne jossa pätkätyö oli loppumassa viikon sisällä ja piti saada projekti valmiiksi. Lapsi sairastui juuri silloin, onneksi on mies joka åystyi olemaan lapsen kanssa kotona.
Projektin tekeminen loppuun niin että lopputulosta kehuttiin antoi minulle hyvää näyttöä seuraavia työpaikkoja varten.
Laki määrää että vanhempi hoitaa 3 päivässä (jotkut sopimukset saattaa erota hieman montako päivää) lapselle hoitajan.
Varsinaisesti kenelläkään ei ole oikeutta jäädä hoitamaan lasta, puhutaan lapsen hoitajan hankkimisesta ja siihen on annettu jokunen päivä aikaa.
Toki voi olla palkattomalla mutta jos työntekijä on paljon pois työstään niin alkaa oleen taas rajat työsuhteen purkamiselle rikki.
Lapsi on tärkein mutta työntekijällä on velvollisuus hoitaa työ.
Ja jos hoitaa huonosti, eipä ole mitä tehdä myöhemmin...