Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulta leikattu nielurisat? ov

Vierailija
03.11.2005 |

Itselläni ne ovat melkoiset " heilurit" :-) ja sairastelen niiden vuoksi tosi usein. Olenkin nyt päättänyt hankkiutua niistä eroon. Mutta nyt kuulin, että nielurisojen poistaminen vaikuttaa laulunääneen pahastikin. Ei ole lääkärin sanomaa, mutta pelottaa. Harrastan nimittäin laulua ja ehdottomasti mielummin sairastelen kuin menetän laulunääneni.

Haluaisinkin nyt tietää, miten nielurisojen poistaminen on vaikuttanut laulunääneesi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viety eikä ole vaikuttanut ääneen mitenkään.Toistuvat tulehduksetkaan eivät välttämättä ole hyväksi äänelle.Äidiltäkin leikattiin, hänenkään lauluääneensä ei vaikuttanut.

Vierailija
2/5 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli jollakin amatöörikuorokurssilla kuullut, että ihmisestä, jolta on leikattu nielurisat, ei koskaan voi tulla laulajaa. En ole koskaan aiemmin tuollaista kuullut, mutta aloin silti miettiä asian todenperäisyyttä. Olisihan se kamalaa, jos ääni menisi sen sileän (tai risaisen ;-) tien... Vielä kuulisin mielelläni muidenkin kokemuksia! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin vielä niin nuori, että en muista tuollaista että vaikuttaako ääneen / lauluääneen. Mutta hiukan käheä ääni mulla on.

Vierailija
4/5 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielurisat ovat ihan suun takaosassa, eikä niiden leikkaaminen vaikuta äänihuuliin ja sita kautta ääneen/laulamiseen mitenkään.

Vierailija
5/5 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeasti suhteellisen komplikaatioherkkä- ja rankka operaatio. Muutama potilas on ollu mun työssäoloaikanani (vasta 1,5v) meinannu päästä hengestään vakavan verenvuodon seurauksena.