Kun soitatte vaikka tk:n lapsenne asioissa
niin kertokaa myös se lapsen nimi! Me ei voida tietää että "Virtasen Maijan" tyttöä / poikaa. Kun me sitten kysytään se nimi, älkää suuttuko tai älkää luetelko syntymäaikaa sekunnissa. Kun me sitten toistetaan tietyt tiedot, se on vaan potilasturvallisuuden takia. Eikä siitäkään tarvitse suuttua. suomessa on yllättävän paljon nimikaimoja.
Lopetan tähän mutta listaa voisi jatkaa :D yhteenvetona voin todeta että suomalaiset on törkeitä puhelimessa ja vaatii mahdottomia.
Kommentit (4)
ettei ole poikaa vaan tyttö ja yleensä aika on lääkärille.
1. Esittelin itseni
2. Kerroin että asia koskee 6-vuotiasta poikaani ja kerroin seuraavaksi sen, mikä häntä vaivaa. Puhelimessa ollut hoitaja kysyi pari tarkentavaa kysymystä oireista ja kysyi sitten lapsen sotun.
3. Kun olin sanonut sen ja hoitaja näpytellyt koneelle hän itse kysyi että onko "Meikäläinen Matti" sanoin että kyllä. Sitten tarkisti osoitteen ja puhelinnumeron paikkansa pitävyyden.
4. Sitten hoitaja antoi ajan terveydenhoitajalle ja kertoi mistä se löytyy.
5. Kertasin että terveydenhoitaja Minna Möttönen, huone 12 ja klo 11.30. Hoitaja vahvisti.
6. Minä sanoin kiitos ja hei. Hoitaja sanoi hei.Menikö oikeaopillisesti?
niin kertokaa myös se lapsen nimi! Me ei voida tietää että "Virtasen Maijan" tyttöä / poikaa. Kun me sitten kysytään se nimi, älkää suuttuko tai älkää luetelko syntymäaikaa sekunnissa. Kun me sitten toistetaan tietyt tiedot, se on vaan potilasturvallisuuden takia. Eikä siitäkään tarvitse suuttua. suomessa on yllättävän paljon nimikaimoja. Lopetan tähän mutta listaa voisi jatkaa :D yhteenvetona voin todeta että suomalaiset on törkeitä puhelimessa ja vaatii mahdottomia.
osaan puhelinetiketin. Olen ollut myös siellä puhelimen toisessa päässä vastaamassa muiden viranomaisten, lääkäreiden, kollegoiden, omaisten ja ystävien puheluihin päivystyksiin ja osastoille ja minusta ne puhelut ovat sujuneet ihan nätisti.
Ainoa tenkkapoo on kysymykset: saanko puhelimeen mieheni. Pitää kysyä sen potilaan nimeä tarkennukseksi.
Tai se ongelma, että puhelimitse ei juuri voi antaa tietoja, on varmistuttava siitä että kyseessä on lähiomainen ja että potilas on antanut luvan kertoa voinnistaan.
Mutta ei tuo ole minua rasittanut. Ap:lla on kohtalaisen kireä pinna.
1. Esittelin itseni
2. Kerroin että asia koskee 6-vuotiasta poikaani ja kerroin seuraavaksi sen, mikä häntä vaivaa. Puhelimessa ollut hoitaja kysyi pari tarkentavaa kysymystä oireista ja kysyi sitten lapsen sotun.
3. Kun olin sanonut sen ja hoitaja näpytellyt koneelle hän itse kysyi että onko "Meikäläinen Matti" sanoin että kyllä. Sitten tarkisti osoitteen ja puhelinnumeron paikkansa pitävyyden.
4. Sitten hoitaja antoi ajan terveydenhoitajalle ja kertoi mistä se löytyy.
5. Kertasin että terveydenhoitaja Minna Möttönen, huone 12 ja klo 11.30. Hoitaja vahvisti.
6. Minä sanoin kiitos ja hei. Hoitaja sanoi hei.
Menikö oikeaopillisesti?