Mitä teen? Voiko miehen potkia pihalle?
Tällainen tarina: Erosin kahdeksan vuotta sitten miehestäni ja muutin kolmen lapseni kanssa vuokralle. Kului pari vuotta ja tapasin ihanan, myös eronneen miehen. Suoraan sanottuna en ole ihan helppo luonne ja ihmettelin, kuinka satuinkin löytämään miehen,joka rakastaa minua ja minä häntä. Olimme kuin luodut toisillemme. Ostimme unelmiemme kodin ja olemme nyt asuneet siinä viitisen vuotta. Kaikki olisi hyvin, mutta pari vuotta sitten mies alkoi juomaan ja humalapäissään on välillä agressiivinen. Nuorin lapseni jo oireilee vähän eikä vanhemmatkaan siitä tykkää. Kaiken kukkuraksi paljastui, että miehellä oli ollut yli vuoden ajan toinen nainen, josta en aavistanut mitään. Suhde oli jo loppu, kun sain sen selville, mutta luottamus kärsi ja kaikenlisäksi se nainen oli halunnut suhteen lopettaa. En tiedä kuinka kauan se olisi jatkunut, ellei hän sitä olisi lopettanut.
Haluaisin pitää ihanan kotimme, jota lapseni ja minä rakastamme, toinen vaihtoehto on lähteä vuokralle johonkin lähiöön, kauas lasten hoitopaikoista ja koulusta.
Nielenkö vain ylpeyteni ja jatkan yhteiseloa miehen kanssa (hän haluaa sitä ja kuulemma rakastaa minua...) vai mitä teen. Voinko potkia miehen pihalle ja vaatia että hän hoitaa lainanmaksut entiseen tapaansa, jotta me syyttömät saamme yhä asua kodissamme. En todellakaan enää kestäisi katsella miehen pärstää täällä, mutta toisaalta välillä on niitä hyviäkin hetkiä...
Kun on kerran eronnut ja saanut taas elämän raiteilleen, tuntuu todella suurelta kynnykseltä aloittaa taas alusta... :(
Apuja kaipaan.
Kommentit (32)
ja täällä kaikki tuntee toisensa. Kulissit on yllättävän tärkeitä ja mies on aika korkeassa virassa täällä. Mä olen jo nyt se eronnut 3 lapsen yh-äiti ja nyt viimein olen löytänyt oikean rakkauden (joka myös rakastaa minua) ja saanut kauniin talon. Mulle riittäis, että mies oleilisi vähän aikaa muualla että saadaan tilanne rauhoittumaan meidän kahden välillä ja uskon että sitten taas jatketaan niin kuin ennenkin.
En vain voi ymmärtää, miksi se kusipää on väkivaltainen humalassa. Muuten tämä kaikki menisi.
Muuten, kysytään nyt samalla tätäkin: Jos miehellä on ollut yli vuoden suhde saman naisen kanssa, onko se teidän mielestä voinut olla pelkkä pano?
ap
väkivaltaan? Kerroit että et ole ihan helppo tapaus.
entä lasten terveys ja oma terveys?
mikä siinä vuokra-asunnossa on vikana? Vuokralla elää suurin osa Suomalaisista. Koetko olevasi jotenkin parempi, kun et halua vuokralle? Entä lapsesi?
Moni köyhä romaanikerjäläinenkin tarjoaisi parempaa rakkautta ja kasvatusta lapsillesi, kuin paska miehesi, vaan tontti pitää sinut kiinni kiinteistössä.
Ei voi kuin sääliä miten köyhät arvot joillain ihmsiillä on. Säälin lapsia myös.
T: 11cm mies
väkivaltaan? Kerroit että et ole ihan helppo tapaus.
ap
Oletko syyllistynyt henkiseen väkivaltaan miestäsi kohtaan?
että miehesi voi olla narsisti? Tuo aloituksesi vaan kuulosti niiiin tutulta: kaikki oli kuin unelmaa tms. Sitten yhtäkkiä mies pettää, juo ja on väkivaltainen. Tämän tehtyään hyvittelee tekojaan lahjoin, sanoo, että muuttuu jne. Ja sinä kuvittelet olevasi niskan pällä?
Nyt ukko äkkiä pihalle, ennen kuin lapsesi sairastuvat. Voimia sinulle.
ja täällä kaikki tuntee toisensa. Kulissit on yllättävän tärkeitä ja mies on aika korkeassa virassa täällä. Mä olen jo nyt se eronnut 3 lapsen yh-äiti ja nyt viimein olen löytänyt oikean rakkauden (joka myös rakastaa minua) ja saanut kauniin talon. Mulle riittäis, että mies oleilisi vähän aikaa muualla että saadaan tilanne rauhoittumaan meidän kahden välillä ja uskon että sitten taas jatketaan niin kuin ennenkin. En vain voi ymmärtää, miksi se kusipää on väkivaltainen humalassa. Muuten tämä kaikki menisi. Muuten, kysytään nyt samalla tätäkin: Jos miehellä on ollut yli vuoden suhde saman naisen kanssa, onko se teidän mielestä voinut olla pelkkä pano? ap
Missä laalaamaassa oikein elät; oikea rakkaus joka myös rakastaa sinua? Jos miehellä toinen yli vuoden niin ei se kauheasti taida rakastaa muuta kuin itseään. Ja jos vielä tulee turpiin niin on se vaan tosirakkaus. Herää jo.
Eivätkä ne asiat palaudu ennalleen jos vaan olette vähän aikaa erillään; riski on että ukko viettää senkin ajan sen toisen hoivissa.
Jos pieni paikkakunta ahdistaa, muuta muualle.
Jos miehellä on ollut yli vuoden suhde saman naisen kanssa, onko se teidän mielestä voinut olla pelkkä pano? ap
Kyllä voi olla. Helpompaa se on panna samaa joka kerta (varma santi) kuin ensin vietellä aina uusi ja sitten vasta ehkä panna jos sattuu antamaan.
vuosi on kuitenkin 3-4 kymppisten maailmassa aika lyhyt aika
Miten voit hetkeäkään ajatella että ihqt seinät olisi samalla viivalla kuin lasten hyvinvointi, kun nyt arvot kumman valitset???
entä lapsesi? Lapsille kodin turvallinen ilmapiiri on kyllä paljon tärkeämpää kuin hieno koti hyvällä alueella. Pliis, ajattele lastesi etua enemmän kuin omaa mukavuuttasi.
t. uusperhehelvetissä kasvanut jonka äiti ei eronnut osin samoista syistä enkä voi sitä koskaan hänelle täysin anteeksi antaa (esim. siksi, että pikkusiskoni elämä meni täysin pilalle isäpuolen takia joka tosiaan ryyppäsi vain joskus ja oli fyysisesti aggressiivinen vain välillä).