Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian itsekäs "äiti?

Vierailija
25.08.2011 |

Meillä kaksi pikkuista lasta ja yksi 12v (miehen).

Pikkuiset menevät nukkumaan 20-21 ja tämänjälkeen mä haluaisin itselleni hetken aikaa lösähtää sohvalle ja syödä rauhassa koska päiväsaikaan se on mahdoton tehtävä. Ja toivoisin siis että isompi lapsi siirtyisi silloin omiin homiinsa omaan huoneeseensa mutta kun nyt onkin elämän ja kuoleman kysymys jos ei saa enää tuijottaa töllöä. (ja en voi syödä jos hän istuu seurana koska, no en jaksa selitää)

ja siis itse on pakko käydä nukkummaan 22 että jaksan seuraavan päivän.

vai onko niin että kaikki muut lapset istuvat tv:n äärellä kunnes on aika mennä nukkumaan? jos niin sitten luovutan ja olen syömättä iltaisin ja menen suoraan lasten kanssa nukkumaan.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa, kun omat lapset esi/teinejä...Se nyt vaan on niin, että jos perheessä on pieniä ja isoja lapsia, niin eipä sitä omaa aikaa kauheasti jää. Ja mulle ainakin on just niin, että alkuillasta menee aikaa pienempien kanssa häseltämiseen ja sitten vietän sen puolen tunnin-45 minsan hetken meidän 13 v:n kanssa. Juurikin yhdessä jotain DVDtä katsoen tai musaa kuunnellen ja jutellen.

Vähän jälkeen klo 21 lapsi menee sitten sänkyyn ja vielä puoli kymmeneltä minä vääntäydyn sohvalta ja käyn sanomassa hänelle hyvää yötä.

Vierailija
42/47 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin melkein kuvitella ap:n silmissäni. Harrastuksiin kuuluu töllön tuijottaminen ja suklaan syöminen. Iltaisin, jos ei saa keskittyä tähän "harrastukseensa" 100%, murahtelee lapsille ja miehelle vihaisesti. X)

Päivät menee haaveillen tuosta ihanasta mässy+aivotnarikkaan -tuokiosta....

Tiedätkö, on muutakin rentouttavaa tekemistä. Kaivapa joku ilta lautapeli esiin ja pelaa kahdestaan sen teinin kanssa. Vannon, että teillä on mukavaa. Teineillä on nykyään kaikenmaailman ongelmia juurikin sen takia, ettei vanhemmat vietä aikaa heidän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheee... Mammat kilahtivat taas täysin, kun on kyseessä äitiPUOLI. Äitipuolia saa arvostella ja haukkua mielin määrin, ainoastaan sädekehä pään päällä kulkeva av-mamma saa käskeä lapsia.

Iskit ap kätesi virtuaaliseen paskaan, kun tänne avauduit. Av-mammat itse pistävät lapsensa ysiltä viimeistään nukkumaan, ja kartuttavat niitä "naisellisia kurvejaan" Fazerin sinisellä, mutta kun on kyseessä äitipuoli, sinulla ei ole oikeutta sanoa mitään mistään. Tehtäväsi on maksaa, joustaa, olla hiljaa ja palvella. Ja toki totella sitä biologista äitiä, vaikka olisikin esimerkiksi juoppohullu.

Vierailija
44/47 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa, kun omat lapset esi/teinejä...Se nyt vaan on niin, että jos perheessä on pieniä ja isoja lapsia, niin eipä sitä omaa aikaa kauheasti jää. Ja mulle ainakin on just niin, että alkuillasta menee aikaa pienempien kanssa häseltämiseen ja sitten vietän sen puolen tunnin-45 minsan hetken meidän 13 v:n kanssa. Juurikin yhdessä jotain DVDtä katsoen tai musaa kuunnellen ja jutellen.

Vähän jälkeen klo 21 lapsi menee sitten sänkyyn ja vielä puoli kymmeneltä minä vääntäydyn sohvalta ja käyn sanomassa hänelle hyvää yötä.

Meillä on eri-ikäisiä lapsia, vanhimmat ovat 14 (miehen lapsia, tulivat maailmaan kun hän oli teini, bg äiti kuollut), keskimmäiset 5 ja 7 ja nuorimmat 2-vuotiaita ja kyllä meillä on omaa aikaa iltaisin. Meillä myös vietetään koko perheen kanssa aikaa, tosin, teineillä on omat harrastuksensa koulun jälkeen ja heille on viikonloput omistettu, mutta kuitenkin.

Teinit myös osaavat tulla kertomaan jos jokin on hätänä, tietoa ei tarvitse kiskoa heistä irti.

Alakoululaisten kanssa vietetään aikaa kun he tulevat koulusta, nuorimmat kaksoset haetaan kerhosta noin tunti sen jälkeen kun keskimmäisillä on koulu loppu.

Ja meillä nyt on ainoat jotka vaativat enemmän nuo nuorimmat kaksoset, mutta iltatoimissakin meillä on miehen kanssa jaot että kumpi tekee mitä. Teinit myös auttavat, lukevat iltasatua jne.

Teineillä on aikataulu se, että huoneessa pitää olla rauhoittumassa viimeistään puoli kymmeneltä.

Säännöt auttavat elämää kummasti. Ja se, että ne lapset jotka pystyvät auttamaan, auttavat.

Tuon ikäisen, ap, kuuluu olla nukkumassa, tai iltatoimillaan tuohon aikaan.

Vierailija
45/47 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittäisi, jos lapselle tulee kateellinen ja paha mieli TAVALLISEN ruuan syömisestä. Ja varsinkin jos on juuri itse syönyt!! Ehkä semmoinen pettymyksen sietämäänoppiminen tekisi lihavalle lapselle ihan hyvääkin??

Jos sille nyt kauhee nälkä tulee kun näkee kun muut syö, niin miksei sille voi sanoa, että no haepa omppu tms itsellesi?? Ja sit pesulle ja sänkyyn.

Itse ihan lähiäitinä en minäkään voi syödä sipsiä ja karkkia lasteni nähden ellen anna heille, joudun odottamaan vaikka kuinka olisi ollut rankka päivä!

Vierailija
46/47 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v pitäs saada valvoo ainaki 22 asti. Ja ois ehkä parempi, jos se kattos teijän kanssa telkkuu ku yksin...Ei kai se nyt niin paljon haittaa jos hän katsoo teijän kanssa yhessä telkkua?

Vierailija
47/47 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli omia lapsia tai muiden lapsia, niin kyllä aikuisilla pitää olla sitä omaakin aikaa. Eikös lapsilla yleensä ole oma huoneensa sitä varten. Ja telkusta ei kyllä tule mitään lastenohjelmia tai muuta kauhean soveliasta 12-vuotiaalle noin myöhään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi