Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soiiko 12 vuotiaan meikata?

Vierailija
25.08.2011 |

tytön kanssa väittely. Tyttö on vielä pieni lapsen näköinen, mutta meikkaa kuin aikuiset.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan selvä, että 12-vuotiaall ei sovi viisikymppisen pakkelit, vaan pitää olla luonnollinen ja kevyt ja siisti meikki. Ei mitään yliruskettunutta meikkivoidetta ja mustia silmiä kuten sillä kiinteistövälittäjällä, eikä paksuja kerroksia. Ja ihonhoito pitää myös hoitaa kunnolla, koska ei ne finnit sinne alle kuitenkaan kokonaan peity.

Vierailija
2/42 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäinen ei todellakaan tarvitse meikkiä.

Opettakaa lapselle niin hyvä itsekunnioitus, että voi olla siellä koulussa ilman ripsariakin.

Elämässä pitää olla tärkeämmät arvot jo lapsesta lähtien, kuin se, mitä pakkelia sitä tänään vetää namaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallisin ihan kevyen ehostuksen, tyyliin pikkuisen puuteria poskiin, kevyesti ripsiväriä ja huulikiilto huuliin.

En sallisi täyttä meikkiä tyyliin vahvat rajaukset silmiin, piirretyt kulmat, paksu meikkivoide, rajatut kirkkaat huuleet jne.

Vierailija
4/42 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ripsari on ihan ok.

Vierailija
5/42 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kiinnostusta meikkaamiseen.

Oma ajatukseni oli että sitten kun menee yläkouluun voi aloittaa meikkaamisen. Tyttö kiinnostui vasta seiskan jälkeen meikkaamisesta joten mielestäni ok.

Kyllä meillä olisi keskusteltu jos noin vitosluokalla olisi halunnut meikkejä. Vanhemmathan ne noin pienille ostaa joten miksi niitä on lapselle hankittu.

Vierailija
6/42 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässähän se meikkaus varmaan alkaa kiinnostaakin monia tyttöjä. Tai noin ainakin oli silloin 90-luvun loppupuolella, kun minä olin tuon ikäinen, nyt voi tietenkin olla että jo aikaisemminkin.

Tietenkin jotain pientä voi ruveta harjoittelemaan tuossa iässä, jos se kiinnostaa, itse käytin "julkisesti" ripsiväriä ja äiti muistaakseni juuri tuossa ala- ja yläasteen taitteessa minulle ostikin jotain omia meikkejä (ripsaria, luomiväriä tms) millä sain sitten harjoitella, etten äitin omia meikkejä sitten tuhrinut käyttökelvottomiksi. :) Mutta ei tietenkään mitään überpakkeleita 12-vuotiaalle vaan siistiä ja kevyttä.

Vierailija
7/42 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä saa vielä alkaa meikkaamaan, ei tosi haluaisikaan. On heppatyttö ja urheilija, voisi ripsivärit pahasti levähtää päivän riennoissa. Hänellä on kyllä jo luonnostaan tummat ripset ja kulmissakin väriä.

Vierailija
8/42 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä aikuisia on niin moneen menoon ja meikkityylit vaihtelee.

Vierailija
9/42 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö millään voisi antaa olla lasten lapsia, eikä hyväksyä sitä, että pitää mennä massan mukana?

12- vuotias on ihan lapsi vielä.

Vierailija
10/42 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lutkamarssimeikki päälle vaan!

Vierailija
11/42 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kai aikuisena teet teillä säännöt, ei alaikäinen.

Vierailija
12/42 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti nyt hei! Minä olen 12-vuotias, (minunkaverilla nypittiin äidin kanssa kulmat 11v) ja meikkaan kouluun, meikkipuuteri, ripsari, joskus joku tosi kevyt luomiväri. Eli ei me 12 vuotiaat TERVEET lapset meikata mitään hirveitää, pissikset nyt on eri asia. Olen todella kiinnostunut meikeistä, muttei tarkota että meikkaisin itseni ihan barbieksi, aion ihan tässä lähipäivinä ostaa kulmakynän , jota laitan ihan vähän tuohon vaalealle kohdalle, niin ja sitten peitevärii ostan, ok joo teitä kinostiki nii vitusti (Y)

Vierailija
13/42 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö millään voisi antaa olla lasten lapsia, eikä hyväksyä sitä, että pitää mennä massan mukana?

12- vuotias on ihan lapsi vielä.

Olkaa tekin aikuiset aikuisia älkääkä menkö massan mukana, niin lapset voivat sitten ottaa teistä mallia.

Vierailija
14/42 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kouludiskoon ja synttäreille ja esim. halloweenjuhliin voi meikata ja sehän on vain hauskaa ja siinähän sitä pikkuhiljaa oppii,

ovathan ne ihan hirveitä ne ekat hienot sotamaalaukset, mutta niin on muillakin samanikäisillä :-D

Vierailija
15/42 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite 12v ja käytän koulussa ja melkein aina näitä meikkejä ripsari , meikkivoide , kulmakynä , puuteri , huulipuna , peitepuikko ja sipaisen aina vähän hajuvettä. Aikuisille : jokainen on kokenu / kokee murrosiän ja se pitää vaa hyväksyy koska mitä kiellät nii ei tottele.

Vierailija
16/42 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin 12-vuotiaan jo hieman meikata.

Kouluun saisi laittaa ripsiväriä ja ehkä hieman puuteria ja huulikiiltoa.

Sallisin pienen meikkauksen, ettei asiasta tarvitsisi tapella, eikä lapsi tekisi sitä salaa ennen kouluunlähtöä.

Mutta meikkauksen ehdoton edellytys on se, että opetellaan myös poistamaan ne meikit oikealla tavalla. Hankitaan lapsen iholle sopivat puhdistustuotteet ja rasvat. Tuossa iässä niitä näppylöitäkin alkaa jo tulla, joten onhan niitä kiva saada peittää ja toisaalta ihosta tulee pitää hyvää huolta, varsinkin jos meikkaa.

Oikea meikkaustyyli pitäisi myös opettaa lapselle/nuorelle. Esimerkiksi arkisin voisi käyttää ruskeaa ripsiväri ja diskoissa sitten mustaa. Arkisin ei ehdottomastikaan rajauksia, ja jos on pakko laittaa luomiväriä, niin jotain hyvin vaaleaa.

Eli niin, että arki- ja juhlameikin teko opeteltaisiin kunnolla ja se, mikä ero niillä meikeillä on.

Nyt en kyllä tajua, että miksi ei voisi käyttää mustaa ripsari myös koulussa ?

Vierailija
17/42 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa ruskean kakkumascaran, huulirasvan ja hennon vaaleanpunaisen läpinäkyvän kynsilakan. Se tuntui tosi hienolta.

Vierailija
18/42 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin alkaa opettelemaan meikkaamista joskus kesälomalla ennen ylä-asteen alkua.

7-luokkalaiselle sopii muutenkin sit vielä ihan hillitty meikki, mä käytin ite sillon tämmöstä:

- puuteria hellästi taputellen, antaa ihon paremmin hengittää kuin meikkivoide

- ripsiväriä nätisti ylä ja ala ripsiin

- sipaus huulikiiltoa

- siistityt kulmat, mut ei tarvii olla mitään rajauksia kun ei oo vahva meikkikään ja voi käydä siistityttään vaikka kosmetologilla

Sama meikki oli mulla koko ylä-asteen. Tosin, ysillä aloin käyttämään jo puuterin sijasta sit meikkivoidetta, mut sit tulee muistaa pohjustusvoiteet ym !!!!

Enkä nyt isompanakaan kauhean kummallisemmin meikkaa kun tuon ikäisenä, mut en jaksa lähtee selostaan tässä kuitenkaan sitä minun nykystä tyyliä. Mut netistä löytyy esim. kahtelemalla mielenkiintosia meikkiblogeja yms. niistä voi lueskella kivoja vinkkejä, mäkin oon saanu sieltä monia inspiraatioita :)

Ps. Mun annettiin pakkeloida itseni jo tuksu pakkeliin 11v ja pukeutua miten sattuu. Näytin huoralta ja sain huoran maineen. 13-vuotiaana olin jo viisastunut ja tajusin ettei se oikeasti näytä hyvältä, mut eipä se enää auttanut...

Vierailija
19/42 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin varmaan joskus yläasteella laittaa ripsaria jos haluaa, mutta ei muuta! Onenksi mulla ei ole tyttöjä niin ei ei tarvi tommosia miettiä!

Vierailija
20/42 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin kutosella koulun diskossa.

yläkoululainen voi jo meikata enemmän, mutta ei tod. kuten aikuiset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi