Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä + lapsi hoidossa, millaista päivää?

Vierailija
25.08.2011 |

Eli itsellä tilanne se että etsin töitä kokoajan ja jään virallisesti pian työttömäksi, samaan aikaan lapsi aloittaa hoidon. Hain siis paikkaa koska tavoitteena työllistyä ja hoitopaikka oltava valmiina. Muita samassa tilanteessa oelvia? En tietenkää kokopäivää lasta pidä hoidossa :D..millaista päivää itse pidät? Itse ajattelin viedä aamulla ja hakean ennen tai jälkeen unien, riippuu nukkuuku hyvin unet päikyssä. Voiko tehdä niin että vie vain tiettyinä päivinä,ettei joka pv? paikka säilyy silti?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa maksusopimuksen esim 10 päivälle niin ota se, paikka säilyy.

Vierailija
2/8 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan itselleni suositeltiin, kun olin samassa tilanteessa kuin sinä nyt 3* viikossa hoitoa. Lapsi oli hoidossa pari viikkoa klo 9-15 ma, ti ja ke. Lapsi oli tarhan aloittaessaan 3-vuotias. Saadessani työpaikan lapsi sai heti normin paikan tarhasta. Soita päiväkodin johtajalle ja neuvottele hänen kanssaan mikä olisi paras ratkaisu teidän perheen tarpeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset hoidossa 3kertaa viikossa ja 4h päivä.

Vierailija
4/8 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa maksusopimuksen esim 10 päivälle niin ota se, paikka säilyy.

3kk eli sitten vasta voi muuttaa sitä. Eli ap:n tapauksessa kannattaa miettiä millaiset työajat tulee olemaan.

Vierailija
5/8 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilainen hoidossa klo 8 - 16.

Vierailija
6/8 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli hoidossa 10 pv/kk, koska minä olin osa-aikahoidossa. Oli hoidossa koko päivän aina.

Meillä vastaava osa-aikahoito olisi voinut olla myös, että ma-pe 4 h / pv.

Suosittelen tätä ap:lle, se tuo lapselle selkeän rytmin. Esim. 8-12.

Kun siirryn kohta tekemään kokopäiväisempää, lapsi siirtyy kokopv hoitoon ja ei siinä sen kummempaa, kuin että ilmoitin muuttuneen tilanteen.

Vierailija
7/8 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan heti työllistyttyäni vaihtaa sen kokoaikaiseksi.

Lapset on maks 3 aamupäivää / viikko hoidossa, ja nekin vain siksi, että tottuvat siellä päiväkodissa olemaan (kun toivottavasti kohta työllistyn!!!). Haen lapset siis yleensä pois ruokailun jälkeen. Yhden kerran viime viikolla olivat nukkumisenkin ajan, kun olin työhaastattelussa keskipäivällä.

Vierailija
8/8 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä vaihtaa paikka jokapäiväiseksi välittömästi.

Eli se 3 kk:n sääntö pätee, jos jostain muusta syystä vaihtaa hoitoaikasopimusta. Näin ainakin meidän kunnassa.