Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä olette äidistä ja isästä jotka nimittelee 3 ja 4vuotiaita

Vierailija
03.11.2005 |

lapsiaan kaikilla rumilla nimillä,kuten mulkunkuulat,idiootit ym..

naapurissani asuvat ja aina kuuluu kauhea huutu.ollaan tutustuttu ja yleensä ku tulevat kyläänki niin huutavat ja haukkuvat lapsiaan...pitäisikö puuttua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä että lapsille hermostuu ja saattaa sanoa rumasti mut että haukutaan noin pieniä!!eihän ne ees ymmärrä mitä haukkuminen on!ja sit ne varmaan viel miettii et miks meidän lapset ei oo sosiaalisia ja ei tule toisten lasten kans toimeen!KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!

Vierailija
2/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä itsetunto tulee ressukoille :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan mielenkiinnosta, kun en muualla kuin pohjoisessa (rovaniemi, kittilä, muonio, tornio) ole sitä kuullut arkipäiväisessä käytössä =) Täällä etelässä kaverit taitaa sanoa " onks totta että" ... No niin tämä oli sivuseikka!

Mutta joo, kyllä mulla on tuttuja, jotka haukkuu lapsia " vitun kusipäiksi" ja ihan maan ja taivaan väliltä kirosanoilla. Huorakin on tavallinen tytölle, varsinkin esipuberteetin jälkeen.

Myös tavallista on pitää lasten läsnäollessa koko ajan sellaista urputusta: VIT-TU mä en JAKSA näitä ipanoita, vitun kersat, vittu ku ne pyörii jaloissa, vittu kun toikin tulee jotain nyt inuamaan, saatana mä oon nalkissa näiden äpärien kanssa...

Mulla on yksi kaveri, joka pitää puhelimessa tällaista jurputusta koko ajan JA LAPSET VIERESSÄ KUUNTELEMASSA, ovat kouluiässä. Valitus lasten vaikeudesta on ollut jatkuvaa heti ekan synnyttyä, sitä on siis jatkunut nyt yhteensä 13 vuotta. Ei kertaakaan ole ollut puhelua lapsen äidin kanssa niin, ettei äiti olisi koko ajan sanonut jotain negatiivista " äpäristä, kakaroista, ipanoista, pennuista, saatanan riiviöistä" tai " mulkunkuulista" .

Vierailija
4/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on puuttua, mutta käytös on karmeaa.

Kyllä meillä kodin seinien sisällä puututaan toinen toistemme sanomisiin ja miten toinen kohtelee niitä - ei meillä tosin noin haukuta - mutta vaikea on ulkopuolisten mennä opettamaan.

Vierailija
5/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko aihetta soittaa sossuun; onko myös fyysistä väkivaltaa?

Itse tiedän erään äidin, joka silloin tällöin nimittelee lapsiaan. Mutta sit tapahtuu tosi harvoin ja vain silloin kun on kärsinyt esim. viikon migreenistä. Eli en ole huolissani satunnaisesta nimittelystä mutta säännöllinen on jo huolestuttavaa. Ei saa lapset tervettä itsetuntoa eväiksi elämään :(

Vierailija
6/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

useat nimittelevät lapsiaan kun oikein suututtaa. Itsekin siihen tulee joskus sorruttua, vaikka yritänkin hillitä itseni. Anna sinä ap naapureillesi hyvä esimerkki.

Vierailija
7/7 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä siinä sitten kasvaa vastuuntuntoiseksi hyvän itsetunnon omaavaksi ihmiseksi kun pienestä asti haukutaan... Mielestäni vanhemmat, jotka noin rumasti lapsistaan puhuvat eivät ansaitse heitä lainkaan! Jokainen lapsi on ihana yksilö, joka tarvitsee kannustavia sanoja ja eleitä kasvaakseen ihmiseksi!

Ja sitten toisekseen nämä vanhemmat tietenkin ihmettelevät kun murrosikäinen haistattelee ja huorittelee vanhempiaan ja muita ihmisiä...niinpä.... :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä