Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvää kateutta??

Vierailija
24.08.2011 |

Meillä 4 ja 6 vuotiaat lapset jotka ovat joka toinen launatai mummun ja pappan luona hoidossa. Menevät illalla seitsemän aikaan ja haetaan aamulla tai usein menemme itsekkin yöksi anopille.

Vapaina lauantaina käymme miehen kanssa ulkona, vietämme koti-iltaa, harrastamme tms. vietämme aikaa kaksin??

Nyt olen pari kertaa kuullut ivailuja muutamalta tutulta tästä järjestelystä.. tyyliin "kohta sun lapset sanoo mummuansa äidiksi" ja muutakin vittuilua.

Itseä lähinnä huvittaa kun kateellisuus pasitaa läpi, tekis mieli sanoa se mutta en kehtaa.. mutta toisaalta en jaksa ivailuakaan kuunnella.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille vaan, että mitä väliä vaikka sanoisivatkin mummuaan äidiksi, mutta tolla menolla sun lapset kohta sanoo äitiään mummuksi. Kun sun pitää näköjään kokoajan jahkata toisten asioita naama rutussa

kun satavuotiaan norsun perse :D

Vierailija
2/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin olis kiva kun olis jotain tollasta vakituista! Toki tuo jokatoinen vkl on aika usein, mutta jos isovanhemmat mielellään ottaa niin mikä ettei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille vaan, että mitä väliä vaikka sanoisivatkin mummuaan äidiksi, mutta tolla menolla sun lapset kohta sanoo äitiään mummuksi. Kun sun pitää näköjään kokoajan jahkata toisten asioita naama rutussa

Millä menolla?

Mitä toisten asioita mä jahkaan?

Käytkö ihan täpöillä?

ap

Vierailija
4/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silkkaa kateutta. Mäkin olen kateellinen teille, mutta en nyt sitä ihan tuolla tavalla ilmaisisi :)

Vierailija
5/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä menolla?

Mitä toisten asioita mä jahkaan?

Käytkö ihan täpöillä?

ap

Vierailija
6/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokoon jos haluaa. Ei sillä ole väliä. Kiva kun ootte saaneet tollasen järjestelyn!

Vierailija
7/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii aina mummulle ja papallekin etkä sä suutu, jos he kieltävät kerrankin. Mun lähipiirissä on meinaan tosi paljon näitä äitejä, jotka kurvaavat joka viikonloppu kotiansa syömään. He olettavat, että äidit tekevät kaiken, lastenvahtimista myöten. Aivan sama onko äiti varautunut ylimääräisiin suihin, on sitten alettava tekemään ruokaa, jos sitä ei ole.

Vierailija
8/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii aina mummulle ja papallekin etkä sä suutu, jos he kieltävät kerrankin. Mun lähipiirissä on meinaan tosi paljon näitä äitejä, jotka kurvaavat joka viikonloppu kotiansa syömään. He olettavat, että äidit tekevät kaiken, lastenvahtimista myöten. Aivan sama onko äiti varautunut ylimääräisiin suihin, on sitten alettava tekemään ruokaa, jos sitä ei ole.

On muutaman kerran jouduttu perumaankin. ennemminkin lapset suuttuu jos eivät pääsekkään:)

Tarvii varmaan suoraan kysyä miksi asia vaivaa noin paljon..

ap

Vierailija
9/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin käy kateeksi, että saatte miehen kanssa viettää säännöllisesti kahdestaan laatuaikaa, ja että ennenkaikkea sulla on läheiset vakihoitajat lapsillesi. Varmaan ovat muutenkin saapuisalla. Ehkä isovanhemmat auttavat perhettänne muutenkin, ehkä taloudellisestikin.

Olisi kyllä kiva, jos meilläkin olisi osovanhemmat lähempänä ja olisi mahdollisuus saada lapsi edes joskus hoitoon, niin pääsisimme miehen kanssa jonnekin. No, 1-vuotiasta en vielä vieraammalle hoitoon laittaisi.

Toivottavasti sinulta, ap, riittää myötätuntoa ja ymmärrystä niille tuttavillesi, joilla ei ole käytössä yhtä hyvää lapsenvahtisysteemiä kuin sinulla.

Vierailija
10/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät pääse mamman hellään huomaan. Kannattaa tosiaan kysellä aina joskus, että käykö järjestely vielä ettei tule raskaaksi vanhoilla päivillä. Mun vanhemmat olisivat samanlaisia, pyytävät meitä sinne jatkuvasti, mutta mä olen tälläinen erakkoluonne, joten kiinnostaa vain harvoin. Onnea nyt kuitenkin teidän hyvästä järjestelystä. =)

Vierailija
11/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin käy kateeksi, että saatte miehen kanssa viettää säännöllisesti kahdestaan laatuaikaa, ja että ennenkaikkea sulla on läheiset vakihoitajat lapsillesi. Varmaan ovat muutenkin saapuisalla. Ehkä isovanhemmat auttavat perhettänne muutenkin, ehkä taloudellisestikin.

Olisi kyllä kiva, jos meilläkin olisi osovanhemmat lähempänä ja olisi mahdollisuus saada lapsi edes joskus hoitoon, niin pääsisimme miehen kanssa jonnekin. No, 1-vuotiasta en vielä vieraammalle hoitoon laittaisi.

Toivottavasti sinulta, ap, riittää myötätuntoa ja ymmärrystä niille tuttavillesi, joilla ei ole käytössä yhtä hyvää lapsenvahtisysteemiä kuin sinulla.

ottanut ystävien lapsia hoitoon. Näiden ivailijoidenkin.

Nytkin miehen kanssa hoidettiin "vapaa" viikonloppuna parhaan ystväni kaksosvauvoja..

Enkä tosiaan kuuluttele asiaa sen kummemmin mutta ystäväpiirissä on tämä on tiedossa..

ap

Vierailija
12/12 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä sitten vaikka kyseessä olisikin kateus? Ehkä se on kuitenkin inhimillistä. Kyllä sitä varmaan yksi jos toinenkin joskus miettii miksi toinen samassa elämänvaiheessa on eri tilanteessa ja vielä enemmän kun asia ei ole itsestä kiinni, vaan on tätä elämä on -osastoa.

Eri asia sitten on jos kaverit tietävät että mummo ja pappa ovat rasittuneita ja eivätkä jaksaisi, mutta yökyläilystä jäänyt tapa, jota eivät osaa lopettaa.

Muistan joskus vihjaisseeni kaverille heidän tyylistään luottaa ja pyytää isovanhempien apuun (tai vaikka eivät suoraan pyytäisi, niin puhumalla ja tekemällä tietyllä tavalla isovanhemmat tarjoutuvat apuun). Isovanhemmat eivät oikein osanneet sanoa ei, eivätkä vieläkään osaa ja sitten olivat välillä aika poikki. Ulkopuolisena sen ehkä näki selvemmin, mutta luulisin että kaverini varmaan koki sen huomauttelun kateudeksi. Tosin heillä apu oli talon rakentamisesta vastaaminen, vuorotteluvapaa lapsen koulunkäynnin aloituksen vuoksi, säännöllistä lasten hoitoa vanhempien yhteisen ajan vuoksi (joka kesäloma ja muuten lähes viikoittain), sekä koiran luokseen asumaan ottamista ja myöhemmin otetun pennun hoitoa. Joskus tuli kyllä itsellä mieleen että mitä tämä perhe sitten tekee isovanhempien avuksi...