Videopeli keskeytyi - tappoi pikkusiskonsa
13-vuotias poika ravisteli julmasti pikkusiskoaan, koska tämän itku häiritsi pelaamista.
Oklahomalaista teinipoikaa syytetään oman pikkusiskonsa tappamisesta. 13-vuotias poika kertoi poliisille olleensa pelaamassa videopeliä, kun perheen yhdeksän kuukautta vanha tyttövauva oli alkanut itkeä. Pojan keskittyminen peliin häiriintyi ja hänen pelihahmonsa kuoli. Tästä suuttuneena hän kävi käsiksi pikkusiskoonsa ja ravisteli häntä voimakkaasti.
Poika kertoi laittaneensa tämän jälkeen pikkusiskonsa takaisin nukkumaan.
Kun vanhemmat tulivat töistä kotiin, he löysivät lastensängystä pahoin loukkaantuneet tyttärensä ja veivät hänet sairaalaan. Tyttövauva kuoli kuitenkin myöhemmin saamiinsa aivoruhjeisiin.
Kommentit (41)
lapsi, ehkä oikeudellisessa merkityksessä. Itse olen kyllä tuon ikäisenä jo tehnyt kesätöitä ja muita töitä koulun ohella, nimenomaan lastenhoitoakin. Silloin ei todellakaan enää leikitä vaan tehdään jo jonkin verran töitä ja ollaan ystävien kanssa. Itse jo käytiin diskoissa joka viikonloppu yms. Tavallaan jo lapsi mutta ymmärrykseltään täysin aikuinen. Suuri osa harrastaa jo seksiä tuossa iässä jne.
13v:nä mä leikin vielä leikkihevosilla, kävin talleilla ja hoidin hevosia, ratsastelin, harrastin, kesätöihin menin vasta 17v, seksiä harrastin eka kerran 17v. Ryyppäsinkin eka kerran vasta 16v... Enkä koe että yhtään myöhässä olisin aikuisuuttani aloitellut. Järkyttävää, että joku on jo 13-vuotianna "kaiken kokenut" :( :(
kyllä mun kaikki kaveritkin oli 13 vuotiaana (seiskan ja kasin välissä) kesätöissä ja viikonloppusin biletettiin yms. Leikkiminen on lopetettu niin että kolmannella luokalla häpeillen viimeiset leikit leikittiin. Oma kolmasluokkalainenkaan ei ole aikoihin leikkinyt, varmaan ekalla viimeksi. Hevostalleilla hoidettiin heppoja yms. 9-11 vuotiaina. Ekan kerran seurustelin varmaan neljännellä tai kolmannella, viidennellä ensi suudelma jne.
ja biletys vähän vanhempana kuin 13-14v. Olen aiemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä, aikaisin olette aloittaneet. Missä teidän vanhempanne oikein olivat kun moisen hyväksyivät? Ei olis tullut kuuloonkaan oman kaveriporukkani keskuudessa aikanaan, aikuiset olis moisen torpanneet. Eikä meitä kyllä moinen silloin vielä edes kiinnostanut.
tehtiin salaa vanhemmilta. Vois sanoa että vanhempani, ainakin toinen oli ankara kasvattaja. En toki heille kertonut puuhistani, nokkelana keksin kyllä selitykset kaikkeen. Kyllä silloin suurin osa biletti seiskaluokasta lähtien viimeistään. Toki oli niitä kotinyhveröitäkin jotka leikki barbeilla mut tarkoitan normaaleja tyyppejä.
Selitä mitä selität, sääliksi käy lapsuuttasi. Loppui vissiin lyhyeen kun vanhemmilla ei ollut aikaa eikä kiinnostusta. Mutta ainahan näitä kaltoinkohdeltuja lapsia on ollut, heille se elämä oli normaalia, eiväthän he muusta tienneet.
olen erittäin hyvästä perheestä kuten ystävänikin. Asuimme rikkaiden suosimalla alueella, ei missään kälyisessä lähiössä.
lapsi, ehkä oikeudellisessa merkityksessä. Itse olen kyllä tuon ikäisenä jo tehnyt kesätöitä ja muita töitä koulun ohella, nimenomaan lastenhoitoakin. Silloin ei todellakaan enää leikitä vaan tehdään jo jonkin verran töitä ja ollaan ystävien kanssa. Itse jo käytiin diskoissa joka viikonloppu yms. Tavallaan jo lapsi mutta ymmärrykseltään täysin aikuinen. Suuri osa harrastaa jo seksiä tuossa iässä jne.
13v:nä mä leikin vielä leikkihevosilla, kävin talleilla ja hoidin hevosia, ratsastelin, harrastin, kesätöihin menin vasta 17v, seksiä harrastin eka kerran 17v. Ryyppäsinkin eka kerran vasta 16v... Enkä koe että yhtään myöhässä olisin aikuisuuttani aloitellut. Järkyttävää, että joku on jo 13-vuotianna "kaiken kokenut" :( :(
kyllä mun kaikki kaveritkin oli 13 vuotiaana (seiskan ja kasin välissä) kesätöissä ja viikonloppusin biletettiin yms. Leikkiminen on lopetettu niin että kolmannella luokalla häpeillen viimeiset leikit leikittiin. Oma kolmasluokkalainenkaan ei ole aikoihin leikkinyt, varmaan ekalla viimeksi. Hevostalleilla hoidettiin heppoja yms. 9-11 vuotiaina. Ekan kerran seurustelin varmaan neljännellä tai kolmannella, viidennellä ensi suudelma jne.
ja biletys vähän vanhempana kuin 13-14v. Olen aiemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä, aikaisin olette aloittaneet. Missä teidän vanhempanne oikein olivat kun moisen hyväksyivät? Ei olis tullut kuuloonkaan oman kaveriporukkani keskuudessa aikanaan, aikuiset olis moisen torpanneet. Eikä meitä kyllä moinen silloin vielä edes kiinnostanut.
tehtiin salaa vanhemmilta. Vois sanoa että vanhempani, ainakin toinen oli ankara kasvattaja. En toki heille kertonut puuhistani, nokkelana keksin kyllä selitykset kaikkeen. Kyllä silloin suurin osa biletti seiskaluokasta lähtien viimeistään. Toki oli niitä kotinyhveröitäkin jotka leikki barbeilla mut tarkoitan normaaleja tyyppejä.
Selitä mitä selität, sääliksi käy lapsuuttasi. Loppui vissiin lyhyeen kun vanhemmilla ei ollut aikaa eikä kiinnostusta. Mutta ainahan näitä kaltoinkohdeltuja lapsia on ollut, heille se elämä oli normaalia, eiväthän he muusta tienneet.
olen erittäin hyvästä perheestä kuten ystävänikin. Asuimme rikkaiden suosimalla alueella, ei missään kälyisessä lähiössä.
Ulosannistasi päätellen, olet jäänyt jossain vaiheessa jotain vaille.
"Toki oli niitä kotinyhveröitäkin jotka leikki barbeilla mut tarkoitan normaaleja tyyppejä. "
Tää lause kertoo aika paljon :D :D Luultavasti näistä epänormaaleista "kotinyhveröistä" tuli kuitenkin menestyviä aikuisia, näistä "normaaleista" tuli sitten jotain muuta..
Kyllä toi poika on tärähtänyt tapaus, ei voi muuta sanoa. Toki kritisoin myös vanhempia siitä jos poika on työpäivän mittaisia päiviä hoitanut vauvaa, mutta silti..sekopää mikä sekopää!
Itse kävin myös töissä kuutosen jälkeisestä kesästä lähtien, aluksi kesäisin ja lukiossa sitten melkein joka iltapäivä (oli raskasta, koulua neljään ja töissä kahdeksaan...) ja tietenkin lauantaisin. Onneksi kaupat eivät olleet silloin vielä sunnuntaisin auki...
En ollut ls-perheestä, mutta kylläkin köyhän eroperheen lapsi, lukiokirjat, vaatteet jne piti itse kustantaa.
Leikin kyllä vielä 12-vuotiaanakin legoilla ja nukkeleikkejäkin varmasti oli, mutta töissä kävin kuitekin.
Arvatkaapa vaan, paljonko harmittaa, ettei alle 23-vuotiaana ansaitusta palkasta kerry eläkettä...
en joutunut töihin ennen kuin 18-vuotiaana, sain lomailla kaikki kesät, koska vanhempieni mielestä tarvitsin lomaa koulutyöstä, jotta jaksan taas uurastaa seuraavana vuonna. Ja oikeassa olivat, koulumenestykseni oli huippuhyvä. Sain viettää huolettoman lapsuuden ja nuoruuden, mistä olen erittäin onnellinen.
takaa sitä että osaa kasvattaa lapsensa. Toivottavasti osaat itse olla läsnä lapsesi elämässä ja asettaa tarvittavat rajat.
Käy töissä tai ei (nuorena) niin toi teinipoika oli kotona hoitamassa vauvaa kun vanhemmat oli jossain!
Eli lapsien heitteillejättö tollanen ihmiset on, lopettakaa jarinat bilettämisestä! Vauva on kuollut!
Käy töissä tai ei (nuorena) niin toi teinipoika oli kotona hoitamassa vauvaa kun vanhemmat oli jossain! Eli lapsien heitteillejättö tollanen ihmiset on, lopettakaa jarinat bilettämisestä! Vauva on kuollut!
laittaa 13-vuotias töihin tai antaa bilettää ja ryypätä kaupungilla. Pikkusisaruksen hoitaminen on paljon pienempi paha. Siten liittyy tähän tapaukseen.
en joutunut töihin ennen kuin 18-vuotiaana, sain lomailla kaikki kesät, koska vanhempieni mielestä tarvitsin lomaa koulutyöstä, jotta jaksan taas uurastaa seuraavana vuonna. Ja oikeassa olivat, koulumenestykseni oli huippuhyvä. Sain viettää huolettoman lapsuuden ja nuoruuden, mistä olen erittäin onnellinen.
Lomalla oli tylsää ja perustin jo 11-vuotiaana ikkunanpesu"firman", 14-vuotiaasta olin kesätöissä jonkun aikaa joka kesä. Keskiarvo oli kuitenkin koko ajan 9.3 - 9.8. Huoleton oli minunkin lapsuuteni ja nuoruuteni, en tehnyt noita hommia rahan takia vaan oppiakseni uusia asioita.
Lomalla oli tylsää ja perustin jo 11-vuotiaana ikkunanpesu"firman", 14-vuotiaasta olin kesätöissä jonkun aikaa joka kesä. Keskiarvo oli kuitenkin koko ajan 9.3 - 9.8. Huoleton oli minunkin lapsuuteni ja nuoruuteni, en tehnyt noita hommia rahan takia vaan oppiakseni uusia asioita.
mulla oli paljon kavereita ja harrastuksia, ja lomailimme joka kesä maalla sekä ulkomaillakin sukulaisten luona. Ei ollut aikaakaan mihinkään työntekoon. Tottakai tein kotihommia ja autoin isovanhemmilla, mut sitä en laske työksi. Niin no, teinhän toki tallitöitä, mut sitäkään en laske työksi, koska en saanut siitä palkkaa ja se ikäänkuin kuului siihen harrastukseen.
Ei sen puoleen, ei minusta yrittääjää sitten tullutkaan, vaan akateeminen vanhempieni jalanjäljissä.
8 vuotiaana ollu ekan kerran kesätöissä ja sen jälkeen joka ikinen kesä. Mansikoita poimittiin Kuopiossa tädin mansikkatilalla. 10 vuotiaana ostin ensimmäisen vaihdepyörän kesätienesteillä.
9 vuotiaana olin jopa välillä lapsenlikkana naapurin 2 ja 4 vuotiaille tytöille. 14 vuotiaana olin kaks kuukautta kesällä lapsenvahtina 2 vuotiaalle tytölle. Arkipäivät oltiin kahdestaan.
Nyt on kyllä eri meno kukaan ei saa tehdä mitään ja lasten on saatava loisia ainakin 17 v asti. Missään nimessä ei saa perheen pienempiä ainakaan hoitaa. Se on heti heitteille jättö ja sossuun ilmoitus.
Minä taasen halusin tehdä töitä.
Näitäkin hulluja aina silloin tällöin tapaa. Kestikö pitkään ikkunanpesun oppiminen, jota tekosyynä työnarkomaniallesi käytit?
jatkuvasti, joka päivä, hoitamaan alle 1 v. vauvaa koko vanhempien töissäoloajan, kuin jos 13 v. käy satunnaisesti töissä, esim. ulkoiluttamassa naapurin koiraa parin tunnin ajan.
Samoin 13 v. voi bilettääkin niin monella eri tavalla: mehudiscossa pari-kolme tuntia tai sitten kaatokännissä puistossa klo 3 yöllä.
Hoh hoijaa siis näitä vastauksia!
Käy töissä tai ei (nuorena) niin toi teinipoika oli kotona hoitamassa vauvaa kun vanhemmat oli jossain! Eli lapsien heitteillejättö tollanen ihmiset on, lopettakaa jarinat bilettämisestä! Vauva on kuollut!
laittaa 13-vuotias töihin tai antaa bilettää ja ryypätä kaupungilla. Pikkusisaruksen hoitaminen on paljon pienempi paha. Siten liittyy tähän tapaukseen.
jatkuvasti, joka päivä, hoitamaan alle 1 v. vauvaa koko vanhempien töissäoloajan, kuin jos 13 v. käy satunnaisesti töissä, esim. ulkoiluttamassa naapurin koiraa parin tunnin ajan. Samoin 13 v. voi bilettääkin niin monella eri tavalla: mehudiscossa pari-kolme tuntia tai sitten kaatokännissä puistossa klo 3 yöllä. Hoh hoijaa siis näitä vastauksia!
ei puhunutkaan ´mehudiskoista, vaan rehenteli sillä että ryyppäsi alkoholia 13v:nä. Ja yleensä tota limudiskoilua ei edes kutsuta bilettämiseksi.
http://ritvamummo.blogspot.fi/2014/07/videopelit-aiheuttavat-murhia-5-pahinta.html
Sehän sopisi tähän blogissani olevaan listaan, lukekaa blogi niin saatte selville miksi videopelit pitää kieltää!
Yrittäkäähän tajuta, että Suomi on yhä poikkeuksellisen hyvinvoinnin maa, jossa vanhemmat sisarukset huolehtivat nuoristaan vain tilapäisesti. Maailmanlaajuisesti ja historian saatossa tilanne on epätavallinen. Yhdysvalloissa, jota monet pitävät vieläkin ihmeellisenä onnelana, yhteiskunnan sosiaalinen tuki on käsittääkseni paljon heppoisempi kuin suomessa. En pidä ollenkaan kummallisena, että niissä oloissa 13-vuotias huolehtii perheen vauvasta koko päivän.
Ja koska olemme suomessa ja av-mammojen palstalla, jossa harvalla on vähäistäkään tajua mistään muusta kuin oman lähipiirinsä erinomaisuudesta, ehdotankin että täällä lujasti tuettaisiin yhtä tai useampaa seuraavista seikoista:
-Video-, konsoli-, ja tietokonepelit kielletään.
-Vanhemmat sisarukset kielletään.
-Nuoremmat sisarukset kielletään.