Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen koulusta tuli ohje...

Vierailija
23.08.2011 |

jossa todetaan seuraavaa:

"Toivomme, että oppilaat eivät tulisi kouluun ilman erityistä syytä ennen kahdeksaa.

Pyöräijöillä tulee olla kypärä päässä ja leukahihna kiinni. Muistetaanhan käyttää kevyenliikenteen väylää sekä suojateitä (myös aikuiset)!!!"

Mielestäni asia on aika ok, mutta oudosti ilmoitettu. Meidän lapsi oli tänään koululla klo 7.50, sateessa pääsi meidän kyydillä - tuleekohan arestia..? Täällä on 2 isoa perhettä, joiden lapsilla ei ole ollenkaan pyöräilykypäriä. Eikä täällä 5.-6. luokkalaiset käytäkään kypärää (ehkei vanhemmat ENÄÄ pakotakaan..?)Onko koululla valtaa käskyttää myös meitä aikuisia? Oleteko muuta saaneet tälläisiä ohjeita koululta?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... en ymmärrä, tietty siellä pitää saada olla aikaisemminkin, jos kyydit ynnä muut menee sillä tavalla sopivasti.

Mutta tuo kypärä- juttu on kyllä ehdottoman tärkeä, ihan hullua ajella ilman kypärää!! Ja helpottaa meitä perheitä, joissa joka tapauksessa pakotetaan lapset käyttämään kypärää, että muutkin käyttävät. Vähemmän konflikteja. Tosin meidän perheessä ovat jo niin oppineet kypärän merkityksen, etteivät ilman haluaisi edes lähteä pyöräilemään.

Vierailija
2/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa tuossa nyt muka on?

Toiveet ja ohjeet on suosituksia, jotta saataisiin lasten koulupäivästä joustava ja mahdollisemman turvallinen. Valitettavasti saa myös aikuisia opastaa, ihan perusliikenne käyttäytymisestä.

En tiedä tuosta koululle tulosta liian aikaisin, mutta kypärättömyydestä saa kyllä arestia, myös 5-6 luokkalaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koulun tapaturmavakuutus EI korvaa jos lapsi tulee ilman kypärää tai loukkaantuu koulun pihalla ennen kuin valvoja tulee paikalle. Mutta ihan sama jos ette välitä.

Vierailija
4/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hämmästynyt kun lapseni koulussa osa lapsista tulee koululle jo tuntia ennen kuin koulu alkaa.

Eikä ennen koulun alkua taida olla valvontaa...?

Vierailija
5/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä vanhemmat ovat ensinmäisenä syyttämässä, jos koulun alueella sattuu jotakin?! Koulua!

Outoa, ei yhtään. Ihan saa aikuisille ihmisille olla opastamassa niinkin yksikertaisesta asiasta, kun suojatie.

Vierailija
6/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran nosti tuosta teiniangsti päätään!

Vierailija
7/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ihmetytä tuossa muu kuin se, että käytetään kolmea huutomerkkiä. Ei tollasta textii voi oikein ottaa tosissaan...

Vierailija
8/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivovat myös aikuisten noudattavan liikennesääntöjä (ne eivät ole mitään opettajien omia keksintöjä).

Vaikeahan se on lapsille liikennesääntöjen noudatamisen tärkeyttä opettaa jos/kun aikuiset kulkevat miten sattuu.

Ennen kahdeksaa eivät toivo lapsia koululle valvontaongelman takia. Heillä ei ole resursseja järjestää pihalle aamulla valvontaa. Ei se kuitenkaan sitä tarkoita ettei missään tilanteessa ikinä saisi ennen kahdeksaa mennä kouluun.

Vierailija
9/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisia katsomassa lasten perään ennen kahdeksaa.

Vierailija
10/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein uhmakkaasti selittivät toisilleen, että 'minä ainakin menen koulun pihalle tupakalle heti kun pääsen ysiltä' ..kovasti samaa mieltä kuului koko porukka olevan. Kaljatkin aikoivat ottaa mukaan, ja naureskella opettajille päin naamaa =D

Vierailija
11/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän on vain suositus. Ei koulu voi mihinkään pakottaa. On helpompi perustella kypärän käyttö, jos siihen ohjeistetaan järjestäen kaikkia. Eihän siitä ole mitään haittaakaan. Tuota ennen kahdeksaa ohjeistusta en minäkään ihan ymmärrä, mutta varmaan sillekin ihan hyvä peruste löytyy. Harvemmin näitä ohjeita tehdään koululaisten kiusaksi.

Vierailija
12/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein uhmakkaasti selittivät toisilleen, että 'minä ainakin menen koulun pihalle tupakalle heti kun pääsen ysiltä' ..kovasti samaa mieltä kuului koko porukka olevan. Kaljatkin aikoivat ottaa mukaan, ja naureskella opettajille päin naamaa =D

tosi koviksia ovat... :) Ihania oikeastaan.

Menisivät joskus kahdeksannen luokan syksyllä uhittelemaan niin olisi suurille puheille jotain katettakin.

Vierailija
13/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan juuri valvontaongelmien takia ei lapsia haluta pihalle ennen kahdeksaa. Jos joku sinne tuodaan 7.50, niin ei siitä mitään sanktioita tule.

Pyöräilykypärä on ihan tarpeellinen kapsistus ja minusta on järkevää käyttää aikuisenakin kypärää, oli nolon näköistä tai ei.

Meidän yhden lapsen kouluun (alakoulu Helsingin kantakaupungissa) ei saa mennä ollenkaan pyörällä tai potkulaudalla. En valita siitäkään, sillä perustelut ovat ihan järkevät.

Vierailija
14/47 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin ohjeen sävyä (ja todellakin sitä kolmea huutomerkkiä). Kaikki muutkin ovat sitten saaneet samantapaisia ohjeita? Oli tuossakin ohjeessa kohta, että ekaluokkalaiset eivät saa pyöräillä koululle. Ilmoitin rehtorille, että meidän lapsi kyllä pyöräilee naapuriekaluokaklaisen kanssa kouluun. Siihen rehtori totesi, että kyllä se käy, eihän sitä ole laissa kielletty.

Vierailija
15/47 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä tuon ohjeen asian jotenkin hyväksyn, mutta sävy on huono. Eikö olisi voitu jotenkin kivammin toivoa vanhemmilta esimerkkiä?

Ja kuka noita ohjeita koulussa kirjoittelee? Oli monta kirjoitusvirhettä (niin minullakin, mutta en tee ohjeita enkä ole töissä koulussa) ja ne 3 huutomerkkiä.

Vai onko meidän koulu jotenkin nipompi kuin muiden?

ap

Vierailija
16/47 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä tuon ohjeen asian jotenkin hyväksyn, mutta sävy on huono. Eikö olisi voitu jotenkin kivammin toivoa vanhemmilta esimerkkiä? Ja kuka noita ohjeita koulussa kirjoittelee? Oli monta kirjoitusvirhettä (niin minullakin, mutta en tee ohjeita enkä ole töissä koulussa) ja ne 3 huutomerkkiä. Vai onko meidän koulu jotenkin nipompi kuin muiden? ap

mm. tämmöisistä:

* koulutavaroiden käsittelystä

* liikennekäyttäytymisestä

* pukeutumisesta

Mielestäni aivan asiallisia ohjeita, vaikka perusasioita ovatkin.

Vierailija
17/47 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin ohjeen sävyä (ja todellakin sitä kolmea huutomerkkiä). Kaikki muutkin ovat sitten saaneet samantapaisia ohjeita? Oli tuossakin ohjeessa kohta, että ekaluokkalaiset eivät saa pyöräillä koululle. Ilmoitin rehtorille, että meidän lapsi kyllä pyöräilee naapuriekaluokaklaisen kanssa kouluun. Siihen rehtori totesi, että kyllä se käy, eihän sitä ole laissa kielletty.

kun ihmettelit voiko koulu käskyttää vanhempia :)

Vierailija
18/47 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko olleet koskaan todella ajoissa siellä koulun pihalla. Olen koulun vieressä joskus asunut ja sinne alkoi lappaa pieniä koululaisia kohta seiskan jäljestä. Luulen, että vanhemmat ovat lähteneet 7:ksi töihin ja lapsi lähtee samoihin aikoihin kouluun. Siellä saa sitten aika kauan töröttää ilman valvontaa ja saattaa kovalla pakkasella kylmäkin tulla. Että tuskinpa tuo koulun ohjeistus sitä satunnaista 10 minuuttia tarkoittaa.

Vierailija
19/47 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo klo 8 sääntö on mielestäni hyvin ymmärrettävä. Eli ei haluta lapsia turhaan oleskelemaan pihalle liian pitkäksi ajaksi, koska siellä ei ole valvontaa.

Olin itse kouluavustaja vuoden ja oma työaikani alkoi kahdeksalta, mutta lasten koulu alkoi aikaisintaan 8.45. Osa lapsista oli pihalla jo ennen kahdeksaa, ja kylminä ja sateisina päivinä kävivät sitten jatkuvasti pyytämässä, että pääsisivät jo sisälle luokkaan. En kuitenkaan saanut päästää lapsia sisälle ilman valvontaa, enkä itsekään olisi voinut lapsia valvoa kuudessa eri luokassa, kun piti niitä omiakin hommia tehdä.

Toki koulu olisi voinut ohjeistaa vanhempia vaikka näin "toivotaan, ettei lapsi tuoda/lapsi tule liian aikaisin koulun pihalle odottamaan", mutta tuossa on se ogelma, että aikuiset ajattelevat ei tavalla, eli liian aikaisin on toiselle 15 min ennen koulun alkua ja toiselle 2 tuntia, selkeämpi ohjeistus on tuo ennen klo 8.

Ja kypärän käyttö on laissa määrätty, tosin puuttuvasta kypärästä ei vielä saa sakottaa, mutta huomauttaa saa. Koskee myös aikuisia!

Vierailija
20/47 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koulu ole julkinen paikka? Eli kyllä siellä pihalla voi oleilla vaikka yöllä. Täällä koulun piha on suosittu koululaisten leikkipaikka myös vapaa-ajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän