amoxin---aiheuttaako se vatsakipua lapselle?
amoxin korvatulehdukseen. lapsi valittaa vatsaansa.aiheuttaako se antibiootti sen?
haittavaikutuksissa kyllä mainittiin se siinä "harvinaisten" haittavaikutuksien kohdalla...
Kommentit (7)
aikuisellekin vasakipua, oksentelu ja ripulointia jos on herkkä. Minä ainakin olen tosi huonovointinen ekana päivänä, jos antibioottina on amoxin.
amoksisilliinia sisältävä antibiootti tuhoaa lapsen hammaskiilteen. Etenkin jos sitä on saanut jo ennen hampaiden puhkeamista. Se mainitaan myös selosteessa, mutta hirveän vähän siihen kiinnitetään huomiota.
Anna maitohappobakteereita tai jos juo piimää, niin Gefilus-piimä voisi olla aika hyvä myös.
Meillä Amoxinista tuli kunnon ihottuma 4 päivää lääkekuurin loppumisen jälkeen.
olen antanut maitohappobakteereja. sekä mustikkasoppaa,jossa on maitohappobakteereja.
keittelen vielä kaurapuurot hellimään vatsaa.
ja kyllä,itsellänikin on juuri doximycin-kuuri päällä,ja vatsaani juilii.
ajattelin vain,kun tuota vatsakipua ei mainittu "yleisissä" haittavaikutuksissa.
ap
amoksisilliinia sisältävä antibiootti tuhoaa lapsen hammaskiilteen. Etenkin jos sitä on saanut jo ennen hampaiden puhkeamista. Se mainitaan myös selosteessa, mutta hirveän vähän siihen kiinnitetään huomiota.
se todettiin jo 3vuotis neuvolassa:( juurikin antibiootin takia. ei kukaan varoittanut. nykyisin huuhdotaan suu hyvin lääkkeen oton jälkeen,ja kurlataan suuvedellä.
ap
antibiootit saattaa aiheuttaa vatsakipua, koska tappavat myös niitä hyviä bakteereja vatsasta. Siksi maitohappobakteerit purkista kannattaa.
maitohappobakteereja kuurin aikana?
Meillä tulee useammasta antibootista vatsakipuja, jollei annettaisi samaan aikaan (ei siis lääkkeen kanssa samaan aikaan, vaan kuurin aikana) maitohappoja.