Apua!!!!Voiko lihapullia tehdä ilman korppujauhoja?
En millään jaksa lähteä kauppaan kolmen lapsen kanssa pelkkien korppujauhojen takia! Voiko lihapullia tehdä ilman korppujauhoja? Millä ne voi korvata?
Miten saa hyviä lihapullia paistinpannulla? Kaikki vinkit tervetulleita!!! Kiitos!
Kommentit (13)
Pullista tulee silloin "tiukempia".
Mutta olen itse korvannut korppujauhot mm. keitetyillä perunoilla tai vanhalla leivällä (paahtoleipä tms.).
jätät vallan pois, tai murennat vaaleaa leipää taikinan joukkoon. Itse teen aina ilman korppujauhoja. Isken vähän nestettä ja sipulikeittopussin. tai sitten pilkon taikinaan sipulia ja laitan mausteita mitä löytyy kaapista. Vaikka tuorejuustonlopun.
teen ne aina ilman korppujauhoja. Esimerkiksi kaurahiutaleet sopivat sen sijaan.
vaan mieluummin eism kaurahiutaleita jos jotain pitää laittaa
Korppujauhohan on vain jatke - ei hienoimpiin lihapulliin niitä tarvita.
Jos kuitenkin haluat, voit hienontaa palan vaaleaa leipää (vanhaakin) ja liottaa sitä hetken maidossa, korvaa ihan täysin korppujauheen.
Pannulla paistettaessa on hyvä olla riittävän pieniä ja pyöreitä pullia, jotta saat käänneltyä niitä helposti. Minä pyörittelen ensin kaikki pullat valmiiksi leikkuulaudan päälle ja sitten kuumennan öljy-voiseoksen pannulla. Kaadan kaikki pullat yhtaikaa isolle pannulle ja hailuttelen pannua edestakaisin niin että pullat pyörivät siinä ja ruskistuvat näin tasaisesti joka puolelta.
en laita koskaan mitään mössöjä sekaan, eli vaan jauheliha, sipulia, ja kanamunaa sekä mausteet. Ja aina teen uunissa, ei tarvitse ylimääräistä rasvaa eikä tartte seisoa hellan ääressä!
Jos haluat jotain leipäjatketta, niin leikkaa parista palasta vaaleaa leipää reunat pois ja liottele niitä munamaidossa kunnes muussaantuvat. Sekoita sitten leipäseokseen muut aineet.
Jos ei ole leipää, niin ihan hyvin voit tehdä pullia ilmankin.
Paista pullat voin ja öljyn seoksessa pannulla, keskilämmöllä, ravistele pannua ahkerasti. Maista koska ovat kypsiä.
lihapullataikinassa. EIhän siihen tosiaan pakko ole mitään laittaa, mutta ihan kivaa vaihtelua saa kun ei laita niitä korppujauhoja tai perunamuusia, vaan jotain karkeaa juuresraastetta, porkkanaa, punajuurta, lanttua, selleriä, tms.
Laita ainakin kananmuna, jos ei ole korppujauhoa niin eivät hajoa. Mikä tahansa leipä käy korppujauhon sijasta.
Saan nopeasti pyöreitä jauhottamalla ne kupissa. Kahvikupin pohjalle muutama lusikallinen vehnä- tai hiivaleipäjauhoa, lusikalla otettu sopivan kokoinen taikinapallero kuppiin, muutama pyöräytys ja pulla on valmis paistettavaksi. Ei ne kaikki ihan niin pyöreitä ole, mutta se ei haittaa.
Jauhottamalla tulee mukavasti ruskistunut pinta ja kastikkeeseen suurusta.
Ihanaa, ei tarvitse lähteä kauppaan pelkän korppujauhon takia!
Meiltä löytyy vaaleaa leipää ja kaurahiutaleita! Pitääkö kaurahiutaleita liottaa?
Mä olen tehnyt pullat ennen uunissa mutta haluaisin kokeilla nyt pannulla.
Kiitos olette tosi kivoja :)
t. ap
lihapulliin pitäisi laittaa jotain "jatketta", sitä en oo koskaan ymmärtänyt. Paljon parempia tulee ilman mitään mössöjä.
Murennan ranskanleipää.