Laihdutan, ja yllätyn jatkuvasti ruokien kalorimääristä!
Tänään ajattelin syödä tortillan, kunnes kaupassa silmäilin ravintosisältöä, jäi tortillapohjat ostamatta. Olin luullut, että yhdessä pohjassa on ehkä max. 30 kaloria...
Olen myös yllättynyt siitä, että hedelmien syöminen on "huono juttu" ja sitä pitäisi välttää. Tulee sellainen olo, ettei saa syödä yhtään mitään. Tai ei! pitää syödä ettei mene säästöliekille, mutta ei saa syödä liikaa, ei saa syödä sitä ja tätä ja tota.
Syöminen alkaa vaikuttaa joltain rakettitieteeltä, ja mä olen liian yksinkertainen sellaiseen.
Kommentit (12)
Tuskin söisit isoa rasiaa rusinoita ja pitäisi sitä erityisen laihduttavana? Silkkaa sokeria.
kanssa luettuani jostain, että viinirypäleitä saisi syödä päivässä jotain 20-30 ja minä vetäisen aina sen koko pienen muovilaatikollisen niitä...
Juu, katoin myöhemmin tuolta kalorilaskurista, että Rainbown tortilloissa on 165 kcal/100g ja annos on 50g. Kaupassa katoin vissiin hätäisesti väärin, kun jäin siihen luuloon että yhdessä on 200kcal (eli ihan helvetisti) joten suosiolla jätin tortillat tekemättä, vaikka mieli tekikin ja muut ainekset olis ollu valmiina. On toi 80:kin mielestäni liikaa... Kaikki tuntuu olevan liikaa.
No, yllätyin positiivisesti pakastevadelmien kalorimääristä.
ja syön silti hedelmiä ja tortilloja ja oikeastaan melkein mitä tahansa - kohtuudella. Tosin mun ruokavalio on aina ollut aika perusterveellinen, olen vain syönyt määrällisesti liikaa, niin tavallista ruokaa, kuin herkkujakin. Nyt yritän opetella sitä, etten söisi yli tarpeen.
Ihan hyvin mulla on paino pudonnut vähän vaihdellen 400-800 grammaa viikossa, vaikka olen välillä niitä tortillojakin syönyt. Ei laihduttajankin kannata supistaa ruokavalikoimaansa liian pieneksi tai alkaa ihan terveysnatsiksi, vaan syödä terveellistä ruokaa (jossa on riittävästi rasvaa ja proteiineja!)ja niitä herkkujakin kohtuudella. Mulla ainakin on sellaiset en-saa-syödä-kuin-vihanneksia-ja-broileria -tyyppiset dieetit päättyneet aika nopeasti, kun eihän sellaista kukaan jaksa. Eikä se ole järkevääkään, jos haluaa sitten joskus säilyttääkin sen tavoitepainonsa. Kannattaa opetella jo laihduttaessaan syömään niin, että syöminen on monipuolista, järkevää JA nautinnollista, niin ei tule sitten palattua vanhoihin tapoihin laihduttuaan ja taas lihottua.
kun määrät on vain pieniä.
Syö paljon proteiinia (vie nälkää ja auttaa lihasmassan pitämisessä yllä) broilerin/kalkkunan nahattomia, maustamattomia fileepaloja, jotka itse olet maustanut ja laittanut uuniin.
Syö paljon salaatteja, joissa erilaista proteniinia mukana eri kerroilla, tonnikalaa, broilerin suikaleita, kananmunaa, vähärasvaista kinkkuleikkelettä, kalaa jne
Vähärasvaiset rahkatuotteet marjoilla on hyvä, vähäkalorin, mutta täyttävä välipala. Samoin kuin sokerittomat, vähäkaloriset mehukeitot, tai pakastemarjoista tehty smoothie, nam.
Kaikki keittoruuat ovat hyvä, paistijauhelihasta tehty jauhelihakeitto, jossa paljon keittojuureksia, ja esim sipulia. Kalakeitto, kesäkeitto, hernekeitto, lihakeitto jne.
Syö vain tummaa, kokojyväleipää, ja vähärasvaisia täyslihaleikkeleitä. Kurkkua, paprikaa lisäksi päälle niin on täyttävä välipala.
Wokkaa pakastevihanneksia, ja lisää lihaa.
Aamulla syö puuroa, ja maitoa. Osta maidoksi sitä laihduttajien plusmaitoa, tekee hyvää lihaksille ja vie nälkää.
Juo paljon vettä. Liiku riittävästi. Unohda einekset kaupan hyllylle, ne ovat oikeasti todella rasvaista, ravintoköyhää ruokaa.
Syö vesimelonia kun tulee makeannälkä. Omena ja marjat ovat myös hyvä laihduttajalle.
Onhan näitä, en jaksa enäää luetella.
Juu, katoin myöhemmin tuolta kalorilaskurista, että Rainbown tortilloissa on 165 kcal/100g ja annos on 50g. Kaupassa katoin vissiin hätäisesti väärin, kun jäin siihen luuloon että yhdessä on 200kcal (eli ihan helvetisti) joten suosiolla jätin tortillat tekemättä, vaikka mieli tekikin ja muut ainekset olis ollu valmiina. On toi 80:kin mielestäni liikaa... Kaikki tuntuu olevan liikaa.
ja syön eniten näitä:
-raejuusto (itse syön arkirae-purkista, 70kcal/100g)
-Arki grahampaahto (45kcal/viipale)
-kadett 5% juusto (en muista kaloreita mutta teen todella ohuita viipaleita ja ei jää juustoksi paljoa)
-uotilan maalais(ruis)viipale (35kcal/viipale)
-pakastekasviksia keitettyinä (kalorimäärät vaihtelee,mutta paljon näitä saa syödä)
Lisäksi sellaisia joiden kalorimääriä en nyt suoraan muista mutta aika vähän on:
-danone 0% jugurtit
-rainbow kasvissosekeitto pakasteesta (tosi hyvää kun laittaa vielä raejuustoa päälle,nami)
-pirkka mansikkarahka (kevyt tai rasvaton,en muista mitä siinä lukee...)
-sokerittomat mehukeitot,valio
Voi kun jaksaisit vielä vähän jatkaa täydellistä listaasi, kuulosti niin hyvälle!
T: ei ap
Auttaa kummasti kalorien laskemisessa ja oikein syömisessä!
Toi seiskan lista oli aika hyvä mutta miksi puuttui maininnat hyvistä tärkeistä rasvoista?
Ihmisen elimistö tarvitsee niitä. Avokadoa, oliiviöljyä, manteleita, pähkinöitä.
Itse en käytä mitään sokerittomia mehukeittoja, keinotekoiset makeutusaineet ei kiinnosta vaikka olisivat kuinka kalorittomia.
vähäkalorinen raejuusto on tosi täyttävää ja sitä syön välillä viipaloitujen porkkanoiden/ tonnikalan (vedessä) kera.
Juurekset on nyt parhaimmillaan, tee siitä erilaisia juuresosekeittoja, porkkanaa, perunaa, selleriä jne. Ja raejuusto sopii näiden kanssa todella hyvin yhteen. Netistä saat maukkaita sosekeittoaineksia! Itsekin olen myös ostanut näitä pakastesosekeittoja.
Lisäksi seistä saa myös kaikkea hyvää, laita kalauuniin, päälle aromattia, sitruunamehua, suolaa ja sipulia pilkottuna ja päälle vähärasvaista kermaviiliä (valio 3%) On maailman ihaninta kalaruokaa, tunniksi 200 asteeseen uuniin keskitasolle.
Ihanan, erilaisen salaatin saa (jos on kyllästynyt lehtisalaattiin) saa että kiehautat riisiä kaksi desiä, ja kun ne ovat valmiit, laitat yhden pussin herne-maissi-paprikaa sekaan, ja sitten mukaan yhden tai kaksi purkkia hyvälaatuista tonnikalaa (Suosittelen Pirkka-tonnikalaa)! Tämän kanssa olen syönyt kovaksikeitettyä kananmunaa (puolitan ne, ja lisään niihin vähän suolaa) Pikkasen olen laittanut mukaan kevyt sinappisalaattikastiketta. NAM!
Kun mieleni tekee sipsiä, ostankin Rainbow juustoriisikakkuja, on siis yllättävää, mutta maistuvat ihan juustonaksuilta!! Ja suolanhimoon olen syönyt näitä pari kolme kappaletta, ja päälle Pepsi Maksia, jossa jää paloja... Tämä on viikonloppuherkku parhaimmillaan. Popcorneissakin on se vähäsuolainen, ja vähärasvainen versio, ne ovat kevyttä syntiä laihduttajalle.
Nyt en enää jaksa tässä vielä muutama. Katso netistä laihdutuspalstoilta vinkkejä
kanssa luettuani jostain, että viinirypäleitä saisi syödä päivässä jotain 20-30 ja minä vetäisen aina sen koko pienen muovilaatikollisen niitä...