Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Vauva on poikittain ja mua pelottaa..

03.11.2005 |

Mulla on rv35 ja vauva on korkealla poikittain

Neuvolasta sanottiin että jos mulla menee lapsivedet nyt kun se on poikittain niin pitää vaan maata paikoillaan ja soittaa ambulanssi. Hui, pelottaa.. Siinä on kuulemma vaarana napanuoran esiinluiskahdus ja vauvan hapen saanti ja varmaan muutakin mut se ei sanonu. Mitähän mulle nyt tapahtuu..

Multa otetaan lantiomitat rv37 koska epäillään ahtautta. edellinen lapsi syntyi sektiolla pysähtyneen synnytyksen ja juuri tuon laskeutumattomuuden vuoksi. Neuvolan täti epäili et mulla olis jotai poikkeavuutta lantiossa kun ei nyt tämäkään paina päätänsä alaspäin. Onko muilla ollut näin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuttu tunne. Meidän neiti vietti aikaansa poikittain viikolta 35 aina viikolle 40+1, jolloin päädyttiin sektioon, kun ei itse kääntynyt kumpaakaan suuntaan. Oma olo on tukala ja muutenkin epävarma. Neuvola tädin ohjeet olivat samat ja niitä lämpimästi suosittelen, jos vedet menevät. Kuitenkin yleensä poikittain olevat lapset ovat pieniä ja synnytyskään ei kovin usein käynnisty ihan helposti. Uskoisin, että seuraavat sinun ja vauvan vointia ja tarjoavat sektiota jossain viikolla 38 jos ei pikkuinen käänny.

Vierailija
2/6 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kirjoitin tuonne hieman alempana " mahdollinen ahdas lantio..." hieman samasta asiasta. Olikohan sinulla vauva poikittain myös edellisen odotusaikana pitkään? Koska todennäköisesti menit synnyttämään alateitse, niin ehkä vauvasi silloin oli rt:ssä?

Minulla on ollut muuten tässä raskaudessa vauva joko perä-tai poikkitilassa melkein 3 kk. Hengitys on vaikeaa ja on raskasta, tiedän. Rv 36 vauva kääntyi, eli onhan se vielä ihan mahdollista teilläkin, jotkut vauvathan kääntyvät vielä rv 38-39kin. Hyvä kuitenkin kun otetaan lantion mitat ja tilannettasi seurataan! Minulla oli myös vastaava kokemus, pitkittynyt ja pysähtynyt synnytys, vauva ei laskeutunut tarpeeksi, että olisin saanut ponnistuslupaa. Ja vasta viime viikolla eräs lääkäri esitti tuo ahdas lantio-epäily...Nyt pähkäillään vielä synnytystapaa...

Jaksamista sinulle!

t. kasperina(rv 37+5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vasta 38 viikolla käänty oikein päin. Pää sillä oli kuitenkin korkealla, loppujen lopuksi päädyttiin 17 tunnin punnerruksen jäljiltä sektioon ultrassa näkynenn korkean suora asennon vuoksi. Niin ja kohdunsuu ei auennut kuin 6 senttiä ja synnytys oli ollu melkein kymmenen tuntia pysähtyneenä. olen mä kyllä vieläkin katkera siitä että ne silloin hoksasivat ultrata vasta yli 16 tunnin jälkeen. Ultrasta meni kait kymmenen minuuttia kun leikkasivat sit kiireesti vauvan ulos. terve ja hyväkuntoinen poika sit tuli. Ja poika painoi 3630 ja oli 52cm.

Nyt pelottaa josko taas sama toistuu. Et jos mun lantio on niin ahdas ettei vauva saa päätänsä sinne alas. Sitä se neuvolatäti meinas..

Toki kaikki voi mennä ihan hyvin silti. Tahtoisin niin kovastui synnyttää alakautte, se sektiokipu oli niin kamala kokemus. Siis sit seuraavina päivinä.

Vierailija
4/6 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva oli kans poikittain vielä rv 35+6. Rv36+4 oli sovittu ulkokääntö yritys mut vauva oli kääntyny ite. Tänään rv38+4 tarjonnan tarkastus. Toivottavasti on vielä pää alaspäin...

Vierailija
5/6 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja toinen on ollut rt:ssä kokoajan. Kolmas käännettiin rv 37 ja syntyi kolmen viikon kulutua rt:sä painoa tuolloin 3870g. Neljäs oli pitkään poikittain tai perätilassa, laitettiin käännöksees rv37 ja oli äitipolille mennessä kääntynyt rt:hen syntyi rv39+4 painoi 4020g. Viides oli kääntynyt hyvissä ajoin poikkitilasta rt:hen. Nyt sitten tämä kuudes oli välillä rt:ssä, välillä poikittain ja taas parinpäivä päästä jalkatarjonnassa ja sitten on kaiken huipuksi vielä etuseinä istukka. Mutta kun käännös tehtiin rv38+5 painoarvio vähän yli kolme kiloa vauva oli poikittain eli pää oli vähän istukan alapuolella käännös onnistui ja on nyt ainakin toistaiseksi pysynyt rt:ssä. Seuraava lääkäri verepaineen+lääkityksen takia sovittu 40+3.

ukule rv39+5

Vierailija
6/6 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ei ole kokemuksia,mutta olen kuullut että toisten vauvelit ovat kääntyneet oikeinpäin perätilastakin kun äiti on käynyt vyöhyketerapiassa..