Kyllä on avuttomia lähäri/shopiskelijoita
Eivät osaa laittaa vaippaa oikeinpäin, suihkuttaa / pukea . Moni ei edes osaa ajaa partaa tai laittaa paplareita. Virtsanstiksaus on ihan utopiaa.
Katetrointia ei haluta edes yrittää. Peg-ruokinta ihan kauhistus. Avannepussia ei osata vaihtaa. Jos puhelin soi niin apua, mitä mä sanon siihen.
Kommentit (47)
Opiskelijalle kun ei saa sanoa mitään, heitä pitää kohdella niin nätisti. Vaikka istuvat vaan kansliassa ja lukevat lehtiä tai näppäilevät kännykkää, eivätkö edes halua oppia. Vaikka eivät edes näytä yhtään kiinnostuneilta ja saattavat kommentoida potilaan kuullen jotain juttua täysin epäammatillisesti...
Minun mielestäni opiskelijan kuuluu kestää kritiikkiä ja osata ottaa vastuuta. Ja tehdä työtehtäviä, joita valmistuneenakin joutuu tekemään!
Onneksi on mukaviakin opiskelijoita, sellaisia, jotka ovat reippaita ja ottavat ohjausta vastaan innoissaan. On hienoa nähdä kun he edistyvät.
ei osaa kirjoittaa! Luepa tekstisi uudelleen ja korjaa versiosi. Etkö olekaan niin täydellinen hoitsu kuin kuvittelet? Sellaiset ovat vaarallisimpia ja yleisesti ottaen niitä virheitä eniten tekevät.
Itse olen valmistunut sh:ksi 10v sitten ja muistan kyllä ikäni näitä elämään kyllästyneitä sairaanhoitajia osastolla. Hyi helvetti. Onneksi niitä oli vain murto-osa ohjaajista, suurin osa oli valmiita auttamaan ja neuvomaan. Usein vielä sanoivat ettei tyhmää kysymystä olekkaan. Millähän sit olisi tarkoitus oppia, ellei harjoitteluilla ja siellä tehtävällä käytännön työllä. Onneksi mä olen ystävällinen mun opiskelijoille.
Opiskelijalle kun ei saa sanoa mitään, heitä pitää kohdella niin nätisti. Vaikka istuvat vaan kansliassa ja lukevat lehtiä tai näppäilevät kännykkää, eivätkö edes halua oppia. Vaikka eivät edes näytä yhtään kiinnostuneilta ja saattavat kommentoida potilaan kuullen jotain juttua täysin epäammatillisesti...
Minun mielestäni opiskelijan kuuluu kestää kritiikkiä ja osata ottaa vastuuta. Ja tehdä työtehtäviä, joita valmistuneenakin joutuu tekemään!
Onneksi on mukaviakin opiskelijoita, sellaisia, jotka ovat reippaita ja ottavat ohjausta vastaan innoissaan. On hienoa nähdä kun he edistyvät.
No kyllähän opiskelijankin pitäisi ymmärtää huumoria, siis sitä ämpäri-juttua tarkoitan. Ihan ystävällisesti hänelle sanoin. Eri asia olisi ollut jos olisin sanonut tyyliin "etkö sä idiootti tajua". Tuollaistakin olen kuullut joidenkin sanovat opiskelijoille... se on tosi ilkeää ja törkeää eikä puolusteltavissa.
Heitä on onneksi enemmän... Mutta kyllä mietityttää koulujen opetuksen taso, kun tosiaan tulee opiskelijoita harjoitteluun tosi vähäisin taidoin. Kaikkea ei voi osata, mutta kun jotkut eivät osaa edes käyttää korva-kuumemittaria tai antaa peräruisketta silloin, kun ovat viimeisellä harjoittelujaksolla. Pakko on olla silloin jotain kummaa opetuksen tasossa. Kaikkea vastuuta ei voi laittaa harjoittelun ohjaajillekaan!
Siksi he ovat vielä OPISKELIJOITA:D
Itse ohjaajana keskityn opettamaan taidot. En myöskään oleta, että ymmärtävät ilman ohjausta.