Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko yhtään lihavuusleikattua?

Vierailija
22.08.2011 |

auttoiko?

Mietin vaan, että jos on hirvee himo ruokaan ja tottunut mättämään herkkuja ja sitten on pekotettu syömään vain ihan vähän, niin tuleeko sitä venytettyä mahalaukku takaisin vanhoihin mittoihin tai kun voi syödä vain vähän niin senkin vähän käyttää vaikka suklaaseen tai eikö sitä ahdistu kun ei voikaan lohduttautua syömällä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ymmärtänyt, että ahmia ei oikeasti voi. Pakko kai se on sitten se syömishäiriökin hoitaa, eli motivaatiota pitää olla sitten vaikka terapiaan, jos ahdistus nousee.

Vierailija
2/2 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani painoi 3 vuotta sitten 150kg (pituus 160cm), ja pääsi yhteiskunnan kustantamana mahalaukunpienennysleikkaukseen. Siinä 2 litranen vatsalaukku pienennettiin golfpallon kokoiseksi. Tuttavani laihtui todella nopeaan tahtia 65kg:seksi, sillä noudatti määrättyä ruokavaliolta (ja ruokailutottumuksia, eli annosten piti olla pieniä, jottei mahalaukku veny).

Tämän jälkeen hän pääsi myös yhteiskunnan kustantamana vatsanahankiristysleikkaukseen, sekä samalla leikattiin reisistä löysät pois, ja allit.

Sai siis ilmaiseksi koko hoidon!

Nyt hän painaa taas sen 150kg, ja paikat ovat venyneet roikkumaan ihan samalla tavalla kuin ennen leikkauksia. Eli kyllä sen mahalaukun saa venytettyä takaisin vaikka kuinka suureksi tahansa.

Olen todella pettynyt tähän tulokseen hänen kohdallaan, sillä itse olen painanut enimmilläni 120kg, olisin päässyt samaan mahalaukunpienennysleikkaukseen, mutta halusin kuitenkin itse yrittää selviytyä syömishäiriöni kanssa. Nykyään painan 70kg, ja varmasti olisin jo ihannepainossani, jos en kantaisi mukanani roikkuvaa nahkaa, joka sisältää ns. kuollutta rasvaa. Mutta en minä mitään vatsanahankiristysleikkausta saa, kun en suostunut siihen mahalaukunpienennykseen ensin, vaan laihduin itse. Minun pitäisi mennä yksityiselle, ja minun kohdalla hinta-arvio pelkän vatsanahan suhteen on n.20 000euroa.

Yhtälailla se minunkin nahka roikkuu ja sen roikon alta koko ajan tulhetuu, kuin tuttavallanikin silloin laihtumisen jälkeen.

Ei siis kannattanut selviytyä itse näiden liikakilojen ja syömishäiriön kanssa, ja ennen kaikkea välttää leikkausta, jossa on kuitenkin myös suuret riskit.

>:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla