Mikä on niin ihanaa sanassa "tissimaito"?
Joo, oma imetys ei oikein onnistunut joten ehkä olen jotenkin yliherkkä tälle asialle. Mutta kertokaa mulle, mikä pakko on puhua tissimaidosta, kun vois puhua vaikkapa äidinmaidosta tai vain maidosta? Vauva on nyt 4 kk, ja vauvalle on tulleet kuusikymppiset miehet lässyttämään, että kylläpä sitä kasvaa kun saa äitiltä tissimaitoa, joka toinen tuttu kysyy että syökö sun vauva tissimaitoa, ja eilen jumpassa ohjaaja sanoi suureen ääneen että jos vauva hermostuu niin rohkeesti vaan tissimaitoa vauvalle, lapsen tahtiin mennään. Onhan tissi tietenkin hauska sana ja herättää lämpimiä muistoja varhaislapsuudesta, mutta mikä siitä tekee niin erityisen ihanan että sitä pitää joka paikassa viljellä?
Ja joo, pienet on mun murheet:)
Kommentit (6)
puhuvat hyvinkin korrektisti rupeavat hokemaan TISSIä vähän joka paikassa. Jotenkin muakin ärsyttää, vaikka se ei todellakaan mikään iso asia ole. Puhun mieluummin rinnasta ja imetyksestä kuin tissimaidosta, tissittelystä, tissi-siitä ja tästä.
kyse siitä, että eri ihmisille sopii erilaiset sanat suuhun...?
toi tosiaan olla myös kulttuurista riippuvainen. Esikoisen kohdalla asuttiin eri paikassa, enkä muista että kukaan ois hokenut tissi-sanaa ihan yhtenään. Olin suorastaan järkyttynyt kun tällä uudella paikkakunnalla myös MIEHET lässyttää siitä tissimaidosta. En vaan voi sille mitään, mutta minusta se ei kuulu naapurin Reijolle että tissitelläänkö meillä vaiko ei. Ois kiinnostunut vaan niistä oman vaimon tissittelyistä.
ap.
tissi on kiva sana :)