Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästäisittekö ekaluokkalaisen mukaan sorsametsälle?

Vierailija
21.08.2011 |

Kaverin lapsi oli ollut eilen isänsä kanssa. Minä en ehkä päästäisi omaani pyssyjen sekaan vielä noin pienenä... Ei meillä kyllä metsästystä harrastetakaan, ehkä vierastan ajatusta sen takia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin avauksesi "Pääsittekö ekaluokkalaisen mukaan sorsametsälle?" ja olin ihan että no huh huh ;D

Vierailija
2/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just taas tätä ylihysteeristä lastenkasvatusta.Mietihän kuinka monta lasta on kuollut Suomessa metsästysaseen vahingonlaukaukseen joka tuli oman isän aseesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kahnustanut metsällä siitä alkaen kun on oppinut kävelemään, niin miksi en enää ekaluokkalaisena päästäisi.

Kun lähipiirissä kaikki osallistuvat tavalla tai toisella metsästykseen vauvasta vaariin (mummo vain jäsenenä ja peijaisiin), niin miksi juuri ekaluokkalainen olisi poikkeus? Pienimmät ovat vielä autossa turvaistuimessa ja nuotiolla, mutta kyllä melko pienet jo nököttävät mukana passissa.

Siinähän en oikeat ja perinteiset metsästystavat oppii. Meillä oli muuan nylkenyt ekaluokkalaisena jo useamman hirven. Nyt sitä kauhistuttavat ne ikämiehet, jotka ovat eläkepäiviksi muuttaneet takaisin kotiseudulle, osallistuvat metsästykseen mutta ovat iästään huolimatta aloittelijoita.

Mutta olisi se noloa 15-vuotiaan sanoa 65-vuotiaalle, että kumpi meistä on enemmän hirviä ehtinyt ampua ja nylkeä.

Vierailija
4/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille tulee luonteva suhde luontoon ja siinä samalla oppii kunnioittamaan luontoa ja mahdollista saalista (tietenkin, jos vanhempikin kunnioittaa, eikä ammu vain huvikseen). Heti saavat mennä, kun mukana pysyvät, eivätkä säiky ampumista. Vanhin on vasta 4v.. sama mun mielestä kuin kalastuksessa, jos ongitaan, ni käytetään mahdollisimman hyvin hyödyksi, ja oon opettanu mm. perkaamaan muikkuja ja hyvin sujuu.. siis oppinee ihan hyvin käsittelemään myös riistaa.

Vierailija
5/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ekaluokkalaisen paikka ei ole sorsametsällä, eikä ole kenenkään muunkaan. Metsästys ei ole kenellekään mikään välttämättömyys, se on vain leikkiä vaarallisilla asioilla eli aseilla. Kaikki aseet pitäisi kieltää, ei niitä silloin opita käyttämään eikä niitä eksy angstisten teinien käsiin.

Vierailija
6/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku puhuu luonnon kunnioittamisesta, mutta en mitenkään ymmärrä miten joku tappaminen on kunnioittamista. Joskus luin tilastoja siitä, kuinka moni laukaus menee osittain huti eli haavoittaa eläintä, niin se oli noin 30 %. Siis aivan järkyttävää. En todellakaan päästäisi ekaluokkalaista, kun en itsekään keski-ikäisenä sinne kykenisi menemään.

Vierailija
7/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset ymmärtävät, että ase ei ole lelu. Jos siitä tehdään jotain kiellettyä ja pelkästään aikuisten juttua, niin kyllähän ne aseet rupeavat poikia eritoten kiinnostamaan ihan eri tavalla. Vertaapa vaikka viinan juomiseen. Parhaiten siihen osaavat suhtautua ne, jotka ovat saaneet kotona maistella viiniä tms ja joidenka kotona ei vauhkota asiasta suuntaan taikka toiseen.

Kyllä niiden kouluammuskelijoitten kasvattamiseen tarvitaan vähän jotain muutakin kuin metsällä käymistä.

Vierailija
8/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oppii samalla erätaitoja ja selviytymistä ja se on tärkeää.

Maailmaa kohtaa luonnonmullistuksia ym. niin on hyvä olla sujut erätaitojenkin kanssa.

Sorsametsällä ei ole mitään tekemistä kouluampujien kanssa.

Pienet käsiaseet eivät ole millään tavalla tekemisissä metsästyksen kanssa.

Tekopyhää kauhistella metsästystä.

Miettikää miten ne teidän kanat elää mitä syötte....

Vierailija
9/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ekaluokkalaisen paikka ei ole sorsametsällä, eikä ole kenenkään muunkaan. Metsästys ei ole kenellekään mikään välttämättömyys, se on vain leikkiä vaarallisilla asioilla eli aseilla. Kaikki aseet pitäisi kieltää, ei niitä silloin opita käyttämään eikä niitä eksy angstisten teinien käsiin.

Metsästykselle on kyllä ihan muitakin perusteita kuin aseleikit. Katso vaikka luolamaalauksia, lisäksi riistanhoito jne. Mun mielestä kaikista fiksuimpia aseenkäsittelijöitä on ne jotka on sitä ihan pienestä pitäen tehneet ja onhan se hienoa, jos lapset kulkevat vaikka isänsä ja ukkinsa kanssa metsällä.

Vierailija
10/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseita ei tulla kieltämään kokonaan eikä niitä koskaan pystytä poistamaan maailmasta. Siksi on juurikin järkevää, että lapset näkevät miten voimakkaita ne ovat ja mitä niillä saa aikaan. Se antaa aseisiin realistisen kuvan. Jos kuva jää vain sarjakuvien tai leffojen tasolle, voi todellisuus hämärtyä.

Ap:lle sanoisin että en päästäisi jos ei ole koskaan ollut. Siellä pitää osata olla ja käyttäytyä sääntöjen mukaan. Ei saa yllättäen lähteä juoksemaan.

Vierailija
11/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oppii samalla erätaitoja ja selviytymistä ja se on tärkeää.

Maailmaa kohtaa luonnonmullistuksia ym. niin on hyvä olla sujut erätaitojenkin kanssa.

Sorsametsällä ei ole mitään tekemistä kouluampujien kanssa.

Pienet käsiaseet eivät ole millään tavalla tekemisissä metsästyksen kanssa.

Tekopyhää kauhistella metsästystä.

Miettikää miten ne teidän kanat elää mitä syötte....

Ei ole tekopyhää sellaisen ihmisen kauhistella, joka ei syö mitään lihaa. Metsästys on monelle ennen kaikkea urheilua. Täällä ei kukaan kuole nälkään, jos sorsat jää ampumatta. Kunnioituksen kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä: luonnon kunnioittaminen on sitä, että rakennetaan, kulutetaan ja saastutetaan vähemmän. Ei se, että tuhotaan olemassa olevaa elämää.

Vierailija
12/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli viime vuonna 3-vuotiaana eka kerran vanhempien kanssa sorsametsällä. Yks sorsa silloin vain saatiin. Hyvät korvakuulokkeet oli päässä. Se on ihan luonnollista. Ainakin pitäisi olla luonnollista sellaisten ihmisten keskuudessa, jotka itse syövät lihaa.

Vierailija
13/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi teilläkin paljon suurempi riski törmätä autolla hirveen jos kantaa ei koskaan harvennettaisi!Sama pätee muihinkin eläimiin,kantaa täytyy harventaa vuosittain.

Metsästäjät myös käyttävät sen eläimen tarkkaan hyödyksi,oikeasti parempi vaihtoehto on jonkun mielestä tehotuotanto laitoksissa?

Ja tuosta kouluampumisiin vertaamisesta,ei hyvää päivää,omistatko aivoja ollenkaan?

Vierailija
14/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa kun tämä maailma muuttuu katastrofin seurauksena, jää tuollaiset pipertäjät rannalle ruikuttamaan.

Vahvat selviää, katsos maailma ei tule pysymään tälläisenä kovin kauaa.

Metsästys on sitä saasteetonta ruuan hankintaa, puhdasta lihaa, ilman tehtaita ja kaupallisia välikäsiä, meille lihansyöjille.

Ole sinä mitä mieltä tahansa, tosipaikka kun tulee, sun kaltasilta tulee pissi housuun! =)

Vierailija
15/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvallistet aseet muistaakseni kyllä oli.

En minä sitä varsinaisesti "teurastamiseksi" sanoisi, jos päivän saalis on pari sorsaa, jotka syötiin suurena herkkuna.

Jokainen elävä kuolee joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Tämä on fakta, joka pitää jokaisen fanaattisimmankin viherpiipertäjän ja kasvissyöjän muistaa. Jos minä olisi sorsa, kuolisin mieluummin hauleihin kuin minkin tai haukan raatelemana.

Vierailija
16/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä eettisistä syistä. Silloin harvoin, kun riistalihaa on tarjolla, syön mielihyvin.

Tehotuotettuun lihaan en koske. Eläinten kasvattaminen tuotantolaitoksissa luonnottomissa oloissa on kuvottavaa. Sitä en pysyi lapsillenikaan perustelemaan millään konstin. Sen sijaan metsästetty liha on puhdasta ja voin olla varma siitä, että eläin on saanut viettää lajityypillistä elämää stressittömänä.

Haluan että lapseni tietävät, mistä syömämme ruoka on peräisin. Mitä kertoisin kaupan lihatiskin äärellä?

Vierailija
17/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isä metsästää ja ampuu muutenkin joten olen pienestä pitäen tottunut pyssyihin ja metsästämiseen.

Vierailija
18/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet luonnosta vieraantunut ja sonkun sortin hihhuli muutenkin.

Itse olen lapselleni opettanut aseen turvallista käsittelyä ja hän on muutaman laukauksen saanut valvonnassani ampuakin.

Kouluampujia ei tule niistä joiden kanssa harrastetaan ja ollaan yhdessä.

Vierailija
19/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi ennenkin käynyt.

ja mitä jotkut höpöjää näistä kouluampujista,ni pitää muistaa että nämä suomessa olevat olivat koulukiusattuja,että ehkä ne nyt ei kuitenkaan metsästyksen takia lahdanneet ihmisiä..saisi sitä järkeäänkin joskus käyttää.

Vierailija
20/20 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvissyöjä, mutta en todellakaan suhtaudu metsästykseen nuivasti. Asun maalla ja tunnen paljon metsämiehiä ja -naisia, he kunnioittavat luontoa ja metsästämiään eläimiä.

Minusta lapsenkin kuuluu tietää, mistä liha tulee.