Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4kk vauva ja pitkä reissu huomenna

Vierailija
20.08.2011 |

Sanokaa muut äidit, että onko järkevää ottaa 4kk vauva mukaan huomenna päivän reissulle, ajamme ensin noin 4 tuntia yhteen suuntaan, ja illalla sama matka takaisin? Autamme siskoani muutossa. Pitäisimme tietysti taukoja matkalla, jne. Vauva nukkuu hyvin autossa yleensä, mutta pitkät matkat saman päivän aikana mietityttävät minua. Tyhmä kysymys ehkä, mutta ensimmäinen lapsi, ja mistä sitä kaikkea voisi tietää? Kertokaa joku mielipiteenne! Kiitos. Niin, ja vauvan voisi jättää hoitoonkin päiväksi isovanhemmille.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis turha kuskata vauvaa auton istuimessa, jos voi jättää hoitoon. Ja kyllä vauva tuttujen isovanhempien kanssa pärjää hyvin yhden päivän. Ja muuttohommatkin sujuu paremmin, kun ei tarvitse vauvasta huolehtia. Mä olisin lähtenyt jo tänään, jos olisi pakko ottaa vauva mukaan.

Meidän lapset ovat kyllä tottuneita matkustamaan, mutta en ihan väkisin istuta koko päivää autossa, jos on muitakin järkeviä vaihtoehtoja.

Vierailija
2/6 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä todennäköisesti kävisi niin, että vauva nukkuisi tuon 4h menomatkan ja olisi sitten hereillä koko perilläoloajan. Sitten nukahtaisi taas kotimatkaksi ja nukkuisi kotiin asti. Eli muuttoavuksi ei meistä olisi kuin yhdestä aikuisesta, kun toisen aika menisi vauvaa hoitaessa/viihdyttäessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli itse jäisin kokonaan pois, tai sitten vauva mukaan.

Vierailija
4/6 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun on jo puhuttu, että lähdetään porukalla. tuli vaan mieleen vielä kysyä täältä vinkkiä joltain kokeneemmalta. Mies ei ehkä tajua, että se on raskasta vauvalle. Miettii vaan, että se saisi nukkua kerrankin tarpeeksi matkalla. Onko reissusta vauvalle vahinkoa? Mietin tänään, että onhan sen hyvä istua istuimessaan, siinä on hyvä pehmusteet niin, ettei asento ole kovin käppä, enemmänkin makaava. voi että, kun en tiedä mitä teen. Ja toinen juttu, että miten saada nyt yhtäkkiä miehen pää käännettyä, jos olisi parempi mennä kahdestaan!? Äh.. olis pitänyt varmaan aikaisemmin miettiä.

Vierailija
5/6 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ottaisin ja otinkin. Nukkuu tuon ikäinen muutenkin ihan milloin nukkuu. meillä nukkui tosi paljon vuorokaudesta.

En kyllä 4-kuista kenellekään jättäisi päiväksi - ihan ok lähteä. En itse asiassa tajua lähtemisen ongelmaa?

ja voithan vauvan hoitajanakin olla apuna siivouksessa tai pakkauksessa jos vauva on repussa tai liinassa. Mukavaa päivää!

Vierailija
6/6 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinne mentiin ekan kerran kun vauva oli n. 5kk. 11 tuntia ajeltiin taukoineen. Toka taisi olla 6 kk kun ajeltiin eka kerta se väli. Eli antakaa mennä vain. Matkustamisen suhteen tuo nyt ei ole matka eikä mikään. Se on sitten eri asia, että onko muuten järkevää ottaa vauvaa mukaan jollekin muuttoreissulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi