KAMALA TEINILORTTOÄITI, PAHAA TEKEE
Kommentit (5)
aika vahva ihminen varmasti kun uskaltaa avoimesti kirjoittaa tunteistaan,vaikka 30 -plus täydelliset sopivanikäiset VIISAAT ja maailman parhaat äidit tuomitsee. kaikkea hyvää hänelle vauvan kanssa, toivottavasti arki alkaa sujumaan ja hän jaksaa kantaa vastuun .... sain itse lapsen 19 .vuotiaana, joten voin kuvitella, miltä 16 -vuotiaasta tuntuu, kun on kaikin puolin vielä täysi teini ja vastuussa jo pienestä vauvasta. Rohkea päätös ja siinähän hän kasvaa äitiyden myötä.
Itsekin juuri sain esikoisen, ja vaikka ihan aikuinen olen, niin siltikin pahaa tekee katsoa itseä peilistä. Kaikki paikat roikkuu, ja ennen niin kiinteä kroppa ei olekaan enää niin kiinteä. Miten sitten 16-vuotias teinityttö, jolla omakuvan muodostaminen on vielä kesken? Voin kuvitella että raskauden tuomat muutokset tuntuvat pahalta, kun ne tuntuvat pahalta aikuisellakin synnyttäjällä, ja ovat vaikeita hyväksyä, vaikka pitäisikin. Ei kannata noin nuorta äitiä vain haukkua! Varmasti yrittää parhaansa, eikä se todellakaan ole helppoa jos muut vain mollaavat.
Bipoon en tosin usko, tuota diagnoosiahan ei yleensä noin nuorelle tehdä. Mulla Bipo oli kehittymätöntä persoonallisuutta ikävuoteen 22 asti, jolloin tuli selkeä mania, ja bipon diagnoosi pystyttiin tekemään. Voihan se toki sitäkin olla, mutta en usko vielä noin nuorella. :) Odotettaisiin nyt ensin siihen asti, että murrosikä menee ohi, ja tyttö aikuistuu. Bipo on kuitenkin suht rankka diagnoosi. Siis siinä mielessä mitä minäkin raskausaikana kävin läpi. KOko ajan piti todistella olevansa kelvollinen äidiksi. Ei tuota kukaan halua.
eikä mitään av:n haukkuja! Häpeäisit ap!
mustata naisten mainetta?
Pahempi lortto olet itse!! Toki myönnän, että mielenterveysongelmaisen ei kannattaisi lasta tehdä (syömishäiriö kertoo myös mielenterveyden ongelmista). Mutta kun kerran lapsi on maailmassa, nainen tarvitsee apua.
Ei mullakaan ole helppoa katsoa itseäni peilistä, vaikka olen jo aikuinen nainen.