Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin tänään elämäni toisen Antabus-kuurin ja on helpottunut olo.

Vierailija
20.08.2011 |

Veivasin päätöstä pitkään. Nyt pysyy korkki kiinni!

t. kahden lapsen äiti

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksa jaksa, kyllä siitä vielä hyvä tulee! Kohta itselläsi on parempi olo ja lapsillakin hyvä mieli.

Vierailija
2/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään alkoholi ole niin hyvää että siitä ongelmaksi asti voisi olla. Tai niin huono itsekuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnustaa totuus. Alkoholiin (kun sitä juo joka päivä) tulee niin voimakas biologinen tarve, ettei sitä näinkään hyvällä itsekurilla pysty hallitsemaan. Minulla alkoholigeenitkin.

ap

Vierailija
4/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tsemppiä!

Vierailija
5/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään alkoholi ole niin hyvää että siitä ongelmaksi asti voisi olla. Tai niin huono itsekuri.

Vierailija
6/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

illassa. Miehenikään ei tiedä, kuinka paljon todellisuudessa käytin alkoholia. Eikä muuten tiedä Antabuksestakaan.

Olen tälläkin palstalla lukenut joskus ketjuja siitä, kuinka pystyisi lopettamaan "tissutteluputken". Olin aluksi Antabusta täysin vastaan, kunnes totesin, että se on minulle ainoa keino katkaista putki.

ap

Vierailija
7/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lopetat antabuksen. Niin mullekin kävi.

Vierailija
8/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyennyt esim. kesällä. Viikkoannos kymmeniä...

Päätin ottaa itseäni niskasta kiinni niin, että ensin edes puolitan tuon määrän. Pari viikkoa mennyt nyt näin. Seuraava tähtäin on saada tissuttelu rajattua yhteen päivään viikossa ja määrä edelleen pienemmäksi, kohtuukäytön rajoihin.

Vierailija
9/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viime Antabus-kuurin (4 viikkoa silloin) jälkeen vuoden juomatta (kokonaan). Kesän tullen ajattelin taas kokeilla, josko pystyisin kohtuukäyttöön. En pystynyt. Ihme kyllä joku ilta join vaan yhden siiderin, mutta sitten taas seuraavana meni useampi tai se viinipullo. En oikeasti usko pystyväni kohtuukäyttöön, siksi ymmärrän hyvin nykyisiä absolutisteja, entisiä alkoholisteja.

ap

Vierailija
10/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lääkäri reagoi kun pyysit tota reseptiä? Pelottiko että se tekisi siitä jokun ls-jutun, kun äiti juo?

Kysyn siksi, että haluisin itekin hakea reseptin, mutta pelottaa että menetän lapset.

Vierailija
11/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ei ap

Vierailija
12/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tunnet itsesi noin hyvin. Minä en oikein tiedä millä tolalla itse olen, mutta ainakin juon humalahakuisesti oikein mielelläni. Vaihtoehtoja on vain kaksi, eli 2-4 olutta ja lopetus tai sitten kerralla 12. Terveisin tuo "puolittaja".

Vierailija
13/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis pelottanut. Mutta en varmaan olisi itse koskaan pyytänyt reseptiä. Ja sitä ensimmäistä kertaa piti tosiaan miettiä parisen kuukautta. Nyt on entistä purkkia vielä jäljellä ja se riittänee tähän kuuriin.

Hakisin reseptin yksityiseltä lääkäriltä ja varmaankin kaunistelisin määriä.

ap

Vierailija
14/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voiko esim. työantaja mitenkään saada selville lääkkeen käyttöä? Sähköisen reseptin tiedothan menevät mm. Valviraan ja se kuulostaa kamalalta, kun on itse hoitoalalla. Varmaan työmahdollisuudet olisivat kortilla sen jälkeen.

Vierailija
15/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasilliseen. Jossain kekkereillä kun tarjottu kuohuva malja niin aina on alkanut tehdä lisää mieli ja olen alkanut miettiä, onko kotona juotavaa vai pitääkö hakea kotimatkalla. Vuosien varrella määrät ovat kasvaneet. Joskus riitti pari siideriä tai pikkolokuohari illassa. Nyt vähintään neljä puolen litran siideriä tai se pullo viiniä. Tiukkoja en ole juonut koskaan, menen niistä aivan sekaisin. Olen elänyt muuten tosi terveellistä elämää. Meillä syödään pääosin luomua kotiruokaa. Liikun nelisen kertaa viikossa plus hyötyliikunta ja lasten kanssa ulkoilu. Paino-ongelmia ei ole ollut. Ainoastaan terapeuttini ja pari läheistä ystävää tietävät alkoholiongelmastani. Mieheni ei luokittelisi sitä ongelmaksi, koska ei tiedä asian todellista tilaa.

ap

Vierailija
16/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro nyt ihmeessä miehellesi, häneltä saisit varmaan parhaan tuen lopettamiseen antabuksen lisäksi! Ja mielestäni osa ongelman todellista myöntämistä on se, että pystyy puhumaan asiasta ainakin lähipiirissä tärkeimpien ihmisten kanssa.

Mutta siis kaikkea hyvää sinulle ap, pidä korkki kiinni!

Vierailija
17/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan miehesi ap kiinnittää huomiota siihen, että haiset Antabukselle eli vanhalle viinalle. Otatko tabletin päivittäin vai muutaman kerran viikossa? Jakoa tapauksessa hengityksesi haisee ja miehesi epäilee sinun joko juovan tai olevan krapulassa. Mutta hyvä jos tuo helpottaa. Ehkä olisi hyvä, jos voisit puhua miehellesi päihdeongelmastasi. Mitä mieltä olet?

Vierailija
18/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi rohkea, kun päätit tehdä elämänmuutoksen ja aloitit kuurin. Saako kysyä, että minkä ikäinen olet? Tarinasi kuulostaa liian tutulta, valitettavasti...

Vierailija
19/31 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli eron jälkeen masis ja olen hukuttautunut iltaisin myös alkoholiin. En saa muuten unta. Olen lihonut kauheasti, juon olutta.

Haiseeko se antabus oikeasti samalta kuin vanha viina?

Jos haisee, en varmasti voi sitä käyttää, sillä teen myöskin intiimiä hoitotyötä.

Vierailija
20/31 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle myös tuo alkoholi tuonut alkuyöhön unen, loppuyö mennyt valvoskellessa.

ap