Leia nimeksi tytölle?
Kommentit (21)
Vanhemmat varmaan ajattelivat keksineensä ihanan, Star Wars -henkisen nimen, mutta pierua kyllä minäkin ajattelin sen kuullessani.
Vanhemmat varmaan ajattelivat keksineensä ihanan, Star Wars -henkisen nimen, mutta pierua kyllä minäkin ajattelin sen kuullessani.
kun kaikki pitää vääntää aina ja jotenkin.
Minä tunnen yhden teini-ikäisen Leian, ja antaisin nimen omallekin tulevalle tyttärelle, jos se ei olisi jo tällä ystäväperheen teinillä oleva nimi.
pieremisetä käytettiin/käytetään ihan yleisesti sanontaan "heittää lei(j)at"
Minä tunnen yhden teini-ikäisen Leian, ja antaisin nimen omallekin tulevalle tyttärelle, jos se ei olisi jo tällä ystäväperheen teinillä oleva nimi.
enkä yritä vääntää mitään, mutta en voi olla ajattelematta pierua, kun kuulen tuollaisen nimen. Ihan sama nimen Pascal kanssa, veikkaanpa, että harva voi olla ajattelematta - no, tiedät. En siitä huolimatta vittuile työkaverilleni, jonka nimi on Pascal.
mut jos välttämättä haluat tietää niin tytön nimi lausutaan LEIJANA joten oikeasti haluat sitä? Ja jos sukunimenne sattusii alkamaan L-kirjaimella niin riemuhan siitä repeäisi. Ei hyvä ei hyvä.
Mikset suoraan nimeä Leilaksi? Oikein hyvä vintage-nimi 50-luvulta!
mut jos välttämättä haluat tietää niin tytön nimi lausutaan LEIJANA joten oikeasti haluat sitä? Ja jos sukunimenne sattusii alkamaan L-kirjaimella niin riemuhan siitä repeäisi. Ei hyvä ei hyvä. Mikset suoraan nimeä Leilaksi? Oikein hyvä vintage-nimi 50-luvulta!
en ymmärrä sitäkään....
Jotenkin ajattelisin, että mielipiteitä nimestä kysytään juuri siksi, että nähtäisiin, onko nimi muidenkin mielestä yhtä kiva. Minusta olisi ainakin kiva kuulla, jos muilla liittyy nimeen jotain mielleyhtymiä, joita en ole ehkä itse tullut ajatelleeksi.
Mutta kerro ihmeessä jatkossa, jos itse kyselet mielipiteitä, että sinulle saa vastata vain myöntävästi.
mut jos välttämättä haluat tietää niin tytön nimi lausutaan LEIJANA joten oikeasti haluat sitä? Ja jos sukunimenne sattusii alkamaan L-kirjaimella niin riemuhan siitä repeäisi. Ei hyvä ei hyvä. Mikset suoraan nimeä Leilaksi? Oikein hyvä vintage-nimi 50-luvulta!
en ymmärrä sitäkään....
Musta samantyyppinen mutta suomeen sopiva nimi on Anja. Yhtä kaunis nimi lausua, soi kauniisti suussa :)!
kun perinteinen Lea olisi nätimpikin!
Joka nimestä saa väännettyä vaikka mitä, jos haluaa.
EN MISSÄÄN NIMESSÄ LAITTAISI!!!!!!!!!!!!!!
Ihan kuin koko lapsi olisi vain vitsi.
Jotenkin ajattelisin, että mielipiteitä nimestä kysytään juuri siksi, että nähtäisiin, onko nimi muidenkin mielestä yhtä kiva. Minusta olisi ainakin kiva kuulla, jos muilla liittyy nimeen jotain mielleyhtymiä, joita en ole ehkä itse tullut ajatelleeksi.Mutta kerro ihmeessä jatkossa, jos itse kyselet mielipiteitä, että sinulle saa vastata vain myöntävästi.
Sanoi vain että ihmisillä on kieroutunut ajattelutapa.
T. Ohis
Sanoi vain että ihmisillä on kieroutunut ajattelutapa.
Minäkin ihmettelen mitä kieroutunutta siinä on että jos sanalla on yleinen merkitys, niin se yleinen merkitys tulee mieleen?
Itsekin pidän siitä Leia nimestä (juuri Star Warsin perusteella), mutta kyllähän se leijalta eli pierulta kuulostaa. En antaisi lapselleni nimeksi myöskään Paukkua koska niistäkin voi tulee mieleen ilmavaivat.
ainakin on hyvä että täällä annetaan niitä negatiivisiakin kommentteja suunnittelemastaan nimestä. Tulee selville jos "kaikille" muille tulee mieleen sanasta jotain hassua/törkeää.
Esim. Elin on minusta kaunis nimi. Olisi noloa jos sen antaisi lapselleen eikä olisi edes huomannut että siitä tulee mieleen monelle ihan muuta kuin vain tytön nimi.
Omilla lapsillani on tietoisesti valittu J-nimi ja toisella sanaleikkiin kuuluva nimi. Nämä asiat kuitenkin tiesin jo ennen nimien antoa.
tuli mieleen Star Wars. Antaisin omalle tytölle jos päädyn asumaan Irlannissa. Ihana nimi.