mitä ultrassa odotettavissa rv5
Onko ketään kuka on käynyt rv5 ultrassa ja mitä sielä silloin pitäisi näkyä itse olen tiistaina äitipolille menossa ja kovasti jännittää että mitä vois jo näkyä?
t:nässi ja pippuri rv4+3
Kommentit (10)
Ei kannata silloin välttämättä mennä.. Ei ne voi vielä silloin nähdä onko siellä oikeasti jotain ja jatkaako se kasvuaan, saat vain turhaa huolta itsellesi! Oletko menossa jostain tietystä syystä sinne äitiyspolille vai vain tämän raskauden vuoksi?? Koska jos syynä on vain tämä raskaus, peru hyvä ihminen se aika ja siirrä ainakin sen viikon eteenpäin rv6+0! Silloinkaan ei välttämättä kaikki lekurit löydä sieltä kuin kauan aikaa etsimällä sen sikiön ja sykkeen. Mulla oli eka ultra tasan rv6+0 ja kauan aikaa sai kokenut lapsettomuuslääkärini etsiä sitä sikiötä ja vielä kauemmin tiirata eri kohdasta että löytyi se syke eli pelkkä värinä tietyssä kohtaa. Itse en sitä edes silloin nähnyt mutta lääkäri näki ja mies kans juuri ja juuri.
Quarra ja tirriäinen rv35+1
Itse kävin myös esikoisesta (kierrot omituisia ja olisin voinut olla periaatteesa vaikka jo rv12+) rv6+? ja ei näkynyt oikeastaan mitään, gyne pitkän etsinnän jälkeen totesi että saattoi pientä väreilya olla mutta menin uudestaan tarkistukselle rv 7+4 ja silloin näkyi pienen pieni alku :)
että rv5+ ei kovin paljoo varmaan näy, hyvä jos löytyy vielä mitään mikä ultralla saadaan kuvautumaan...
Siellä näkyi ruskuaispussi ja ehkä 4mm pituinen alkio. Kätilö sanoi mulle että tossa vaiheessa ei edes kaikilla näy ruskuaispussia.
Suosittelisin tosiaan siirtämään sen viikolla. Sit näkyy jo paljon enemmän jos näkyy.
ja aikaa en peru! mullakin kierto pitkä joten en ole la sta 100% varma tämä on mun oma lasku voinhan olla jo vaikka viikolla8..muuten vaan kyselin että näkyykö muuta kun että sielä raskaus on...neuvolaan menen sitten loppukuusta..mun ei tarvi lääkärineuvolassa täälä kotipaikkakunnalla käydä ollenkaan kun joudun tuola ä-polilla varmaan hyppään joka toinen viikko plaah..
näy vielä edes raskaus , saatika mitään muuta, vasta parin viikon päästä.
ja tähän aikaan sielä tosiaan pitäisi ainakin se raskauspussi näkyä ja limakalvoista huomaa raskauden alkaneen...joten hyvillä mielin menen:o) ja olen jo niin kovan koulun tämän raskaus asian kanssa käynyt että vähästä en hätkähtele...monen vuoden pettymyksiä..ja näitä nappailuja on mahassa niin ollut että sitähän ei tiedä miten iso mollukka sinne on kasvanut:o)
T:nässi ja pippuri rv4+4
ja näkyi ruskuaispussi ja sikiö joka oli 2,3mm. Sykettä ei näkynyt kuin vasta rv 6+3
Onnea matkaan. Itseäni huoletti jo silloin rv6+0 ultraan meno, että jos siellä ei olekaan mitään sykettä vielä nähtävissä ja saan siitä sitten suuria murheita taas. Mutta onneksi se värinä sitten löytyi hartaan etsinnän jälkeen, kiitos hyvän lääkärin. :) Tuuhan kertoon sitten mitä näkyi.
Quarra
Ei varmaan kovin paljon näy vielä viikolla 5. Itse olin viikolla 7 varmistamassa, että kohdussa todella olin jotain, aikaa varatessa suosittelivat, että kannattaa mennä vähän myöhemmin. Viikolla 7 näkyi jo sydämensyke.