Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran hännän typistäminen

Vierailija
20.08.2011 |

Enpä olisi ikinä uskonut, että tällaisen ongelman eteen joudun. Mulla on ollut koiria koko ikäni, ja olen aina ihmetellyt, miten ennen oli niin järjetön käytäntö, että useilta koiraroduilta typistettiin häntä. Mutta nyt olemme ongelmatilanteessa koiran hännän takia, ja kyselisin, onko kellään kokemusta aikuisen koiran hännän amputaatiosta ei-kosmeettisista syistä?

Meillä on 4-vuotias vinttikoirauros, joka tuli meille vuosi sitten pitovaikeuksien vuoksi. Maailman ihanin ja kiltein koira, josta lyhyessä ajassa tuli perheenjäsen. Lyhyessä ajassa huomasimme myös ongelman hännän kanssa. Vinttikoirillahan on todella pitkä ja vahva häntä, ja ilostuessaan (siis monta kertaa päivässä) koira juoksee ympäri eteistä ja keittiötä ja paukuttaa häntäänsä seiniin, ovenkarmeihin ja huonekaluihin niin voimakkaasti, että hännän pää alkaa vuotaa verta (ja veri roiskuu ympäriinsä.) Koira ei tunnu tätä huomaavaan, mutta häntä on aivan jatkuvasti ruvella ja "halki", eikä haava parane koskaan, eihän koiraa saa lopettamaan hännän heiluttamista. Siispä koira kulkee laastariteippiä hännässä koko ajan, mutta sekään ei ole hyvä ratkaisu, hännänpää hautuu laastarin alla ja haava aukeaa enistä helpommin, laastari on epähygieeninen jatkuvassa käytössä ja tulehdusvaara on aina olemassa.

Olen miettinyt, että täytyy neuvotella eläinlääkärin kanssa hännän lyhentämisestä, onko kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi