Iholleni ilmestyy pieniä kutisevia näppyjä, yleensä kaksi vierekkäin. Mitä ihmettä nää on?
Ne kutisee vähän ja muuttuu melko nopeesti pieniksi ruviksi. Näppyjä on joko yksi tai kaksi vierekkäin kuin kyyn puremassa. Ei ollenkaan kasvoissa, lähinnä raajoissa.
Ja tätä on jatkunut jo yli viikon.
-äimänä
Kommentit (18)
voi olla naapurista tulleet kun naapurissa myrkyttäneet, jos olette matkaillut hotellista jne.
Missä päin asutte?
Hyi kamala! Miten ne lutikat tähän liittyy?? -äimänä
Ne on lutikan puremia. Purevat sua yöllä kun nukut. Päiväksi ne piiloutuvat.
Soita tuhohyönteisten torjujalle.
Mutta ne olivat yksittäisiä ja paisuneempia. Mun näpyt ei punota ympäriltä.
Lutikoita olen meillä nähnyt, mutta vähän.
-äimänä
Eivätkä myöskään olleet siellä hotellissa.
-äimänä
[i...Lutikoita olen meillä nähnyt, mutta vähän.
-äimänä
[/quote]
Ihmiset reagoivat puremiin eri tavalla. Vähän niin kuin hyttysen pistot: joillakin ne turpoavat ja punoittavat kilometrin päähän, toisilla ei huomaa ollenkaan.
Missä yksi lutikka, siellä monta. Heti soitto tuhohyönteisten torjujalle!
Nyt kun googlasin ja näin minkänäköinen se on. Meillä on vähän niitä sellasia lituskoja ällöjä, jotka viihtyy viemärissä, luulin että ne on nimeltään lutikoita. Mutta hyi! olisko siellä hotellissa voinut olla. Miksi puremat tulis toisaalta näin viiveellä, kuukauden päästä vasta...?
-äimänä
nuo ihan luteen puremilta kuulostaa. Ne tulevat yleensä öisin, luteet ovat tulevat yöllä iholle verta imemään. Hotelleista voi saada. Yökkistä vaan ja soitto tuholaistorjujalle tai kohta niitä on naapurillakin, tai lastenne kavereilla tms.
Nyt kun googlasin ja näin minkänäköinen se on. Meillä on vähän niitä sellasia lituskoja ällöjä, jotka viihtyy viemärissä, luulin että ne on nimeltään lutikoita. Mutta hyi! olisko siellä hotellissa voinut olla. Miksi puremat tulis toisaalta näin viiveellä, kuukauden päästä vasta...?
-äimänä
Ne ovat hyviä piiloutumaan. Tulevat puremaan vain öisin, kun nukut. Useimmat, joilla lutikoita kotonaan on, eivät niitä koskaan itse näe. Vain puremajäljistä tiedetään epäillä.
On täysin mahdollista, että lutikat ovat tulleet mukananne matkoilta, ja kotiutuneet asumaan teille. Oireet ainakin tuntuvat täsmäävän.
http://www.rentokil.fi/yksityisasiakkaat-koti/ryomivat-hyonteiset/lutee…
Googlaa myös lutikan purema, niin näet, että eri ihmiset voivat reagoida ihossaan vähän eri tavoin.
Tuo luteista kertova artikkeli oli hyvä. Menen tarkastamaan, onko lakanassa mustia tai veritäpliä... : /
-äimänä
Tuo luteista kertova artikkeli oli hyvä. Menen tarkastamaan, onko lakanassa mustia tai veritäpliä... : /
-äimänä
No kirppis kirjoitti:
Lutikoita
Mistä ihmeestä sä kaivoit 7 vuotta vanhan aloituksen? Ja miksi, kun pätevät vastauksetkin oli jo kysyjälle annettu.
yöks!