Paljonko LP-levyistä ja sinkuista voi pyytää kirppiksellä?
Ne on jotain 80-luvun loppupuolelta. Aikansa suosikkimusaa. :)
Laitanko myyntiin kirppikselle, eli millähän hinnalla menevät? Vai roskikseen suoraan??
Löytyi kasa mummolan vintiltä.
Kommentit (9)
kuin CD-levyistä. Esim. veljeni ostaa hulluna älppäreitä kirppareilta, ja ihan ihme musaa, siis todella laidasta laitaan. En kyllä osaa sanoa millä hinnalla se niitä ostaa, mutta aina hehkuttaa löytöjään.
Mun mies kerää vinyylejä ja on se maksanut kolmekymppiäkin jostain helmestä.
50 sentistä ylöspäin noita on myynnissä ja kauppansa tekevät. Monet nuoret on alkaneet keräilemään vinyylejä.
Nokkelaa, tarkistanpa huutonetistä. Niin, ja mummola on luonnollisesti mun lapsuudenkotini, joten levyt ovat minun, eivät mummon, hah-hah-haa! :DDDDDD
Ap
Nokkelaa, tarkistanpa huutonetistä. Niin, ja mummola on luonnollisesti mun lapsuudenkotini, joten levyt ovat minun, eivät mummon, hah-hah-haa! :DDDDDD
Ap
Ei mun mummola ole luonnollisesti lapsuudenkoti vaan äitini lapsuudenkoti.Asuitko sinä vanhempiesi ja isovanhempiesi kanssa koko lapsuuden samassa talossa???
Ap
että kyse on lapsesi mummolasta. Jos mä puhun mummolasta, tarkoitan omaa mummolaani, joka ei todellakaan ole lapsuudenkotini.
Oletin, että tätä tekstiä kirjoittaa aikuinen jolla on lapsia, kuten termi av-mammatkin antaa ymmärtää.
Mutta toki tämä oli oletus, ei faktaa. Jos olisi tuo oletus voimassa tällöin lapsuudenkotia useimmiten sanotaan mummolaksi, kun voi ymmärtää, että lapsiperheessä puhutaan mummolana niin äidin kuin isän kotia. Eli siis lasten kanssa yhteinen kieli on tärkeää. Koti on nykyinen koti, jossa koko perhe asuu tällä hetkellä (siis isä ja äiti (mikäli tietysti on ydinperhe, ei sateenkaariperhe), mutta ainakin aikuiset ja lapset asuvat siis nykyisessä perheessä). Silloin mummolaksi taipuu tuo lapsuudenkoti väkisinkin, vaikka eihän se ole kirjoittajan mummola, koska kirjoittajan mummola on hänen äitinsä tai isänsä koti. Eli tässä nyt käsite meni sekaisin.
Joten palaanpa tähän visaiseen probleemaan. Kysyin ihan aluksi tuota vinyylilevyn oletushintaa kirppisellä. Kakkonen vastasi hauskasti, joka sai minut nauramaan ja kommentoimaan. Sitten kutonen jo epäili, missä olen asunut lapsuudessani.
Niinpä, tuossa aiemmin kirjoittamani perusteeella jokainen voinee jo tässä vaiheessa päätellä, että olen asunut äitini ja isäni luona lapsuuden ajan. En siis isovanhemmillani, jotka ovat äitini ja isäni vanhempia. Vintiltä löytyneet levyt olivat minun, eivät mummon eikä ukin, eivätkä äitini eivätkä isäni. Vain minun. Levyt olivat jostakin 80-luvun loppuvuosilta. Dingoa, Duran Durania jne. Eli sen ajan suosikkibändejä, noin niinkuin yleisessä mittakaavassa oletan.
Joten tässä nyt selitystä tuohon kysymykseen ja taustaksi omalle kysymykselleni.
Taitaa olla häirikköjä ja häiriintyneitä immeisiä täällä enemmänkin.
Pysykää kuitenkin kotona.
kahdeksantena kirjoittanut.
Terveisin, ap
Mitähän se mummosi on mahtanut kuunnella, amerikkalaista poppia vai suomalaista iskelmää..?
Jos joukossa on tosi megatähtiä tarkasta netistä mitä ne toiset niistä pyytää. Ostajat löytyy jos on löytyäkseen.
Kyllä niitä ihmisiä vielä on jotka ostaa vinyyliä.